دیدنی های چین

تور هوتونگ (راه های باریک شهری) ساخته شده در سلسله یوان |دیدنی های چین

hutong tour

• تور هوتونگ عکس+موقعیت مکانی+ جاذبه ها

تور هوتونگ (胡同) که همچنین به نام راه باریک (里弄) و کوچه (巷) نیز شناخته می شود. در واقع، خیابان های باریک منتهی به مناطق مسکونی در بین خیابان های اصلی شهر یا کشور هستند. می توان گفت که هوتونگ از سلسله یوان (۱۲۷۱ – ۱۳۶۸ بعد از میلاد) سرچشمه گرفت، زمانی که مغولی ها در Dadu (大都، پایتخت ملی آن زمان) بیشتر خیابان ها را هوتونگ (به معنای چاه در زبان مغولی) نامیدند. گفته می شود که مردم مغولستان در آن زمان چاه‌های زیادی برای منابع آبی حفر کرده بودند.

 ۱) هوتونگ های پکن :

هوتونگ های پکن هم محل زندگی مردم عادی پکن است و هم نبض این شهر. اگرچه همه هوتونگ ها شبیه هم هستند، اما هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. افرادی که به پکن می‌روند، تصور دیدن بیش از ۶۰۰۰ هوتونگ‌های باریک و خانه‌های چهارگوش را دارند. جای تعجب نیست که فرهنگ باستانی پکن به عنوان فرهنگ هوتونگ یا فرهنگ خانه های چهار گوش در نظر گرفته می شود.

۲) مسیر هوتونگ ها به چه سمتی گرایش دارد؟

بیشتر هوتونگ های پکن به سمت جنوب و شمال و همچنین شرق و غرب گرایش دارند. آنهایی که جهت جنوب و شمال دارند نسبتاً وسیع هستند و خیابان نیز نامیده می شوند زیرا قبلاً کالسکه ها در آن تردد می کردند. مسیر راه رفتن در سمت شرق و شمال باریک تر است. این هوتونگ ها همه در نزدیکی مکان های پر سر و صدا هستند، اما صدای مردم و وسایل نقلیه در آن ها قطع می شود و تنها آرامش در اینجا به چشم می خورد.

۳) فرهنگ هوتونگ ها در پکن

هوتونگ ها در پکن  صحنه حیاتی ای را به شما نشان می دهند. و تحول تاریخی و فرهنگی پایتخت باستانی را نمایانگر می شود . هر کاشی و آجری که در آن ها استفاده شده است سابقه طولانی حداقل بیش از صدها سال دارد. در اولین نگاه ، فکر می‌کنید همه این دیوارها و کاشی‌های خاکستری به یک شکل هستند، اما وقتی از نزدیک می بینید و مدتی با ساکنان محلی گپ می‌زنید، می‌توانید متوجه شوید که هر هوتونگی داستان‌ها و تجربیات افسانه‌ای خود را دارند.

۴) هر هوتونگ، یک موزه

هر هوتونگ مانند موزه ای از آداب و رسوم عامیانه با فرهنگ غنی و ویژگی های دوران های مختلف به نظر می رسد. مردم پکن احساسات خاصی نسبت به هوتونگ دارند زیرا آثار زندگی بسیاری در اینجا باقی مانده است. و  مشاهده زندگی روزمره و رابطه محلی ها با یکدیگر از طریق این هوتونگ های متنوع واقعاً معنادار است.

۵) نام های جالب هوتونگ در پکن را بدانید

نام ها یکی دیگر از ویژگی های جالب هوتونگ ها در کنار فرهنگ و ظاهر آن ها است. هر هوتونگی نام عامیانه مشخص خود را دارد. آنها از رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، کوه‌ها، ماه‌ها، نام‌های خانوادگی، معابد، کالاها، کارخانه‌ها، گل‌ها، ماهی‌ها، ابرها، ستاره‌ها، چاه ها، بندرها، باد، آتش، درختان، مرغ ها، گوشت و غیره الهام می گیرند. مانند یور هوتونگ (雨儿胡同، Rain Hutong)، هایبین هوتونگ (海滨胡同، بندر هاتونگ)، جینگر هوتونگ (井儿胡同) و…
علاوه بر شهرهایی که مردم تمایل دارند خیابانی را به آن ها نام دهند، مانند جاده نانجینگ، جاده گوانگژو، نام مکان‌ها در پکن بیشتر نشان دهنده زندگی مردم است. مانند نام هوتونگ‌هایی که به برنج، روغن، نمک، سرکه اشاره دارند. یا آنهایی که در مورد طلا، نقره، مس، آهن و قلع می باشند. همه نام ها نشان دهنده پاکی و صداقت مردم پکن است.

۶) دو برنامه تور هوتونگ در پکن که بسیار توصیه شده است :

مسیر ۱ :

برج طبل ← خیابان یاندایکسی ← پل Yinding ← شیچاهای ← هوتونگ ← دروازه شمالی پارک بیهای
شما می توانید تور نیم روزه هوتونگ خود را در پکن از برج درام با تاریخ حدود ۷۰۰ ساله آغاز کنید. پس از بازدید، به سمت جنوب به خیابان Yandaixie بروید. در انتهای خیابان پل Yinding قرار دارد. شیچاهای نزدیک بسیاری از هوتونگ‌های معروف  است. و چشم‌انداز خوبی از مناظر زیبای سه دریاچه Qianhai، Xihai و Houhai دارد. پس از آن می توانید به پارک بیهای بروید.

مسیر ۲ :

Qianhai → پل ییندینگ →هوهای (Houhai)→هوتونگ→ عمارت شاهزاده گونگ
ممکن است در دریاچه Qianhai یک قایق سواری داشته باشید و سپس از پل Silver Ingot Bridge(ییندینگ) عبور می کنید که Qianhai و Houhai را به هم متصل می کند. هوتونگ های زیادی را می توان پس از رسیدن به هوهای پیدا کرد. در نهایت، می توانید برای استراحت به عمارت شاهزاده گونگ بروید، یک فنجان چای بنوشید و به موسیقی نواخته شده توسط Erhu، یک ساز چینی گوش دهید.

۷) سه راه برای گشت و گذار در هوتونگ

• پیاده روی :

پیاده روی در هوتونگ های پکن معمولاً آرامش بخش  است. در این صورت، شما باید حداقل نصف روز را برای هوتونگ وقت بگذارید.

• دوچرخه‌سواری :

دوچرخه‌سواری در هوتونگ‌های باریک راحت است و مسافران می‌توانند یک برنامه سفر انعطاف‌پذیر داشته باشند. دوچرخه را می توان در مسیر های زیر تجربه کرد.
  1. دریاچه Qianhai در منطقه Banchang
  2.  هوتونگ شیچاهای روبروی هتل Lvsongyuan.
  3. خیابان Qianmen، روبروی رستوران Quanjude Roast Duck.

• گرفتن Rickshaw :

این محبوب ترین راه برای شرکت در تور هوتونگ است. می توانید یک ریکشا در نزدیکی برج درام یا Nanluoguxiang کرایه کنید.

جاذبه های دیگری که ممکن است برایتان جالب باشد: 

  1. شمال غربی پکن ،منطقه شیچاهای | Shichahai | جاذبه های چین
  2. رودخانه مروارید گوانگژو، سومین رودخانه طولانی چین| جاذبه های چین
  3. جزیره شامیان با ساحلی شنی در رودخانه مروارید | جاذبه های چین
  4.  دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات

عکس هایی از تور هوتونگ پکن:

تور های سنتی در چین
تور های سنتی در چین

آشنایی با فرهنگ قدمی چین
آشنایی با فرهنگ قدمی چین

ریکشا در چین
ریکشا در چین

هوتونگ های پکن چین
هوتونگ های پکن چین

مسیر های هوتونگ
مسیر های هوتونگ


موقعیت مکانی :

برچسب ها
از دیدنی های چین در جدول برترین دیدنی های چین بهترین دیدنی های چین پکن پکن کجا بریم پکن کجا بریم؟ جاذبه های باستانی چینی جاذبه های پکن چین جاذبه های پکن در چین جاذبه های چین جاذبه های چین گردشگری جاذبه های چینی جاذبه های فرهنگی پکن چین جاذبه های فرهنگی در پکن چین پکن خیابان های پکن چین خیابان های قدیمی پکن چین دیدنی های باستانی چینی دیدنی های پکن دیدنی های پکن چین دیدنی های چین دیدنی های چین پکن دیدنی های چین در جدول دیدنی های چین شهر پکن دیدنی های چین عجیب فرهنگ پکن در چین فرهنگ در پکن فرهنگ مردمان چینی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن