دیدنی های هند

دیوالی :جشنواره نور ها در هند+اطلاعات کامل| جشنواره های هند

Diwali: Festival of Lights

• دیوالی|عکس+تاریخچه

دیوالی یا همان جشنواره نورها در هند زمانی را نشان می‌دهد که میلیون‌ها هندو، سیک و جین در سراسر جهان پیروزی خیر بر شر را با آیین‌های زیبای خود مانند روشن کردن چراغ‌ها، آتش‌بازی، درست کردن غذاهای شیرین و گردهمایی‌های خانوادگی جشن می‌گیرند. اینجا ما به داستان، تاریخ و سنت های دیوالی اشاره میکنیم تا اینکه متوجه شویم دیوالی چگونه جشن گرفته می شود و چگونه می توانید در این جشن های جادویی شرکت کنید.


۱) داستان دیوالی چیست؟

در یکی از داستان های اصلی اساطیر هندو، دیوالی روزی است که لرد راما(Lord Rama)، همسرش سیتا دوی(Sita Devi ) و برادرش لاکشمانا(Lakshmana) پس از ۱۴ سال تبعید به وطن خود باز می گردند. روستاییان مسیری را برای راما روشن کردند، او کسی بود که شاه شیطانی و بد آوازه به اسم راوانا(Ravana) را شکست داده بود. بازپخش این داستان سبب ایجاد جسن دیوالی در برخی مناطق شده است.

داستان اول از این جشنواره:

یکی دیگر از داستان‌های دیوالی در اساطیر هندو این است که دیوالی روزی است که کریشنا دیو، ناراکاسورا(Narakasura) را شکست داد و مردم پادشاهی خود را آزاد کرد. پس از کشتن دیو، لرد کریشنا آن روز را روزی برای جشن گرفتن در نظر گرفت. در برخی از مناطق هند، مردم به عنوان بخشی از جشن، مجسمه های پادشاهان شیطان صفت در هر دو داستان را می سوزانند.

داستان دوم از این جشنواره:

مردم همچنین الهه هندو لاکشمی(Lakshmi) را در طول جشن مورد احترام قرار میدهند و برایش جشن میگیرند.این الهه به عنوان الهه سعادت، ثروت و باروری شناخته می شود. داستان عاشقانه دیوالی به این صورت است که که این الهه هندو، لرد ویشنو، یکی از مهم ترین خدایان هندوئیسم را به عنوان همسرش در شب دیوالی انتخاب کرد. در فرهنگ های دیگر، دیوالی مصادف با جشن های برداشت محصول و سال نو است. مهم نیست که مردم کدام منطقه به چه علتی دیوالی را جشن می گیرند، این روز برای همه مردم همیشه روز شروعی جدید و غلبه روشنایی بر تاریکی شناخته شده است.


 شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. و همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان، هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم دسترسی داشته باشید. شیوار در خدمت شماست!


۲) این مراسم چگونه جشن گرفته می شود؟

کلمه Diwali از کلمه سانسکریت “deepavali” گرفته شده است که به معنای “ردیفی از لامپ های روشن” است. خانواده‌ها در سراسر هند خانه خود را با لامپ‌های کوچکی به نام دیا و سایر چراغ‌های رنگارنگ تزیین میکنند و جشن می‌گیرند. مردم، خیابان ها و ساختمان ها را مملو از نوری میکنند که به علت جشن همه جا را فرا گرفته. آوازها و رقص های پر جنب و جوش نیز از جمله موارد قابل مشاهده در این زمان است. آتش بازی های خیره کننده، منظره ای پر از نور، ازدحام، هیاهو ایجاد می کنند، که این به ترساندن ارواح شیطانی و جشن پیروزی خیر بر شر کمک می کند.

بسیاری دیوالی را شروعی تازه می دانند، مشابه سال نو قمری که در ژانویه انجام می‌شود. بسیاری از مردم خانه های خود را تمیز می کنند، بازسازی می کنند، تزئین می کنند و لباس های نو می خرند تا برای سال آینده آماده شوند. دیوالی همچنین زمانی برای تسویه بدهی ها و صلح است.

رسم و رسومات مردم هند در جشنواره دیوالی:

برای مردم هند رسمی عادی و همگانی است تا با عزیزانی که ممکن است ارتباط خود را از دست داده باشند تماس بگیرند و گردهمایی های خانوادگی برنامه ریزی کنند. در گذشته، سربازان هندی و پاکستانی شیرینی‌هایی را در امتداد مرز ها باهم رد و بدل می‌کردند که در واقع به عنوان نشانه حسن نیت آن ها در جشن دیوالی محسوب میشد.

اگر طرفدار طعم های شیرین هستید، جشنواره دیوالی برای شما مناسب است. خوشمزه ترین سنتی که می توان پیدا کرد قطعا همین خواهد بود زیرا که هدیه دادن mithai (شیرینی) جزوی از جشن است. دوستان و خانواده ها جعبه‌های رنگارنگ غذاهای لذیذ هندی مانند pedas, ladoos, jalebis, barfis و میوه‌های خشک و شکلات‌ها را رد و بدل می‌کنند.


۳) جشنواره دیوالی چه زمانی است؟

تاریخ دیوالی هر سال تغییر می کند، زیرا بر اساس تقویم قمری هندو است. این جشنواره معمولاً بین اواسط اکتبر و اواسط نوامبر برگزار می شود. به صورت واضح تر می توان گفت که دیوالی یک جشن پنج روزه است که در ماه های قمری هندو به نام های آشوین و کرتیکا (اواسط اکتبر تا اواسط نوامبر) برگزار می شود. در تقویم باستانی آمده است که دیوالی هر ساله در Amavasya یا پانزدهمین روز از ماه Kartik جشن گرفته می شود. امسال جشنواره چراغ ها در روز یکشنبه ۱۲ نوامبر ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.


۴) جشنواره دیوالی چه مدت ادامه دارد؟

دیوالی به مدت پنج روز ادامه دارد. روز اوج جشن ها معمولا در روز سوم است که شبیه به شب سال نو است. برادران و خواهران آخرین روز جشن را برای گذراندن وقت با هم در نظر میگیرند. اگرچه جشنواره دیوالی به طور رسمی پنج روز طول می کشد، اما آماده سازی آن از قبل شروع می شود. آتش بازی ها و جشن ها اغلب چند روز پس از آن هم ادامه دارند. معابد در طول دیوالی همیشه مشغول انجام مراسمات مذهبی هستند، بنابراین به یاد داشته باشید که در صورتی که به این اماکن می روید پوشش درستی داشته باشید. همچنین از عکس گرفتن از نمازگزاران خودداری کنید.


۵) سفر در طول جشنواره دیوالی:

جشن دیوالی، زمانی سرگرم کننده و زیبا در هند برای همه ایجاد می‌کند. اما جشن های این چنینی می تواند بر برنامه های سفر شما تأثیر بگذارد. بسیاری از مردم در طول جشنواره به روستاهای خود باز می گردند، بنابراین هتل ها و سیستم های حمل و نقل عمومی به سرعت پر می شوند. اگر می خواهید در طول دیوالی به هند سفر کنید، باید از قبل برای آن برنامه ریزی کرده باشید.


۶) عکس هایی از دیوالی در هند:

جشنواره های هند
جشنواره های هند

تور هند
تور هند

دیدنی های هند
دیدنی های هند

کارگزار اصلی تور هند
کارگزار اصلی تور هند

هنر های دستی هند
هنر های دستی هند


• از جمله مکان هایی که دیوالی انجام می شود:

برچسب ها
آثار باستانی آگرا هند آثار باستانی جیپور هند آثار باستانی هند آثار تاریخی آگرا هند آثار تاریخی جیپور هند آثار تاریخی دهلی نو هند آثار تاریخی دهلی هند آثار تاریخی دهلی هندوستان آثار تاریخی هند آثار تاریخی هندوستان آثار ثبت جهانی شده در یونسکو هندوستان آدرس قلعه آمبر جیپور هند آژانس مادر تور هند برترین تور هند برترین هتل های هند برترین هتل های هندوستان بهترین تور هند بهترین هتل های هند پکیج تور هند تاریخ دیوالی 2023 تور دیوالی تور هند تور هند آبان ماه جشنواره دیوالی جشنواره نور هند دیبالی دیوالی دیوالی 2023 دیوالی جشنواره نور دیوالی دهلی دیوالی کجاست؟ دیوالی کی انجام میشه؟ دیوالی هند رزرو آنلاین هتل های هند رزرو آنلاین هتل های هندوستان رزرو اینترنتی هتل های هند رزرو هتل های هند رزرواسیون هتل های هند رزرواسیون هتل های هندوستان مرکز رزرواسیون هتل های هند هتل های هند هتل های هندوستان هند

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن