دیدنی های چین

جشنواره نیمه پاییز ،دومین فستیوال بزرگ چین به اسم ماه|جشنواره های چین

Mid-Autumn Festival

جشنواره نیمه پاییز| عکس+فیلم+توضیحات

جشنواره نیمه پاییز یا روز نیمه پاییز، دومین جشن بزرگ چین بعد از سال نو چینی است. 

۱) جشنواره ماه چینی :

این روز به عنوان جشنواره ماه نیز شناخته می شود، زیرا در آن زمان از سال اعتقاد بر این است که ماه در کامل ترین و درخشان ترین حالت خود قرار دارد. و چینی ها همیشه ماه را می پرستند و ماه کامل را در آن روز ستایش می کنند. جشنواره در پانزدهمین روز از هشتمین ماه قمری برگذار می شود. که در اواسط فصل پاییز در چین می شود، به همین علت به آن نیمه پاییز می گویند.

۲) زمانی برای کنار هم بودن خانواده :

در فرهنگ چینی، ماه کامل نماد اتحاد مجدد است،به همین علت مردم با خانواده خود برای جشن ها آماده می شوند. آنها ماه را با هم ستایش می کنند،و از شام در کنار هم لذت می برند و حتی کیک ماه درست می کنند و با هم میل می کنند.

۳) جزییات بیشتر از جشنواره نیمه پاییز یا ماه:

  • به زبان انگلیسی: Mid-Autumn Day, Moon Festival, Mooncake Festival, Autumn Moon Festival
  • به زبان چینی: 中秋节 zhōng qiū jié
  • تاریخ برگزاری : پانزدهمین روز از هشتمین ماه قمری; ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴; ۶ اکتبر ۲۰۲۵
  •  روز های تعطیل: ۳ روز. البته ۸ روز هم اگر نزدیک به روز ملی چین در ۱ اکتبر باشد مشاهده شده
  • برگذار می شود توسط : همه مردم چین; مردم برخی دیگر از کشورهای آسیایی مانند کره، ژاپن، ویتنام، مالزی و سنگاپور

۴) جشنواره نیمه پاییز چه زمانی است؟ – ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴

جشن نیمه پاییز چین در پانزدهمین روز از هشتمین ماه در تقویم قمری چین جشن گرفته می شود. در تقویم میلادی، معمولاً در سپتامبر یا اوایل اکتبر می شود. مردم در سرزمین اصلی چین از تعطیلات یک روزه در روز جشنواره لذت می برند که معمولاً با تعطیلات آخر هفته مرتبط است و یک تعطیلات ۳ روزه به وجود می آید. اگر نزدیک به روز ملی چین در ۱ اکتبر باشد، تعطیلات ۸ روزه خواهد شد و با هم جشن گرفته می شود.

در هنگ کنگ و ماکائو نیز مردم از یک روز تعطیل لذت می برند. با این حال، روز جشنواره تعطیل نیست، بلکه روز بعد آن است و معمولاً با تعطیلات آخر هفته مرتبط نیست. در تایوان هم به علت جشنواره یک روز تعطیلی دارند.

تعطیلات جشنواره ماه چینی ها در سال های آینده
تعطیلات جشنواره ماه چینی ها در سال های آینده

۵) چگونه چینی ها جشن میانه پاییز را برگذار می کنند؟ فعالیت ها و سنت های برتر

> از میل کردن کیک ماه لذت می برند:

میل کردن کیک ماه، محبوب ترین فعالیت جشنواره نیمه پاییز است. کیک های ماه کوکی هایی هستند که محتویات مختلفی مانند آجیل، خمیر لوبیا، خمیر ریشه نیلوفر آبی، زرده تخم مرغ، گوشت و میوه و …دارند. آنها معمولا گرد هستند تا نماد ماه کامل و گردهمایی خانواده باشند.

>> تاریخچه ۳۰۰۰ ساله کیک ماه چینی :

در اوایل سلسله‌های شانگ و ژو در استان‌های جیانگ سو و Zhejiang امروزی در شرق چین، نوعی کیک تایشی وجود داشت. که در مرکز ضخیم بود و لبه هایی نازک داشت، و این شد منشا کیک ماه.

در سلسله هان (۲۰۲ قبل از میلاد – ۲۲۰ پس از میلاد)، کنجد و گردو به چین وارد شد و مردم کلوچه های گرد با این محتویات درست می کردند. در سلسله تانگ (۶۱۸ – ۹۰۷ پس از میلاد)، نام “کیک ماه” برای اولین بار استفاده شد و به تدریج در سراسر کشور شناخته شد. نهایتا، در سلسله مینگ (۱۳۶۸ – ۱۶۴۴ بعد از میلاد) بود که رسم خوردن این کلوچه ها در جشنواره نیمه پاییز رایج شد. همچنین در این دوره بود که تولید کنندگانکوکی برای نشان دادن آرزوها شروع به کشیدن الگوهای مختلف روی کلوچه ها کردند.

> ستایش ماه کامل :

در فرهنگ سنتی چینی ها، اعتقاد بر این است که ماه در شب فستیوال کامل‌ترین و درخشان‌ترین شکل خود را در کل سال دارد. و نمادی از اتحاد مجدد خانواده است.

>>جشنواره هایی دیگر در چین که به ستایش ماه مربوط می شود:

هنگامی که در مورد جشنواره ماه چین صحبت می شود، شناخته شده ترین جشنواره، یعنی فستیوال نیمه پاییز به ذهن می رسد. در سراسر جهان ، حتی در بسیاری از کشورهای آسیایی و برخی از کشورهای غربی مردم این فستیوال را جشن می گیرند. اما شاید ندانید که علاوه بر جشنواره نیمه پاییز، چندین فستیوال سنتی دیگر برای ستایش ماه نیز در چین وجود دارد. مردم این جشن ها را به ترتیب در پانزدهمین روز از ماه اول، دوم، هفتم و هشتم قمری جشن می گیرند.

  • جشنواره فانوس – پانزدهمین روز از اولین ماه قمری
  • جشنواره Huazhao – پانزدهمین روز از دومین ماه قمری
  • جشنواره ارواح چینی – پانزدهمین روز از هفتمین ماه قمری
  • جشنواره نیمه پاییز – پانزدهمین روز از هشتمین ماه قمری
  •  جشنواره Xiayuan – پانزدهمین روز از دهمین ماه قمری

> پرستش ماه :

این سنت ۳۰۰۰ سال قدمت دارد. هنگام شب، مردم سفره ای از کیک ماه و پیشکش های دیگر برای ماه می چینند. آرزو می کنند، عود روشن می کنند و در مقابل ماه زانو می زنند. پس از آن خانواده ها با هم پیشکش هارا میل می کنند.

> از شام در کنار خانواده لذت می برند:

در طول جشنواره، همه خانواده ها تمام تلاش خود را می کنند تا به خانه هم بروند و از یک جشن بزرگ لذت ببرند. علاوه بر کیک ماه، دیگر غذاهای محبوب برای شام شامل کیک اسمانتوس، نوشیدنی اسمانتوس، خرچنگ، اردک، تارو و کدو تنبل است.

> نوشیدنی اسمانتوس می نوشند:

به هنگام جشنواره، گیاه اسمانتوس شکوفه داده است، و این یعنی زمان خوبی برای تهیه و نوشیدن نوشیدنی اسمانتوس است. نوشیدنی رنگی زرد و روشن با رایحه قوی اسمانتوس و طعم مشابه انگور دارد. طعمی شیرین، ترش و نرم.

> مردم فانوس می سازند و آویزان می کنند:

 این کاری است که در گوانگدونگ و هنگ کنگ محبوبیت زیادی دارد، به ویژه برای کودکان. در دیگر نقاط چین، مردم فانوس‌های Kongming را با آرزونی بهترین ها به پرواز در می آورند. سنت های دیگر برای جشن گرفتن جشنواره نیمه پاییز شامل رقص اژدهای آتش( محبوب در هنگ کنگ)، بازی کردن Lord Rabbit در پکن، و تماشای جزر و مد رودخانه کیانتانگ در هانگژو و … است.


۶) مکان های معروف جشن گرفتن جشنواره نیمه پاییز در چین :

معروف ترین مکان ها معمولاً بهترین مکان برای ستایش و مشاهده ماه کامل هستند. مانند پارک شیچاهای(Shichahai) و بیهای (Beihai) در پکن، و دریاچه غربی در هانگژو، جایی که ماه کامل به وضوح بر روی آب منعکس می‌شود. و مکان‌های مرتفعی مانند مرکز مالی جهانی و برج جینمائو در شانگهای و بالای کوه زرد، برای دیدن ماه مناسب است. مکان‌های باستانی مانند دیوار شهر در شیان نیز مکانی عالی برای دیدن ماه هستند. اینجا جایی است که بسیاری از سنت های جشنواره اجرا می شود.


۷) تاریخچه و منشأ جشنواره نیمه پاییز : از ۳۰۰۰ سال پیش چرا جشن ماه را برگذار می کنند؟

این فستیوال برای جشن گرفتن برداشت محصول در فصل پاییز در حدود ۳۰۰۰ سال پیش آغاز شد. حدود ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ سال پیش برای اجرای این جشنواره از کلمه “نیمه پاییز” استفاده شد. از ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ سال پیش، کیک ماه به طور گسترده در تاریخ جشنواره میل می شد. در سلسله سانگ شمالی در حدود ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ سال پیش، سرانجام پانزدهمین روز از هشتمین ماه قمری به عنوان تاریخ رسمی جشنواره تعیین شد. بعدها، این جشنواره بیشتر و بیشتر محبوب شد و مردم در سراسر کشور آن را اجرا می کردند.

> داستان و افسانه :

از آنجایی که جشنواره نیمه پاییز در اصل از پرستش خدای ماه گرفته شده بود، داستان ها و افسانه های جالب زیادی در میان فرهنگ عامه نقل می شود که هدف از پرستش را توضیح می دهد.

معروف ترین آنها Chang E Flying to the Moon است. افسانه به این صورت است: هو یی، شوهر چانگ ای، به خاطر از بین بردن نه خورشید اضافی که مردم را بسیار شکنجه می‌کردند، جایزه اکسیر جاودانگی را دریافت کرد. اما او دوست نداشت تنها جاودانه شود، همسرش را ترک کند و در بهشت ​​زندگی کند. بنابراین اکسیر را به چانگ ای داد تا او جاودانه شود.

متأسفانه یکی از پیروان هو یی، روز پانزدهم ماه هشتم قمری که هو یی برای شکار بیرون رفته بود، یواشکی وارد خانه هو یی و چانگ ای شد و مجبورش کرد اکسیر را به او بدهد. چانگ ای هم اکسیر را خورد، و جاودانه شد. او زمین را به مقصد بهشت ​​ترک کرد. اما چون نمی خواست شوهرش را ترک کند، به نزدیکترین مکان به زمین در آسمان، یعنی ماه پرواز کرد. سرانجام، هو یی، به امید دیدار مجدد، از آن زمان هر سال در پانزدهمین روز از هشتمین ماه قمری، کیک ماه درست می کرد.


۸) جشن نیمه پاییز در خارج از چین کجا برگذار می شود؟

به دلیل ارتباطات مکرر با چین و مهاجرت مردم چین، جشنواره نیمه پاییز در سایر نقاط جهان، به ویژه آسیا محبوبیت پیدا کرده است. علاوه بر برخی از آداب و رسوم مشترک، آنهاسنت های خود را هم اضافه کردند. به عنوان مثال، در کره، خانواده ها گرد هم می آیند، اما غذایی که در جشنواره میل می کنند Songpyeon است، نوعی کیک برنجی به جای کیک ماه. در ژاپن، علاوه بر پرستش ماه کامل، مردم دوست دارند خانه خود را با گل و علف پامپاس تزئین کنند. در ویتنام، بیشتر شبیه به روز کودک است با اینکه کیک ماه هم میل می کنند.


 ۹) ده فکت جالب و کوتاه از جشنواره نیمه پاییز:

  1. جشنواره نیمه پاییز در فهرست میراث فرهنگی غیر قابل لمس چین ثبت شده است.
  2. این جشنواره نام های دیگری نیز دارد.
  3. ماه کامل ممکن است، اواسط پاییز دیده نشود.
  4. این روز زمانی در چین باستان، روز ولنتاین بود.
  5. منشا این جشنواره ممکن است به آزمون امپراتوری(آزمونی در چین با هدف انتخاب نامزد های دیوان سالاری)  در دوران باستان مربوط باشد.
  6. “کیک ماه” توسط معشوقه یانگ از سلسله تانگ نامگذاری شد.
  7. روش صحیح خوردن کیک ماه اینگونه است که همه اعضای خانواده یک کیک را به اشتراک می گذارند.
  8. ۱۱۰۰۰۰ نفر بزرگترین کیک ماه دنیا را با هم به اشتراک گذاشتند.
  9. زمانی از کیک ماه برای ارسال پیام های نظامی استفاده می کردند.
  10. برای داشتن یک ازدواج موفق، مردم این جشنواره را زمانی مناسب برای دعا کردن در نظر می گرفتند. 

• جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

۱۰) عکس ها :

دیدنی های چین
دیدنی های چین

جشنواره های چین
جشنواره های چین

فستیوال های چین
فستیوال های چین

سنت های مربوط به جشنواره نیمه پاییز
سنت های مربوط به جشنواره نیمه پاییز

ماه کامل
ماه کامل

فانوس های جشنواره
فانوس های جشنواره

کیک ماهی
کیک ماهی


برچسب ها
آیین های چین جاذبه های چین جشن های چین جشنواره ماه در چین جشنواره نیمه پاییز جشنواره نیمه پاییز چین جشنواره نیمه پاییز در چین جشنواره های چین دیدنی های چین سنت های چینی فستیوال ماه کامل در چین فستیوال نیمه پاییز فستیوال نیمه پاییز چین فستیوال نیمه پاییز در چین فستیوال های چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن