دیدنی های چین

شویوآنمن خیابان باستانی در جنوب برج ناقوس در شیان | جاذبه های چین

Shuyuanmen

خیابان باستانی شویوآنمن |عکس +موقعیت مکانی+ هنر سنتی چین

شویوآنمن خیابانی باستانی است که در جنوب برج ناقوس در شیان واقع شده است. و به عنوان محل آکادمی Guanzhong مشهور است. یک طاق نما تزئین شده در ورودی خیابان با سه حروف چینی “Shu Yuan Men” حک شده در بالای آن قرار دارد. و یک دوبیتی در هر قسمت از طاق نما حک شده است که به معنی (جنگل استل گنجینه ملی است) و (آکادمی استعداد های زیادی دارد) می باشد.

راه های ارتباطی با شیوار

 شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید. و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند. به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان، هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم دسترسی داشته باشید. شیوار در خدمت شماست!

۱) خیابان شویوآنمن بهشت دوستداران ​​خرید:

علاوه بر این، خیابان شویوآنمن بهشت دوستداران ​​خرید است، مانند خیابان‌ باشکوه در پکن دا ژالان یا خیابان‌های مدرن در جاده شانگهای نانجینگ نیست، بسیار ساده تر است. خیابان شویوآنمن توسط مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی احاطه شده است که چهار گنجینه مطالعه (قلمو مخصوص نوشتن، چوب جوهر، تخته جوهر و کاغذ) را می‌فروشند.


جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

دیوار شهر شیان چین کامل ترین دیوار باقی مانده از سال ۱۳۷۰ |جاذبه های چین

میدان تیان آنمن در مرکز شهر پکن هفتمین میدان بزرگ جهان

دیوار موتیانیو (دیوار بزرگ چین) بخشی بازسازی شده

پارک المپیک پکن محل اصلی بازی های المپیک ۲۰۰۸

معبد غاز وحشی کوچک در جنوب شیان از سلسله تانگ

معبد غاز وحشی بزرگ ساختمانی به عنوان نماد باستانی شیان

محله مسلمانان شیان به همراه یکی از چهار مسجد برتر در چین

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان بلاگفا

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۲) خیابان شویوآنمن به عنوان خیابان خوشنویسی شناخته می شود:

خیابان شویوآنمن به ویژه به خاطر مجموعه خوشنویسی هایش مشهور است. در واقع، خیابان شویوانمن به عنوان «خیابان خوشنویسی» شناخته می شود. مجموعه ای از مغازه ها در اینجا میراث هنر باستانی چین را دارا هستند، شما با ورود به این مکان ناگهان به یک فضای فرهنگی آرام وارد خواهید شد.
خیابان Shuyuanmen قطعا مقصدی معتبر برای محصولات دست ساز است و گنجینه غنی صنایع دستی سنتی چین را نشان میدهد. این بازار مجموعه ای شگفت انگیز از نقاشی های شرقی دارد که نمایشی رنگارنگ از سبک های نقاشی سنتی را ایجاد می کنند.


۳) معماری خیابان شویوآنمن :

در ضلع شرقی دروازه جنوبی، شویوآنمن، یعنی دروازه شویوآن،وجود دارد که یک خیابان فرهنگی است. و به سبک معماری های باستانی سلسله های مینگ (۱۳۶۸-۱۶۴۴) و چینگ (۱۶۴۴-۱۹۱۱) بازسازی شده است. طول آن حدود ۵۷۰ متر (۶۲۳ یارد) و عرض آن حدود ۱۰ متر (۱۱ یارد) است.

• چرا این خیابان به نام شویوآنمن شناخته می شود:

شویوآنمن نام خود را به این دلیل به دست آورد که Guanzhong Shuyuan (آکادمی مرکزی شانشی، تأسیس شده در سلسله مینگ)، که یکی از آکادمی های برجسته در چین باستان و بالاترین مؤسسه استان شانسی در سلسله مینگ و سلسله کینگ(Qing) بود، در اینجا قرار داشت.
مدرسه عادی شیان و مدرسه ابتدایی وابسته به آن اکنون در سایت گوانژونگ شووان تاسیس شده اند. با گشت و گذار در خیابان، ممکن است طعم زندگی واقعی مردم شیان را بچشید و بقایای یک سلسله همیشه سربلند را بیابید.


۴)دروازه خیابان شویوآنمن:

پس از بازدید از برج ناقوس، در امتداد خیابان جنوبی پیاده روی کنید تا در سمت شرق جاده یک طاق نما سنتی را ببینید. آن دروازه شووان است. از میان دروازه ای که بر سر آن «شو یوان من» حک شده است عبور کنید، خیابانی سبز رنگ امتداد دارد و می‌توانید فروشگاه‌های ۲ طبقه به سبک قدیمی را در دو طرف ببینید و عطر جوهر چینی را استشمام کنید.


۵) چه چیز هایی در خیابان شویوآنمن می توان خرید؟

اکثر انبارداران، که آرام در فروشگاه های خود می نشینند، یک قوری کوچک یا دو توپ کوچک یشمی در دست دارند. این فروشگاه‌ها بیشتر به چهار گنجینه مطالعه می‌پردازند. عتیقه حات، کتاب های یشمی، زیور آلات طلا و نقره، خوشنویسی‌ها و نقاشی‌های مشاهیر، کتاب‌ها و یادگاری‌های دست‌ساز از جمله مواردی اند که می توانید در این مغازه ها مشاهده کنید.
خیابان فرهنگی باستانی شویوآنمن آثار معتبری از برخی از هنرمندان مشهور را داراست. در اینجا می‌توانید نقاشی‌های لیو ونشی(Liu Wenxi)، هنرمند شیان که تصاویر را بر روی اسکناس ۱۰۰ یوان می کشد، پیدا کنید.


۶) فیگور های نمایش ارواح در خیابان شویوآنمن:

این فیگور های نمایش ارواح ، برش کاغذ و نقاشی چهره به سبک باستانی، صنایع دستی عامیانه استان شانشی هستند که رنگارنگ و برای گردشگران جذاب هستند. فیگورهای نمایش ارواح از پوست حیوانات ساخته شده‌اند و در زمان‌های قدیم برای نمایش سایه‌ها استفاده می‌شده‌اند.
تکنیک ساخت آن به قدری دشوار است که اکنون تعداد کمتری از چهره های نمایش به فروش می رسد. آرایش صورت نقاشی شده توسط ژانگ ژوان وو(Zhang Xuanwu)، هنرمند محلی استان شانشی، در میان گردشگران مورد علاقه است. ژانگ ژوان وو اظهار داشت که می تواند بیش از ۳۵۰ چهره مختلف را نقاشی کند که از اجدادش به دست آمده است.


۷) محصولات غرفه هایی که در این خیابان هستند:

غرفه های خارج از فروشگاه های ۲ طبقه به همان اندازه جذاب هستند. در امتداد خیابان، Xun (یک ساز بادی تخم مرغی شکل باستانی با هشت سوراخ) و محصولات یشم معمولاً دیده می شود. با قدم زدن در منطقه شویوآنمن ، ممکن است صدای فلوت بامبو را بشنوید که توسط انبارداران نواخته می شود و نمادی از شیان است.

• هنرمندان قدیمی در خیابان شویوآنمن:

کتاب های یشمی در اینجا بیشتر از شهرستان لانتین(Lantian) شیان است که به دلیل کیفیت یشم از چین باستان مشهور است. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، هنرمند قدیمی ای را خواهید دید که در حال ارائه یک نقاشی سنتی چینی یا خوشنویسی در مقابل سایت Guanzhong Shuyuan است. در شرق انتهای دروازه شویوان، جنگل معروف استل قرار دارد.


۸) مسیر رسیدن به شویوانمن:

  1. از اتوبوس شماره ۱۲، ۱۸۴، ۱۹۳، ۶۰۰، ۶۰۳، ۲۰۸، ۲۲۱ به ایستگاه نانمن (دروازه جنوبی) بروید.
  2.  از خط ۲ مترو به ایستگاه Yongningmen (دروازه Yongning) بروید، چند دقیقه به سمت شمال پیاده روی کنید و سپس در امتداد خیابان Shuncheng جنوبی قدم بزنید.

۹) ساعات کاری ای که می توان به این خبابان رفت:

هر روز (فروشگاه ها در Shuyuanmen معمولا از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۲:۰۰ باز هستند)


۱۰) چیزهایی که قبل از رفتن به این خیابان باید بدانید:

  • خیابان شویوانمن دوستداران خرید سوغاتی، هنر و صنایع دستی چینی را به خود جذب می کند‌.
  • خیابان شووآنمن ویلچر قابل استفاده است، اما فروشگاه‌ها معمولاً تنگ هستند و درهای باریکی دارند.

۱۱) هنر برش کاغذ چینی:

مردم چین حداقل از قرن دوم بعد از میلاد کاغذ می‌سازند و برش کاغذ یک هنر عامیانه باستانی است. برخی معتقدند هنرمندان اصلی از موادی مانند چرم یا فویل نازک استفاده می‌کردند. شهرستان Huxian، در حدود ۲۵ مایل (۴۰ کیلومتر) از Xian، مرکز هنر سنتی، از جمله برش کاغذ است. با این حال، بسیاری از آثار هنری برش کاغذی که در خیابان شووانمن خواهید دید، تولید انبوه هستند.


۱۲) عکس هایی از خیابان شویوآنمن به همراه صنایع دستی آن:

آثار هنری موجود در خیابان شویو آنمن
آثار هنری موجود در خیابان شویو آنمن

خیابان های چین
خیابان های چین

آثار هنری در چین
آثار هنری در چین

آثار تاریخی در چین
آثار تاریخی در چین

تاریخ چین
تاریخ چین

شیان چین
شیان چین

آثار هنری چین
آثار هنری چین

آثار هنری در چین
آثار هنری در چین


۱۳) موقعیت مکانی در شیان:

برچسب ها
آثار هنری چین آثار هنری در چین آثار هنری در شیان چین از مکان های دیدنی کشور چین جاذبه های توریستی چین جاذبه های توریستی شانگهای چین جاذبه های چین جاذبه های چین گردشگری جاذبه های دیدنی چین جاذبه های دیدنی شانگهای چین جاذبه های دیدنی شیان چین جاذبه های شیان چین جاذبه های کشور چین جاهای دیدنی چین چین خیابان شویوآن من در چین خیابان شویوآنمن خیابان شویوآنمن در شیان خیابان شویوآنمن در شیان چین خیابان های چین دیدنی های چین دیدنی های چین عجیب دیدنی های شیان چین دیدنی های کشور چین شهر های دیدنی چین شویوآنمن شویوآنمن در چین شویوآنمن در شیان شویوآنمن در شیان چین عکس مکان های دیدنی چین مکان های دیدنی چین مکان های دیدنی در چین مکان های دیدنی شهر چین مکان های دیدنی شهر شیان چین مکان های دیدنی شیان چین مکان های دیدنی کشور چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن