دیدنی های چین

معبد غاز وحشی کوچک در جنوب شیان از سلسله تانگ| جاذبه های چین

The Small Wild Goose Pagoda

معبد غاز وحشی کوچک|عکس+موقعیت مکانی+ساختار معبد

معبد غاز وحشی کوچک در محور مرکزی معبد جیانفو در جنوب شیان واقع شده است. معبد بودایی به عنوان یک منظره ملی با رتبه بندی AAAA و میراث جهانی، از سلسله تانگ (۶۱۸-۹۰۷) شناخته شده است. گردشگران می توانند با بازدید از معبد و موزه شیان در جنوب غربی معبد با تاریخ و فرهنگ شیان آشنا شوند.

این معبد به اندازه معبد غاز وحشی غول پیکر معروف نیست، و آرام تر است. معبد غاز وحشی کوچک به عنوان بخشی از میراث هنری معماری های بودایی سلسله تانگ، شاهد این بوده که چگونه بودیسم به چین معرفی شده و با فرهنگ ملیت هان ادغام شده.

راه های ارتباطی با شیوار

 شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید. و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند. به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان، هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم دسترسی داشته باشید. شیوار در خدمت شماست!

۱) چرا این مکان، معبد غاز کوچک وحشی نامیده می شود؟

این مکان به اسم معبد جیانفو در زمان سلسله تانگ و سونگ (۹۶۰-۱۲۷۹) نامیده می شد. نام فعلی آن ارتباط نزدیکی با “معبد غاز وحشی غول پیکر” دارد. در دوره یونگ‌هویی (۶۵۰-۶۵۵) تحت فرمانروایی امپراتور تانگ گائوزونگ، “معبد غاز وحشی” در معبد دا سیئن ساخته شد تا احکام شرعی ای را که راهب برجسته ژوان زانگ از هند به چانگان آورده بود ذخیره کند.

در دوره جینگ لانگ (۷۰۷-۷۱۰) تحت فرمانروایی امپراتور تانگ ژونگ زونگ، معبد جیانفو به منظور ذخیره احکام شرعی بودایی که راهب یی جینگ از هند آورده بود، ساخته شد. از آنجایی که شبیه “معبد غاز وحشی” بود، اما کمی کوچکتر بود، ” معبد جیانفو” را “معبد غاز وحشی کوچک” نامیدند.


جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

مسجد بزرگ شیان با ۴ حیاط و حدود ۱۲۰۰۰ متر مربع مساحت

محله مسلمانان شیان به همراه یکی از چهار مسجد برتر در چین

معبد غاز وحشی بزرگ ساختمانی به عنوان نماد باستانی شیان

پارک جینگ شان با چشم اندازی کامل از شهر ممنوعه در پکن

میدان تیان آنمن در مرکز شهر پکن هفتمین میدان بزرگ جهان

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان بلاگفا

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۲) ساختار معبد: یک هرم مستطیل شکل

معبد غاز وحشی کوچک از آجرهای آبی ساخته شده بود. در ابتدا ۱۵ طبقه داشت و ارتفاع آن حدود ۴۵ متر (۱۴۸ فوت) بود. به دلیل طوفان های شدید و زلزله های شدید، دو طبقه فوقانی ویران شدند. معبد ۱۳ طبقه دارد و همچنین ۴۳٫۴ متر (۱۴۲٫۴ فوت) ارتفاع دارد.

پایه معبد مربع است و هر ضلع آن ۱۱٫۳۸ متر (۳۷٫۳۴ فوت) است. در زیر پاگودا یک قصر زیرزمینی وجود دارد. چند بام از آجرهای همپوشانی ساخته شده است. طبقه همکف دارای دو در به ترتیب رو به جنوب و شمال و سایر طبقات دارای پنجره های نفیس است. ارتفاع و طول خط کناری هر طبقه به تدریج کاهش می یابد. بنابراین، معبد مانند یک هرم مستطیل شکل، با طراحی زیبا و تناسبات عالی به نظر می رسد.


۳) رفتن به طبقات آخر معبد:

در داخل پاگودا، یک راه پله چوبی باریک به سمت بالا می‌پیچد که پیمودن این پله ها به تلاش زیادی از جانب کسانی که صعود می‌کنند نیاز دارد. به کودکان و سالمندانی که شرایط بدنی نامناسبی دارند، بالا رفتن از این پله ها توصیه نمی شود. علاوه بر این، عبور افراد بزرگتر از راه پله های باریک در طبقات بالا سخت است.

به دلیل عدم وجود دو طبقه، یک سکوی باز کوچک در بالا وجود دارد. لطفاً توجه داشته باشید که بسیار کوچک است و فقط ده نفر هر بار مجاز هستند که از آن دیدن کنند. برای گردشگرانی که با موفقیت به انتهای می رسند، داشتن دید وسیعی از مناظر تجربه ی خاصی خواهد بود.


۴) نجات یافتن از زلزله به صورت معجزه آسا:

در سال ۱۴۸۷، یک زلزله شدید رخ داد و باعث شد معبد غاز کوچک وحشی در وسط ترک بخورد. شکاف بیش از ۰٫۳۳ متر (۱٫۱ فوت) بود. در زلزله شدید دیگری در سال ۱۵۲۱، شکاف ناپدید شد و دو قسمت بتکده به طور جادویی یک شبه با یکدیگر ترکیب شدند. مردم بسیار گیج شده بودند و آن را “ترکیب جادویی” نامیدند.

این رمز و راز در طول بازسازی پس از سال ۱۹۴۹ فاش شد. دلیل اینکه معبد غاز کوچک وحشی می تواند ده ها زلزله را تحمل کند این است که صنعتگران عاقل باستانی پایه و اساس آن را به صورت نیمکره ای از زمین تشکیل داده اند. به این ترتیب هنگام وقوع زلزله می توان فشار را به طور مساوی توزیع کرد. درست مانند یک عروسک که هرگز نمی افتد، بتکده انعطاف پذیر و پایدار می تواند از این طوفان ها و زلزله ها جان سالم به در ببرد.


۵) زنگ صبح در معبد:

صدای زنگ صبح معبد غاز وحشی کوچک از زمان های قدیم به عنوان یکی از “هشت صحنه برتر شیان” شناخته شده است. ناقوس اصلی در سال سوم (۱۱۹۲) سلطنت امپراتور ژانگزونگ در سلسله جین ساخته شد. این معبد در معبد جیانفو ساخته شد و در سلسله چینگ برای اینکه هر روز صبح در معبد دعا کنند (۱۹۱۱-۱۶۴۴) به صدا در می آمد. اکنون این ناقوس در برج ناقوس نزدیک بتکده آویزان است و یک نسخه از آن در یک قاب فولادی در فضای باز آویزان است تا توسط گردشگران نواخته شود.


۶) چگونه به بتکده غاز وحشی کوچک برسیم؟

با اتوبوس: سوار اتوبوس شماره ۲۱، ۴۰، ۴۶، ۲۲۴، ۲۵۸، ۴۱۰، ۵۲۱، ۷۰۰ یا خط توریستی ۷ شوید و در ایستگاه Xiaoyanta (معبد غاز وحشی کوچک) پیاده شوید و از دروازه شمالی وارد شوید.

با مترو: سوار خط ۲ مترو شوید، در ایستگاه Nanshaomen پیاده شوید و از خروجی A1 یا A2 خارج شوید. حدود ۶ دقیقه به سمت غرب بروید و از دروازه شمالی وارد شوید.


۷) عکس هایی از معبد غاز وحشی کوچک در شیان:

معبد غاز وحشی کوچک
معبد غاز وحشی کوچک

معبد در شیان
معبد در شیان

دیدنی های چین
دیدنی های چین

جاذبه های چین
جاذبه های چین

میراث جهانی چین
میراث جهانی چین

اماکن تاریخی چین
اماکن تاریخی چین

تاریخ چین
تاریخ چین

معابد چین
معابد چین

معبد غاز کوچک وحشی
معبد غاز کوچک وحشی

فضای داخلی معبد
فضای داخلی معبد

آثار تاریخی شیان
آثار تاریخی شیان

اماکن تاریخی شیان چین
اماکن تاریخی شیان چین

معبد غاز وحشی کوچک شیان چین
معبد غاز وحشی کوچک شیان چین


۸) موقعیت مکانی معبد در شیان چین:


برچسب ها
آثار تاریخی چین آثار تاریخی شیان چین از مکان های دیدنی کشور چین برترین معبد چین بهترین معبد چین تمدن چین جاذبه های توریستی چین جاذبه های توریستی شیان چین جاذبه های چین جاذبه های چین گردشگری جاذبه های دیدنی چین جاذبه های دیدنی شیان چین جاذبه های شیان چین جاذبه های کشور چین جاذبه های گردشگری چین جاهای دیدنی چین چین دیدنی های چین دیدنی های چین عجیب دیدنی های کشور چین سفر به چین شهر های چین شهر های دیدنی چین عکس مکان های دیدنی چین معابد چین معبد در چین معبد در شیان چین معبد غاز کوچک وحشی در شیان معبد غاز وحشی کوچک معبد غاز وحشی کوچک چین معبد غاز وحشی کوچک در شیان مکان های دیدنی چین مکان های دیدنی چینی مکان های دیدنی در چین مکان های دیدنی شهر چین مکان های دیدنی شهر شیان چین مکان های دیدنی شیان چین مکان های دیدنی کشور چین میراث جهانی چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن