دیدنی های سریلانکا

مرکز نگهداری لاک پشت های کوسگودا از سال ۱۹۸۱ | جاذبه های سریلانکا

Kosgoda Turtle Hatchery

• مرکز نگهداری لاک پشت های کوسگودا| عکس+موقعیت مکانی+انواع لاک پشت ها

مرکز نگهداری لاک پشت های کوسگودا بدون شک محلی است که می تواند شما را با انواع مختلف لاک پشت ها آشنا کند. لاک پشت ها خزندگانی از راسته کلونی(Chelonii) هستند. از این رو محققان و حافظان محیط زیست به آنها کلونی می گویند. کلونی ها با پوسته یا کاراپاس استخوانی خاصی مشخص می شوند که از دنده های آنها می باشد و به عنوان یک سپر عمل می کند.

این گونه یک گروه قدیمی هستند که اولین لاک پشت های اولیه آنها بیش از ۲۲۰ میلیون سال پیش در عصر تریاس تکامل یافته اند. راسته کلونی ها، که به عنوان تستودین ها نیز شناخته می شوند، دارای سه عضو در گروه هستند. turtles, tortoises و terrapins.

راه های ارتباطی با شیوار

 شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید. و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند. به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان، هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم دسترسی داشته باشید. شیوار در خدمت شماست!

۱) لاک‌پشت‌ها(turtles):

در آمریکای شمالی، این کلمه به همه گونه ی کلونی ها، از جمله لاک‌پشت‌ها و لاک پشت های سنگ پشت اشاره می‌کند. با این حال در انگلستان لاک پشت نشان دهنده گونه های ساکن دریا از کلونی ها است. این کلمه به طور کلی به کلونیایی‌ها اطلاق می‌شود که باله دارند و بخش عمده‌ای از زندگی خود را در آب می‌گذرانند.

۲) لاک‌پشت‌های سنگ پشت(Tortoises):

این کلمه به ساکنان خشکی، کلونیایی‌های که شنا نمی کنند اشاره دارد. آنها برخلاف باله های دیگر اعضای گروه، پاهایی دارند.

۳) تراپین(لاک پشت خوراکی سواحل فلوریدا):

تراپین کلمه ای است که به چندین گونه از لاک پشت های کوچک، خوراکی و پوست سخت اطلاق می شود که زندگی خود را در آب های شور می گذرانند.


جاذبه های دیگری از سریلانکا که شاید برایتان جالب باشد!

رودخانه مادو در امتداد بزرگراه کلمبو گاله بیش از ۱۵۰ هکتار|جاذبه های سریلانکا

پل ناین آرچ (نه قوس) در دمودارا در نزدیکی الا | جاذبه های سریلانکا

موزه دریایی گاله از آثار جهانی یونسکو ساخته شده در سال ۱۶۷۱| سریلانکا

قطار کندی به الا با مناظر سرسبز چای سبز، کوه ها و دره ها| طبیعت سریلانکا

برج لوتوس کلمبو بلندترین برج جنوب آسیا و ۱۱مین برج بلند آسیا| کلمبو سریلانکا

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان بلاگفا

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۴) تهدیداتی که لاک پشت های دریایی را در معرض خطر قرار میدهد:

از ۳۲۷ گونه شناخته شده کلونی که تا امروز زنده هستند، بسیاری از آنها در خطر انقراض هستند. امروزه هفت گونه از لاک پشت های دریایی زنده هستند. شش گونه از آنها به دلیل اعمال یا شیوه زندگی انسان ها در لیست حیوانات در معرض خطر یا در خطر انقراض قرار دارند. برخی از بزرگترین تهدیداتی که لاک پشت ها با آن روبرو هستند عبارتند از:

• درهم تنیدگی در وسایل ماهیگیری:

شکار شدن به صورت اتفاقی در تورها و خطوط ماهیگیری بزرگترین تهدیدی است که امروزه لاک پشت های دریایی و بسیاری دیگر از جانداران دریایی با آن مواجه هستند. حدود ۴۰ درصد از حیوانات صید شده به عنوان زباله دور ریخته می شوند. طناب درازی که حاوی هزاران قلاب طعمه دار است ممکن است ده ها مایل طول داشته باشد و قربانیان ناخواسته بی شماری را در معرض خطر قرار دهد.

• شکار غیرقانونی و تجارت غیرقانونی تخم مرغ، گوشت و صدف:

با وجود قوانین حمایت از لاک پشت های دریایی در بسیاری از کشورها، شکار غیرقانونی همچنان یک مشکل بزرگ است. از گوشت و تخم مرغ برای مصرف استفاده می شود و از پوست آن ها برای ساخت اشیاء مختلف مانند جواهرات، عینک آفتابی و غیره استفاده می شود.

• توسعه سواحل:

بسیاری از مناطق ساحلی که لاک پشت های دریایی از آنها برای لانه سازی استفاده می کنند در حال توسعه هستند. این امر منجر به از بین رفتن زیستگاه یا آلودگی سواحل شده است.

• پلاستیک و سایر زباله های دریایی:

سالانه صدها هزار جاندار دریایی بر اثر خوردن و یا درهم تنیدگی زباله های دریایی یا پلاستیک می میرند. همچنین گرمایش جهانی هم بی تاثیر نیست.


۵) لاک پشت های دریایی سریلانکا:

آب های اطراف سریلانکا مملو از زندگی دریایی است. اگرچه تهدیداتی برای جانوران دریایی در اینجا نیز وجود دارد، اما اقدامات گسترده ای برای کاهش تهدیدات انجام شده.
پنج نوع از هفت نوع لاک پشت های دریایی در سواحل سریلانکا لانه می کنند. همه آنها در لیست در معرض خطر قرار دارند. گونه هایی که در دریاهای اطراف سریلانکا زندگی می کنند عبارتند از:

• لاک پشت پشت چرمی:

بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین لاک‌پشت‌های دریایی هستند. آنها بیش از ۱۵۰ میلیون سال است که وجود دارند. میانگین وزن یک لاک پشت بالغ بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ پوند و طول آن بین ۵ تا ۶ فوت است. آنها یکی از بزرگترین خزندگان زنده امروزی می باشند.

• لاک‌پشت‌های سبز:

آنها دومین لاک‌پشت بزرگ دریایی هستند و می‌توانند تا ۴ فوت طول و تا ۵۰۰ پوند وزن داشته باشند. آنها گیاهخوار هستند.

• لاک پشت Hawksbills :

یکی از گونه های بزرگتر لاک پشت ها هستند. وزن آنها بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ پوند و ممکن است تا ۴ فوت طول داشته باشد. آنها به دلیل سر بزرگ و آرواره های له کننده قوی که برای خوردن طعمه های سخت مانند خرچنگ ها، صدف ها و غیره سازگار شده اند، نامگذاری شده اند.

• لاک پشت نوک عقابی:

اندازه آنها بین ۲-۳ فوت و وزن آنها حدود ۱۰۰-۲۰۰ پوند است. آنها در انتهای طیف اندازه لاک پشت ها دریایی قرار دارند. این لاک پشت ها خانه های خود را در آب های گرمسیری می سازند. نام آنها از سر باریک و منقار تیز پرنده مانند آنها می آید. از منقار برای گرفتن طعمه در شکاف های صخره های مرجانی و صخره های دیگر استفاده می کنند. نوک عقابی ها زیباترین لاک پشت های دریایی هستند.

• لاک پشت های زیتونی ریدلی(Olive Ridley Turtles):

آنها بعد از لاک پشت های کمپ ریدلی از کوچک ترین لاک پشت ها محسوب می شوند. بین ۲ تا ۲٫۵ فوت وزن دارند و بین ۷۵ تا ۱۰۰ پوند وزن دارند. کاراپاس سبز کم رنگ آنها باعث نام گذاری آنها شده است. در حال حاضر فراوان ترین گونه لاک پشت های دریایی در سراسر جهان هستند اما هنوز آسیب پذیر هستند.


۶) مرکز نگهداری لاک پشت های کوسگودا سریلانکا:

مرکز مراقبت از لاک پشت در ساحل کوسگودا یکی از ۱۸ مرکز نگهداری لاک پشت در امتداد سواحل جنوبی سریلانکا است. این مرکز در دهکده ساحلی جنوب غربی کوسگودا واقع شده است و در سال ۱۹۸۱ تأسیس شد. همچنین به عنوان محلی برای بازدید از هر پنج گونه لاک پشتی که در سریلانکا وجود دارند محبوب است. این در مورد بسیاری از مراکز دیگر در اطراف جزیره که سواحل آنها فقط میزبان برخی از گونه ها هستند، صادق نیست.

• برنامه های داوطلبانه و آگاهی بخش برای بازدیدکنندگان در سریلانکا:

این مرکز عمدتاً به عنوان لانه سازی عمل می کند و تلاش های زیادی برای افزایش میزان زاد و ولد و بقای بچه لاک پشت ها در همان مراحل اولیه در این مرکز انجام می شود. با این حال، مرکز مراقبت روی بزرگسالان بیمار یا مجروح نیز کار می کند. درمان آنها و رها کردن آنها به اقیانوس بخشی از کار است. آنها همچنین برنامه های داوطلبانه و برنامه های آگاهی بخشی را برای بازدیدکنندگان محلی و بین المللی اجرا می کنند.


۷) مرکز نگهداری لاک پشت های کوسگودا در مراحل زیر کار می کند:

  • کارکنان شب ها در ساحل گشت می زنند و به دنبال لاک پشت های دریایی مادری می گردند که برای تخم گذاری از دریا بیرون می آیند.
  • آنها در طول فرآیند لانه سازی از مادر از دور محافظت می کنند تا زمانی که تخم گذاری را تمام کند و به اقیانوس بازگردد.
  • تخم ها از ساحل به مرکز نگهداری منتقل می شوند تا از آنها در برابر شکارچیان و اقدامات غیرمسئولانه انسان ها محافظت شود.
  • علاوه بر این، ماهیگیران نیز پول می گیرند تا هر گونه تخم لاک پشت را که پیدا می کنند به مرکز بیاورند.
  • تخم ها در یک منطقه حفاظت شده رشد کرده و از تخم بیرون می آیند. این ممکن است بین ۴۵-۶۰ روز طول بکشد.
  • لاک‌پشت‌هایی که از تخم خارج شده‌اند در همان روز در صورت عدم بروز عارضه در اقیانوس رها می‌شوند. این برای جلوگیری از دخالت انسان در سبک زندگی آنها تا حد امکان است.

۸) مکانی مناسب برای خانواده ها:

مرکز مراقبت از لاک پشت کوسگودا مکانی عالی برای یادگیری و عشق به طبیعت و در عین حال سرگرمی است. این مکان مناسب خانواده ها است و بنابراین قطعا باید در تعطیلات خود به سریلانکا از آن بازدید کنید.
سفر به این مرکز مراقبت و نگهداری از لاک پشت های کوسگودا فرصتی برای دیدن لاک پشت های دریایی از گونه های مختلف در مراحل مختلف زندگیشان است. شما می توانید در غذا دادن به لاک پشت ها کمک کنید. هم‌چنین با کمک مالی برای نیازهای لاک پشت ها، سهم خود را در حفظ جان آنها انجام دهید.


۹) عکس هایی از مرکز نگهداری لاک پشت های کوسگودا:

مرکز نگهداری و مراقبت از لاک پشت های کوسگودا
مرکز نگهداری و مراقبت از لاک پشت های کوسگودا

لاک پشت های کوسگودا
لاک پشت های کوسگودا

لاک پشت های سریلانکا
لاک پشت های سریلانکا

سریلانکا
سریلانکا

لاک پشت های سریلانکا
لاک پشت های سریلانکا

سریلانکا
سریلانکا


موقعیت مکانی در بنتوتا:


برچسب ها
جاذبه های بنتوتا سریلانکا جاذبه های تور سریلانکا جاذبه های توریستی در سریلانکا جاذبه های توریستی سریلانکا جاذبه های سریلانکا جاذبه های کشور سریلانکا جاذبه های گردشگری بنتوتا سریلانکا جاذبه های گردشگری سریلانکا جاذبه های گردشگری کشور سریلانکا دیدنی های سریلانکا دیدنی های سریلانکا بنتوتا دیدنی های سریلانکا کلمبو دیدنی های کشور سریلانکا دیدنی های کندی سریلانکا سریلانکا تور سریلانکا در نقشه سریلانکا کجاست سفر به سریلانکا شهر های دیدنی سریلانکا کوسگودا کوسگودا لاک پشت های سریلانکا لاک پشت های کوسگودا مرکز لاک پشت های کوسگودا مرکز مراقبت از لاک پشت های کوسگودا مرکز مراقبت لاک پشت های کوسگودا مرکز نگهداری لاک پشت های کوسگودا مرکز نگهداری لاک پشت های کوسگودا در بنتوتا مرکز نگهداری لاک پشت های کوسگودا در سریلانکا مرکز نگهداری لاک پشت های کوسگودا سریلانکا مرکز نگهداری و مراقبت از لاک پشت های کوسگودا مکان های دیدنی سریلانکا مکان های دیدنی کشور سریلانکا

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن