دیدنی های چین

باغ یو مشهورترین باغ کلاسیک چینی در مرکز شهر شانگهای| جاذبه های چین

Yu Garden, also known as Yuyuan Garden

باغ یو | موقعیت مکانی+عکس+جاذبه ها

باغ یو که به نام باغ یویوان (豫园) نیز شناخته می‌شود، مشهورترین باغ کلاسیک چینی در مرکز شهر شانگهای است. همچنین از شهرتی به اسم “تاج زیبایی در جنوب شرقی چین” برخوردار است و مناظر جذاب و دلپذیری را ارائه می دهد. بازدید از این باغ درست مانند بازدید از باغ نفیس Humble Administrator’s Garden در سوژو که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، حیاتی می باشد.

۱) باغ یو به عنوان یکی از چهار آثار ملی فرهنگی:

یو علاوه بر مناظر بدیع، فرهنگی غنی نیز دارد. همچنین یکی از چهار آثار ملی فرهنگی می باشد. که شامل باغ پانجی‌آیوان (潘家园) و خیابان لیولیچانگ (琉璃厂大街) در پکن و همچنین معبد کنفوسیوس در نانجینگ است. رئیس سابق چین جیانگ زمین (江泽民) “باغ معروف بالای دریا” را در وصف باغ یو نوشته است. همچنین، سران بسیاری از کشورها برای قدردانی از زیبایی های طبیعی، معماری ها، فرهنگ سنتی از باغ یو بازدید کرده اند.

۲) باغ یو کجا قرار دارد؟!

یو در شمال شرقی شهر قدیمی در جنوب شانگهای واقع شده است. این باغ به معبد خدای شهر شانگهای، بازار گردشگری یووان و شانگهای بوند و دیگر جاذبه های معروف شانگهای نزدیک است.

• فاصله از سایر جاذبه های اصلی شانگهای:

حدود ۱٫۳ کیلومتر از د بوند
حدود ۱٫۶ کیلومتر از جاده نانجینگ فاصله دارد
حدود ۲٫۸ کیلومتر از برج تلویزیونی مروارید شرقی
حدود ۲٫۸ کیلومتر از برج Jinmao

بر اساس موقعیت جغرافیایی، توصیه می‌شود این باغ و جاذبه‌های نزدیک جاده نانجینگ، برج Bund و Jinmao/Oriental Pearl TV Tower را در یک روز مشاهده کنید.



۳) چگونه به باغ یو برویم:

درست نزدیک به د بوند، این مکان به راحتی با اتوبوس، مترو و تاکسی قابل دسترسی است.

• با مترو:

از خط ۱۰ مترو سوار شوید و در ایستگاه Yuyuan پیاده شوید. از جاده نانجینگ تا باغ یو فقط یک ایستگاه فاصله دارد. و خط ۱۰ همچنین می تواند شما را از باغ یو به ایستگاه راه آهن Xintiandi و Hongqiao برساند.

• با اتوبوس:

سوار اتوبوس شماره ۱۱، ۲۶، ۶۴، ۶۶، ۷۳۶، ۹۲۰، ۹۲۶، ۹۳۰ شده و در ایستگاه Xinbeimen پیاده شوید. سپس در خیابان آنرن پیاده روی کنید تا به باغ یو برسید. همچنین، خط ۱ اتوبوس گشت و گذار شانگهای می تواند شمارا به باغ یو برساند.


۴) جاذبه ها و کارهایی که باید در باغ یو انجام دهید:

این باغ با مساحت ۲۰۰۰۰ متر مربع، هزارتویی از باغ‌ها، آلاچیق‌ها، دریاچه‌ها، صخره‌ها، پل‌ها، دیوارهای اژدها و ساختمان‌های سنتی و غیره است. هنگامی که وارد باغ می‌شوید، هر گوشه‌ای که حرکت می‌کنید شگفتی‌هایی وجود دارد که شمارا متحیر می‌کند.

با دیدگاه های مختلف باغ یو به شش بخش اصلی تقسیم می شود:

تالار سانسویی(sansui)، تالار وان هوا(Wanhua)، تالار دیانچون(dianchun)، تالار هویجینگ(Huijing)، تالار یوهوا(yuhua) و باغ داخلی. هر قسمت ویژگی ها و مناظر منحصر به فرد خود را دارد. هر منطقه با “دیوارهای اژدها” با برآمدگی‌های مواج خاکستری کاشی‌کاری شده از مناطق دیگر جدا می‌شود. و هر کدام به سر یک اژدها ختم می‌شود.


۵) شش قسمت منظره باغ یو:

مسافران می توانند از ورودی اصلی مسیری را در جهت عقربه های ساعت دنبال کنند و از شش قسمت اصلی دیدنی و خروجی نهایی بازدید کنند.

• تالار سانسوی (三穗堂، “تالار سه منگوله”):

شامل Grand Rockeries، Iron Lion، Cuixiu Hallمی شود. نکات برجسته در اینجا پنجره های زیبا و کنده کاری های چوبی از برنج، ارزن، گندم، میوه و سایر نمادهای محصولات است. این مکان به عنوان محل ملاقات مقامات محلی و برای اعلام اعلامیه های شاهنشاهی استفاده می شد. همچنین تالار یانگشان مکانی برای تماشای کوه مصنوعی گرند است.

• اتاق وانهوا (万花楼، “مجلس ده هزار گل”):

شامل اتاق Wanhua، غرفه Yule، راهرو  دابل لاین و درخت Gingko با قدمت ۴۰۰ سال است که در حیاط جلویی قرار دارد.

• تالار دیانچون (点春堂، “تالار بهار منادی”):

واقع در شمال شرقی باغ یو، شامل تالار خزانه که معروف ترین بنای تاریخی در باغ است، تالار Kuailou و تالار هارمونی می باشد.

• تالار Huijing (会景楼، Huì Jǐng Lóu):

شامل راهرو آبی جید، پل Three Turn Bridge، و بخش Nine Lion story است.

• تالار یوهوا (玉华堂، “تالار شکوه جید”):

یو لینگ لانگ (صخره یشم نفیس) با مشهورترین مجسمه سنگی در باغ در این بخش قرار گرفته است. باغ داخلی (内园، Nèi Yuán): آرام ترین قسمت این باغ این مکان می باشد. پس از بازدید از تالار یوهوا، وارد باغ داخلی می‌شوید که در سال ۱۷۰۹ ساخته شد. در سال ۱۹۵۶ تنها بخشی از آن ساخته شده بود. این باغ شامل تالار آرامش، برج‌های تماشای امواج، و صحنه بازیگری و آواز است.

• خارج از باغ یو:

غرفه Huxinting و پل Nine turning قرار دارد. آلاچیق Nine turning هجده متر طول و ۲ متر عرض دارد که تماماً از سنگ های گرانیت و یشم تشکیل شده است. آلاچیق Huxinting در وسط دریاچه قرار دارد و مسافران می توانند از یک فنجان چای در چایخانه لذت ببرند.


۶) جاذبه های اطراف باغ یو:

• بازار یووان

بازار یووان در کنار باغ واقع شده است. با معماری و طراحی زیبای چینی همراه با صدها مغازه که قطعات جواهرات، ابریشم، عتیقه جات، صنایع دستی، سوغاتی و تنقلات محلی را می فروشند.

این یک فرصت خوب برای دیدن زندگی واقعی چینی است. رستوران معروف نان‌شیانگ بخارپز است که Xiaolongbao (نان‌های بخارپز کوچک) را می‌فروشد. می توانید در اینجا تنقلات محلی بچشید و برای خانواده و دوستان خود سوغاتی بخرید. بازار همچنین برای گشت و گذار در شب سرگرم کننده است و تمام لبه های ساختمان روشن است و مسافران می توانند عکس های شگفت انگیزی در شب بگیرند.

• معبد خدای شهر شانگهای (Chenghuang Miao)

معبد خدای شهر (城隍庙) یک معبد تائویستی واقع در Yuyuan Tourist Mart است که به یو متصل می شود. اولین بار در دوران یونگل (永乐皇帝) سلسله مینگ با قدمتی ۶۰۰ ساله ساخته شد. اگر وقت آزاد دارید، می توانید نگاهی بیندازید که چه چیزهایی در معبد پرستش می شوند.


۷) در مقایسه با باغ های کلاسیک سوژو:

باغ های سنتی (江南园林):

باغ های سوژو بالاترین دستاوردهای باغ های سنتی به سبک جیانگ نان را نشان می دهد. مهارت های باغبانی درخشان و انواع باغ ها باعث شده است که باغ های کلاسیک سوژو در فهرست یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی ثبت شود.

در حالی که باغ یو به طور کلی دارای ویژگی های مشابه برخی از باغ های سوژو است. بنابراین اگر علاقه مند به هنر باغبانی هستید، به شما پیشنهاد می شود برای دیدن باغ های بیشتر از سوژو دیدن کنید. اگر فقط می خواهید نگاهی اجمالی به فرهنگ باغ چینی بیندازید، باغ یو نیز نیاز شما را برآورده می کند.


۸) عکس هایی از باغ در شانگهای:

دیدنی های شانگهای
دیدنی های شانگهای

دیدنی های چین
دیدنی های چین

آثار فرهنگی چین
آثار فرهنگی چین

دیدنی های چین
دیدنی های چین

باغ یو
باغ یو

باغ های چین
باغ های چین

دیدنی های شانگهای چین
دیدنی های شانگهای چین

جاذبه های چین
جاذبه های چین

شانگهای
شانگهای

یو گاردن
یو گاردن

باغ یو
باغ یو


موقعیت مکانی:


برچسب ها
باغ های چین باغ یو باغ یو در شانگهای باغ یو در شانگهای چین باغ یو یوآن شانگهای باغ یویوان شانگهای برترین جاذبه های شانگهای چین جاذبه های توریستی چین جاذبه های توریستی شانگهای چین جاذبه های چین جاذبه های چین گردشگری جاذبه های دیدنی شانگهای چین جاذبه های شانگهای چین جاذبه های کشور چین جاذبه های گردشگری شانگهای چین جاهای دیدنی چین دیدنی های چین دیدنی های چین عجیب دیدنی های شانگهای چین دیدنی های کشور چین شانگهای باغ یویوان شهر های دیدنی چین طبیعت چین عکس مکان های دیدنی چین فیلم جاذبه های گردشگری شانگهای چین مکان های دیدنی چین مکان های دیدنی چین به انگلیسی مکان های دیدنی چینی مکان های دیدنی شانگهای چین مکان های دیدنی شهر چین مکان های دیدنی شهر شانگهای چین مکان های دیدنی کشور چین مکان های دیدنی گوانجو چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن