دیدنی های چین

مسجد بزرگ شیان با ۴ حیاط و حدود ۱۲۰۰۰ متر مربع مساحت| جاذبه های چین

مسجد بزرگ شیان|عکس+موقعیت مکانی+ معماری مسجد

مسجد بزرگ شیان بخش های مختلفی دارد. این منطقه شامل چهار حیاط است و حدود ۱۲۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. اگر شانس دیدن این گنجینه زیبای چینی را از فاصله نزدیک داشته باشید، می توانید متوجه تاثیر اعراب در ساخت این بنا شوید.

این تأثیرات از مناره مرکزی که ظاهری مشابه یک معبد دارد شروع می شود و تا نمازخانه حیرت انگیز با سقف فیروزه ای (متاسفانه برای بازدیدکنندگان غیر مسلمان باز نیست) در پشت مجموعه که قدمت آن به سلسله مینگ باز می گردد، ادامه می یابد.

راه های ارتباطی با شیوار

 شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید. و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند. به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان، هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم دسترسی داشته باشید. شیوار در خدمت شماست!

۱) مسجد بزرگ شیان چگونه ساخته شده؟

یکی دیگر از نکات جالب در مورد مسجد بزرگ شیان، جهتی است که این بنا رو به آن ساخته شده است. معمولاً ساختمان‌ها در چین رو به جنوب هستند، اما مساجد بزرگ شیان، تقریباً مانند هر مسجدی در جهان، رو به شهر مقدس مکه و در این مورد به سمت غرب است. مسجد بزرگ شیان نیز در فصل بهار که مگنولیاها به رنگ های سفید و صورتی شکوفا می شوند مکان بسیار زیبایی است. این مسجد را می توان بهشت ​​واقعی  و مکانی پر از آرامش در منطقه ای شلوغ از شهر دانست.


جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

معبد لینگین هانگزو چین | Lingyin Temple Hangzhou

مراکز خرید گوانجو چین | بازارهای گوانجو چین

دهکده فرهنگ بومی شنزن چین Splendid China Folk Village

پارک پنجره ای از جهان شنزن چین

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان بلاگفا

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۲)ویژگی های معابد کلاسیک چینی چیست؟

مسجد بزرگ شیان پناهگاهی برای مسلمانان است، اما همانطور که می دانید، ویژگی های معابد کلاسیک چینی را نیز دارد.
این ویژگی ها عبارتند از:

  • دیوارهای روح – برای دور نگه داشتن شیاطین
  • سنگ بر روی پشت Bixi Antediluvian ( موجودات افسانه ای که معمولاً در معابد کنفوسیوس دیده می شوند که شبیه لاک پشت هستند)
  • طاق های یادبود
  • بام به سبک چینی
  • باغها
  • پاگوداها

حیاط های مسجد:

مسجد بزرگ شیان دارای چهار حیاط در داخل است و با ورود به حیاط اول، اژدهایان باشکوهی را می بینید. باغ ها، زیبایی ای بیش اندازه به محیط آرام مسجد می افزایند. نام های انتخاب شده برای حیاط های مجموعه مسجد بزرگ شامل: چینگ شیو دیان (محل مراقبه)، زینگ شین تینگ (غرفه درون نگری) و شنگ شیو لو (برجی در قلب های بازدیدکننده) است.

حیاط اول:

در حیاط اول، یک طاق چوبی تزئین شده متعلق به قرن هفدهم وجود دارد که حدود ۲۹٫۵ فوت (۹ متر) ارتفاع دارد و با کاشی های لعابدار چینی پوشیده شده است.

حیاط دوم:

مسجد بزرگ شیان علاوه بر شکوه معماری، دارای نگین های خطی و متنی کمیاب نیز می باشد.
وقتی وارد حیاط دوم می‌شوید، می‌توانید دو ستون استیل مرتفع را پیدا کنید که با خط چینی حکاکی شده‌اند. یکی از این ستون ها توسط خوشنویس مشهور سلسله سونگ به نام می فو ساخته شده است. از سوی دیگر، ستون دیگر توسط خوشنویس دیگری به نام دونگ چیچانگ از سلسله مینگ، ساخته شده است.

حیاط سوم:

یک نمازخانه از سلسله سانگ جنوبی در نزدیکی حیاط سوم به نام تالار چیکسیو وجود دارد. در اینجا می توانید سنگ نگاره های اسلامی را به چندین زبان از جمله عربی، فارسی و چینی ببینید. حیاط سوم یا “محل مراقبه” بلندترین برج مسجد را در داخل دارد. این برج که با نام‌های «غرفه‌ی درون‌نگری» یا «برج قلب بازدیدکننده» نیز شناخته می‌شود، ۳۳ فوت (۱۰ متر) ارتفاع دارد. این بنای هشت ضلعی دارای دو کارکرد مناره مسجد و همچنین غرفه ای برای تماشای ماه می باشد.

حیاط چهارم:

وقتی وارد حیاط چهارم می شوید با یک غرفه شش ضلعی به نام «Phoenix Pavilion» روبرو می شوید که شبیه ققنوس است و بال هایش به طرفین باز شده است. اگر از تالارهای نزدیک این منطقه دیدن کنید، می‌بینید که مملو از مبلمان، مجسمه‌ها، خوشنویسی‌های عربی و غیره است که همگی مانند یک موزه نگهداری می‌شوند.

نمازخانه غرفه ققنوس:

اگر مسیر خود را از غرفه ققنوس ادامه دهید، به نمازخانه بزرگ با سقف فیروزه‌ای که از زمان سلسله مینگ باقی مانده است می‌رسید. داخل مسجد شما را شگفت زده خواهد کرد. در اینجا ترکیب دیگری از معماری اسلامی و چینی را خواهید دید. شما حتی می توانید آیات قرآن را به دو زبان چینی و عربی ببینید.


۳) نگاهی اجمالی به مسجد بزرگ شیان:

مسجد بزرگ شیان در نوع خود بی نظیر است و به کسانی که هنر، فرهنگ و تاریخ ملل مختلف را ارج می نهند توصیه می شود که از آن دیدن کنند. یک لوح سنگی حکاکی شده در داخل مسجد بزرگ شیان وجود دارد که می گوند در سال ۷۴۲ در زمان سلسله تانگ (۶۱۸-۹۰۷) ساخته شده است. دلیل ساخت مسجد بزرگ شیان در مبادلات تجاری چینی ها با مردم خاورمیانه نهفته است.


۴) اسلام چگونه وازد چین شد؟

این مبادلات تجاری به مبادلات فرهنگی انجامید و اسلام وارد شمال غربی چین شد. بیشتر این اتفاق توسط بازرگانان عرب یا سایر مسافران از ایران و افغانستان در اواسط قرن هفتم رخ داده است. وقتی این افراد به چین آمدند، برخی از آنها ساکن شدند و با فردی از ملیت هان ازدواج کردند. نوادگان این مهاجران امروزه در چین امروزی مسلمان شدند.

مسلمانان در اتحاد چین، به ویژه در دوران سلسله یوان و مینگ، تأثیر مهمی داشتند. اگر در جریان تاریخ و وقایع آن کنجکاو هستید، می توانید چهره های شناخته شده چینی را بیابید که از این سلسله رویدادها می آیند مانند شخصیت ملی محبوب چین، ژنگ هی که جد او عجل شمس الدین عمر از شهر بخارا در ازبکستان بوده است.


۵) چگونه می توان به این مسجد رسید؟

با اتوبوس:

از اتوبوس‌های ۲۰۵، ۲۱۵، ۲۲۱، ۲۲۲، ۲۵۱، ۲۵۲ و هر اتوبوس دیگری که به شما کمک می‌کند به ایستگاه Zhonglou Xi بروید، استفاده کنید. در جهت شمال پیاده روی کنید تا به برج درام برسید و سپس حدود ۵ دقیقه در جهت شمال غربی پیاده روی کنید تا مسجد را پیدا کنید.

با مترو:

خط ۲ مترو به شما کمک می کند تا به ایستگاه برج ناقوس برسید. برج درام را پیدا کنید و حدود ۵ دقیقه در جهت شمال غربی قدم بزنید تا مسجد را پیدا کنید. مسجد بزرگ در منطقه ای به نام محله مسلمانان واقع شده است که بیش از ۲۰۰۰۰ مسلمان در آن زندگی می کنند. در این منطقه می توانید بسیاری از مساجد دیگر و همچنین بازارهای غذا و سوغات مسلمانان را پیدا کنید. بنابراین، در زمان بازدید از شیان، فراموش نکنید که نگاهی به این مسجد شگفت انگیز بیندازید.


۶) عکس هایی از مسجد بزرگ در شیان چین:

مسجد بزرگ شیان
مسجد بزرگ شیان

آثار تاریخی مسجد بزرگ
آثار تاریخی مسجد بزرگ

جاذبه های چین
جاذبه های چین

مسلمانان در چین
مسلمانان در چین

محله مسلمانان در چین
محله مسلمانان در چین


موقعیت مکانی مسجد در چین:

برچسب ها
آثار اسلامی چین آثار تاریخی چین از دیدنی های چین در جدول جاذبه های توریستی چین جاذبه های توریستی شیان چین جاذبه های چین جاذبه های چین گردشگری جاذبه های دیدنی چین جاذبه های دیدنی شیان چین جاذبه های شیان چین جاذبه های کشور چین جاهای دیدنی چین چین چین کجا بریم؟ دیدنی های چین دیدنی های چین عجیب دیدنی های شیان دیدنی های شیان چین دیدنی های کشور چین شهر های دیدنی چین شیان چین شیان دیدنی مساجد چین مسجد بزرگ شیان مسجد بزرگ شیان چین مسجد بزرگ مسلمانان چین مسلمانان چین مکان های دیدنی چین مکان های دیدنی شیان مکان های دیدنی کشور چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن