دیدنی های چین

شمال غربی پکن ،منطقه شیچاهای | Shichahai | جاذبه های چین

Shichahai area

• منطقه شیچاهای |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

شمال غربی پکن منطقه شیچاهای است که مساحتی بالغ بر ۱۴۶٫۷ هکتار (حدود ۳۶۳ منطقه) را پوشش می دهد. شیچاهای یک منطقه دیدنی معروف است که شامل سه دریاچه: Qianhai (دریاچه جلویی). هوهای (دریاچه در عقب)؛ Xihai (دریاچه ی غربی)، مکان‌های اطراف با جاذبه‌های تاریخی، منظره زیبا، بقایای اقامتگاه‌های قدیمی پکن، Hutong و Courtyard می شود.

۱) فعالیت هایی که در شیچاهای چین انجام می شود؟

اولین سازه‌هایی که در خیابان‌های منطقه شیچاهای وجود دارد در سلسله یوان شکل گرفته اند، بنابراین ساختمان‌های باستانی زیادی در این منطقه وجود دارد. که آنها ویژگی های معمول معماری سنتی پکن را دارند. تاکنون برخی از فعالیت‌های با نشاط در منطقه شیچاهای مانند ماهیگیری، شنا، قایق‌سواری، قایقرانی، بازی شطرنج، رقص و آوازخوانی اجام شده است.

۲) چرا به شمال غربی پایتخت چین شیچاهای می گویند؟

این منطقه نام خود را به دلیل وجود ده معبد، از جمله معبد Guanghua، معبد Fire Chun Kwan، معبد Huguo، معبد Baoan، معبد Zhenwu، معبد White Horse، معبد Yousheng، معبد Wanning، معبد Shekhu، معبد Wanyan گرفته است.


• در شیچاهای شمال غربی پایتخت چین چه جاذبه هایی وجود دارد؟

 امروزه بزرگترین نقطه مورد توجه شیچاهی، اقامتگاه ها، هوتونگ و Courtyard است. در پکن، شیچاهای یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای هوتونگ‌ها و حیاط‌های چینی است. بازدید از هوتونگ ها به یک فعالیت محبوب برای بازدیدکنندگان از چین و خارج از کشور تبدیل شده است.

۳) منطقه شیچاهای به چه بناهایی نزدیک است؟

از آنجایی که شیچاهای به برج درام نزدیک است. همچنین دروازه شمالی پارک Beihai که یکی از بهترین باغ های کلاسیک چین به همراه تپه های مصنوعی، آلاچیق ها، تالارها، معابد و راهروهای سرپوشیده می باشد، در نزدیکی این منطقه اند. بازدیدکنندگان می توانند با اتوبوس هایی که به هر کدام از این جاذبه ها می روند به این منطقه دسترسی داشته باشند.

۴) جذابیت این منطقه در شمال غربی پکن به چه علت است؟

شیچاهای همیشه مکان مناسبی برای زندگی تفریحی مردم محلی بوده است. در ۲۰۰ سال گذشته، بسیاری از افسران دولتی، افراد مشهور، راهبان و راهبه‌ها تصمیم گرفتند عمارت‌ها، معابد و صومعه‌ها را در شیچاهای بسازند. بنابراین، جذابیت این منطقه در شمال غربی پکن نه تنها در زیبایی طبیعی، بلکه در ارزش معماری آن نهفته است.

۵) معروف ترین بناهای تاریخی شیچاهای چین:

معروف ترین بناهای تاریخی این منطقه عبارتند از گونگ وانگ فو (عمارت شاهزاده گونگ)و چون وانگ فو که بزرگترین Siheyuan در جهان است و به خوبی حفظ شده، هستند. همچنین لینگ، اقامتگاه سابق می لان فانگ (استاد معروف اپرای پکن) و معبد گوانگ هوآ هم جزو این دسته اند.


• پل ییندینگ (Yinding Bridge) در شمال غربی پکن :

پل ییندینگ در شیچاهی، منطقه شیچنگ، پکن، در مسیر آبی بین دریای کیانهای(Qianhai) و دریای هوهای (Houhai) واقع شده است. این پل، یک پل سنگی ایت که مسیری از  شمال به جنوب دارد و به علت شکلش به آن یین دیان (Yin Dian) نیز می گویند. پل ییندینگ یکی از مناظر دیدنی شیچاهای است. این پل ۱۲ متر طول، ۷ متر عرض و ۸ متر ارتفاع دارد و دهانه آن ۵ متر است.

۶) قدمت پل ییندینگ :

 این پل در اصل در سلسله مینگ ساخته شده و بیش از ۵۰۰ سال سابقه دارد. سپس در سال ۱۹۸۴ و در سال ۲۰۱۱ بازسازی شد. و  به عنوان یکی از هشت منظره برتر شیچاهای از شهرت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، پل Yinding راه مهمی است که به عمارت شاهزاده گونگ، محل اقامت سابق سونگ چینگ لینگ، معبد آتش و بازارهای نیلوفر آبی گذر می کند. بنابراین گردشگران زیادی روی پل رفت و آمد می کنند.

• کارهای جالبی که در شیچاهای می توان انجام داد:

در منطقه Shichahai، می توانید گشت و گذاری با سه چرخه برای بازدید از Hutong های قدیمی پکن و مکان های تاریخی داشته باشید. شما همچنین می توانید با یک قایق پارو به کاوش در دریای جذاب Qianhai، Houhai ، و Xihai بپردازید؛ یا می توانید با دوچرخه پشت سر هم از فرهنگ اینجا دیدن کنید. رفتن به یک کافه در خیابان های شیچاهای در شب نیز یک انتخاب عالی است.

۷) خیابان Shichahai Bar :

 خیابان Shichahai Bar به یکی از محبوب ترین مکان هایی که در شب های پکن می توان به آن سر زد تبدیل شده است. این منطقه امروزه، با مناظر طبیعی، مکان‌های تاریخی فرهنگی، کلاسیک، مدرن و سنتی سازگاری دارد.

۸) رستوران های این منطقه:

همچنین بسیاری از رستوران های معروف در  اطراف این منطقه دیده می شود. Barbecue Season در نزدیکی پل Yinding، که یک رستوران قدیمی در شهر پکن است، به بره کبابی اش معروف است. رستوران Wangdelou در Yandaixiejie یک رستوران حلال قدیمی است. در نزدیکی شیچاهای، انواع فروشگاه های اسنک وجود دارد. به صورت کلی، این منطقه در شمال غربی پکن ، یک سایت جالب است که مجموعه ای از مناظر طبیعی، تاریخ، غذا و آداب و رسوم سنتی را نشان می دهد. 


جاذبه های دیگری که ممکن است برایتان جالب باشد:

رودخانه مروارید گوانگژو، سومین رودخانه طولانی چین| جاذبه های چین

جزیره شامیان با ساحلی شنی در رودخانه مروارید | جاذبه های چین

 دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


• عکس هایی از این منطقه :

مناطق دیدنی پکن
مناطق دیدنی پکن

شمال غربی پکن
شمال غربی پکن

مکان های دیدنی پکن چین
مکان های دیدنی پکن چین

جاذبه های پکن
جاذبه های پکن

دیدنی های پکن
دیدنی های پکن

دیدنی های چین
دیدنی های چین


موقعیت مکانی:

برچسب ها
از دیدنی های چین در جدول برترین دیدنی های چین بهترین دیدنی های چین پایتخت چین پکن چه جاذبه هایی دارد پکن چه دیدنی هایی دارد پکن چین پکن در چین پکن شمال غربی جاذبه های پایتخت چین جاذبه های شهر پکن جاذبه های منطقه شیچاهای دیدنی های چین دیدنی های چین پکن دیدنی های چین در جدول دیدنی های چین شهر پکن دیدنی های چین عجیب دیدنی های شهر پکن دیدنی های منطقه شیچاهای شمال غربی پکن شهر پکن در چین شی چاهای شیچاهای مکان های دیدنی در پکن مناطق توریستی چین مناطق توریستی شهر پکن مناطق دیدنی چین مناطق دیدنی در چین منطقه شمال غربی پکن منطقه شیچا های منطقه شیچاهای منطقه شیچاهای پکن منطقه شیچاهای پکن چین منطقه شیچاهای چین پکن منطقه شیچاهای در پکن منطقه شیچاهای در شمال غربی پکن

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن