دیدنی های بالی

آبشار های سومبا اندونزی |۱۰آبشار در جزیره فریبنده سومبا|دیدنی های اندونزی

Ten Waterfall in Sumba Island

• آبشار های سومبا اندونزی |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

آبشار های سومبا اندونزی قطعا شما را در حیرت و شگفتی وا میدارند. جزیره سومبا، که جزیره ای استوایی در جنوب شرقی اندونزی است، چیز های بسیار بیشتری نسبت به یک جزیره، برای عرضه در زمینه گردشگری دارد. سومبا جدا از زمین های هموار و سواحل بکر، آبشارهای منحصر به فرد مختلفی دارد که در سراسر جزیره پراکنده شده اند. در اینجا به ۱۰ آبشار که به تازگی در جزیره سومبا کشف شده اند می پردازیم.

Instagram: Shivar_tours

فیلمی از آبشار تنگگدو :

آبشار های سومبا

برای دریافت اطلاعات از هر آبشار بر روی نام آن کلیک کنید

> آبشار تنگ گدو :

آبشار تنگ گدو یا Air Terjun Tanggedu  یکی از پربازدیدترین و محبوب ترین آبشارهای جزیره سومبا است. موقعیت مکانی آن به شرح زیر می باشد:

Ndapayami, Kanatang, East Sumba Regency, East Nusa Tenggara

این آبشار از سه نهر تشکیل شده که به هم تلاقی می کنند. به همین علت مناظری از چندین سطح دارد که در نوع خود نفس گیر است. اگرچه برای رسیدن به این آبشار نیاز به پیاده‌روی طولانی است، اما مسیر کوهنوردی مناظر زیبایی دارد. آب زلال و گوارا آن هم پذیرای بازدیدکنندگان در بدو ورود است. مطمعنا این سفری خواهد بود که هرگز آن را از یاد نخواهید برد.

> آبشار کانابو وای (Kanabu Wai Waterfall) :

این آبشار توسط  افراد محلی به نام Air Terjun Kanabu Wai نامیده می شود. موقعیت مکانی آن در Katikutana، Matawai La Pawu، شرق منطقه سومبا و نوسا تنگارا شرقی است. برای رفتن به کانابو وای باید مسیری چالش بر انگیز را طی کنید. اما بازدیدکنندگان در طول سفر با مناظر زیبایی روبه رو خواهند شد. در این مکان، فضایی با طراوت و آرام قابل مشاهده است که روحتان را می نوازد. بازیدکنندگان می توانند به راحتی در اینجا شنا کنند و یا در گوشه ای به استراحت بپردازند.

> آبشار Wai Marang :

از دیگر آبشار های سومبا، آبشار وای مارانگ است که مردم محلی به نام Air Terjun Wai Marang آن را می خوانند. این آبشار در Ngaru Kanoru, Umalulu، منطقه سومبا شرقی، نوسا تنگارای شرقی واقع شده.

برای رسیدن به این آبشار پنهان نیاز به پیاده‌روی از مسیری طولانی است. درجه سختی راه می تواند متوسط باشد. برای سفر به اینجا حتما کفش‌های پیاده روی مناسب بپوشید، زیرا ممکن است پیاده‌روی ای لغزنده و چالش‌برانگیز تجربه کنید. پس از رسیدن، بازدیدکنندگان مناظر منحصربه‌فردی از جریان‌های آبشار خواهند داشت که به استخر آب فیروزه‌ای شفافی می ریزد. و این استخر با صخره‌ هایی طبیعی احاطه شده است. مراقب باشید زیرا که برخی از قسمت‌های این قسمت استخر مانند برای شناگران معمولی عمیق است. و پله‌های صخره‌ای زیر استخر هم ممکن است به دلیل ایجاد خزه‌ها لغزنده باشند، اما قسمت کم عمقی هم وجود دارد که می‌توانند شنا کنند یا بنشینند و لذت ببرند. 

> آبشار Lokomboro :

آبشار لوکومبرو به نام Air Terjun Lokomboro نیز خوانده می شود. موقعیت مکانی آن به شرح زیر است:
Pada Ewata, Wewewa Timur, Southwest Sumba Regency, East Nusa Tenggara

این آبشار خاص تنها در گردشگری شهرت ندارد، بلکه به عنوان نیروگاه برق آبی هم مورد استفاده قرار می گیرد. و این به علت جریان فوران آبشار است که به طور مداوم در طول فصول سال در دسترس است. مسیر لوکومبرو به دلیل موقعیت مکانی آن که در بین جنگل های انبوه لغزنده است، ممکن است چالش برانگیز باشد. اما مناظر سرسبز و هوای با طراوت اطراف آبشار،مسیر را زیبا می کند. بازدیدکنندگان ممکن است به دلیل جریان زیاد آبشار در فصل مرطوب،از رفتن به آن اجتناب کنند.

> لاکولات از آبشار های سومبا اندونزی :

برخی از مردم محلی اینجا را Air Terjun Lakolat می نامند، اما برخی آن را Air Terjun Koalat می نامند. موقعیت مکانی آبشار به شرح زیر است:

 Maidang, Kambata Mapambuhang, East Sumba Regency, East Nusa Tenggara

سفر جاده ای به اینجا چالش برانگیز است، بنابراین بازدیدکنندگان ممکن است نیاز باشد که وسیله نقلیه مناسب (ماشین چهار چرخ یا موتور آفرود) تهیه کنند. بعد از آن، بازدیدکنندگان برای رفتن به قسمت های پایین تر باید از رودخانه ای پر شتاب عبور کنند. آبشار زیبا با آب زلال و شفافش در فصل خشک و محیط آرام آن بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند.

> آبشار وای کانابو :

این آبشار یک جواهر پنهان است. موقعیت مکانی آبشار:

 Billa, Tabundung, East Sumba Regency, East Nusa Tenggara

یافتن راهی برای رفتن به اینجا، که در پارک ملی حفاظت شده Matalawa قرار دارد، به زمان و تلاش نیاز دارد. بازدیدکنندگان باید از مردم و اهالی روستای Waikanabu بپرسند که چگونه به این آبشار دسترسی پیدا کنند. در نهایت، مسافران از آبشار سرسبز و منحصربفرد آن شگفت زده خواهند شد.

> آبشار هیرومانو :

اینجا توسط مردم محلی به نام Air Terjun Hirumanu نیز نامیده می‌شود.

موقعیت مکانی: Lai Taku, Paberiwai, East Sumba Regency, East Nusa Tenggara

اگرچه برای آمدن به اینحا، سفری طولانی با شیب تند باید صورت گیرد، این آبشار با چشم انداز سه طبقه آنقدر چشمگیر است که مسیر را به کل فراموش خواهید کرد. بازدیدکنندگانی که می‌توانند به پایین‌ترین قسمت آبشار بروند، با چشم‌اندازی زیبا رو به رو خواهند شد. اینجا مکانی است که پرتوهای خورشید در میان فضای سبز می‌تابند.

> آبشار لاپوپو :

موقعیت مکانی: Manurara, Katikutana Selatan, Central Sumba Regency, East Nusa Tenggara

آبشار در منطقه حفاظت شده پارک ملی Matalawa در سومبا مرکزی واقع شده. با توجه به حفاظت از آبشار دسترسی به اینجا آسان نیست. بنابراین ترجیحاً به دلایل ایمنی در فصول خشک از لاپوپو دیدن کنید، زیرا در فصل مرطوب، فوران شدید جریان آب محتمل است. با وجود مسیر دشواری که دارد، زیبایی طبیعی غیرقابل انکاری در انتظار بازدیدکنندگان است.

>ماتایانگو از آبشار های سومبا اندونزی:

موقعیت مکانی آبشار ماتایانگو یا Air Terjun Matayangu :

Manurara, Katikutana Selatan, Central Sumba Regency, East Nusa Tenggara

از آنجایی که این آبشار بخشی از پارک ملی حفاظت‌شده ماتالاوا است، پس بازدیدکنندگان باید برای سفر، مسیر طولانی ای را کوهپیمایی کنند. توصیه می‌شود که کفش‌های مناسب با فضای باز بپوشید و نوشیدنی و مواد غذایی همراه خود داشته باشید، زیرا ممکن است رفت و برگشت برای ساعت‌ها طول بکشد. علاوه بر لذت بردن از زیبایی آبشار،ممکن است بتوانید در زیستگاه های اطراف، پرندگان بومی مختلف سومبا را ببینید.

> آبشار وایکلو ساوا :

این آبشار با نام Bendungan Waikelo Sawah نیز شناخته می‌شود.

موقعیت مکانی:Tema Tana, Wewema Timur, Southwest Sumba Regency, East Nusa Tenggara

اینجا اغلب به عنوان یک آبشار اشتباه گرفته می شود، زیرا به نظر می رسد که یک آبشار را به تصویر کشیده، اما در واقع از سدهای کنترل شده ای تشکیل شده که به عنوان سیستم آبیاری برای مزارع برنج اطراف عمل می کند. یک غار در پایین دست مناظر با آب گوارا وجود دارد که می توانید در آن شنا کنید و از  مزارع اطراف شالیزار لذت ببرید. دسترسی آسان به این آبشار از دیگر مواردی است که بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت خود جذب می کند.

آبشار Hirumanu
آبشار Hirumanu

Kanabu Wai آبشار
Kanabu Wai آبشار

Lokomboro از آبشار های سومبا اندونزی
Lokomboro از آبشار های سومبا اندونزی

 آبشار Matayangu
آبشار Matayangu

آبشار تنگگدو
آبشار تنگگدو

تنگگدو از آبشار های سومبا
تنگگدو از آبشار های سومبا

تنگگدو
تنگگدو

آبشار های سومبا
آبشار های سومبا

آبشار های سومبا اندونزی
آبشار های سومبا اندونزی

آبشار های سومبا
آبشار های سومبا

دیدنی های اندونزی
دیدنی های اندونزی

سومبا اندونزی
سومبا اندونزی

آبشار تنگگدو
آبشار تنگگدو

آبشار های سومبا
آبشار های سومبا

آبشار tanggedu
آبشار tanggedu

دیدنی های اندونزی
دیدنی های اندونزی

آبشار Waikanabu
آبشار Waikanabu

آبشار Waikelo Sawah
آبشار Waikelo Sawah

آبشار Wai Marang
آبشار Wai Marang


موقعیت مکانی سومبا :

برچسب ها
آبشار در جزیره سومبا آبشار های جزیره سومبا آبشار های سومبا آبشار های سومبا اندونزی دیدنی های اندونزی دیدنی های سومبا

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن