دیدنی های دبی

برج خلیفه – بلندترین ساختمان جهان با ارتفاع ۸۲۹ متر

Burj Khalifa

برج خلیفه |عکس+موقعیت مکانی

برج خلیفه، آسمان خراشی مشهور در دبی، امارات متحده عربی است. که تا به حال عنوان بلندترین سازه جهان را به خود اختصاص داده است. برج خلیفه با ارتفاع کلی ۸۲۹٫۸ متر، بلندترین سازه و ساختمان در جهان از زمان ساخت آن در سال ۲۰۰۹ بوده.

ساخت برج خلیفه در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و ساخت نمای بیرونی آن پنج سال بعد در سال ۲۰۰۹ به پایان رسید. ساختار اولیه بتن مسلح و برخی از فولاد ها به گونه ای بود که گویا الگویی مشابه کاخ جمهوری در برلین شرقی داشتند. برج خلیفه در سال ۲۰۱۰ در بخشی توسعه یافته به نام مرکز شهر دبی افتتاح شد. این مرکز طراحی شده تا مرکزی توسعه یافته در مقیاس بزرگ باشد.

این ساختمان به نام رئیس جمهور سابق امارات متحده عربی، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان نامگذاری شده. در واقع، دولت امارات متحده عربی از دبی حمایت مالی کرد زیرا توسعه دهنده املاک Emaar Properties در طول رکود بزرگ با مشکلات مالی ای مواجه شد. این خلیفه بن زاید، رئیس جمهور امارات متحده عربی بود که حمایت مالی را سازماندهی کرد. محمد بن راشد، حاکم دبی هم، برای حمایت از او، در مراسم تحلیف نام برج را از «برج دبی» به «برج خلیفه» تغییر داد.

این طرح برگرفته از معماری اسلامی منطقه، مانند مسجد جامع سامرا است. این سازه همچنین یک روکش فلزی  دارد که برای مقاومت در برابر هوای گرم تابستان دبی طراحی شده است. در مجموع برج شامل ۵۷ آسانسور و ۸ پله برقی می شود.

راه های ارتباطی

• ساخت برج خلیفه :

ساخت و ساز این برج در ۱۲ ژانویه ۲۰۰۴ آغاز شده و نمای بیرونی آن در ۱ اکتبر ۲۰۰۹ تکمیل شد. ساختمان رسما در ۴ ژانویه ۲۰۱۰ افتتاح شد و بخشی از مرکز شهر دبی به مساحت ۲ کیلومتر مربع است.

معماری و مهندسی برج توسط Skidmore، Owings & Merrill از شیکاگو، با Adrian Smith به عنوان معمار ارشد، و Bill Baker به عنوان مهندس ارشد سازه انجام شد. این شرکت برج سیرز را در شیکاگو طراحی کرده بود که رکورد قبلی بلندترین ساختمان جهان را  داشت. Hyder Consulting مهندس ناظر و مشاوران گروه NORR بر معماری نظارت داشتند. پیمانکار اصلی هم Samsung C&T کره جنوبی، همراه با گروه بلژیکی BESIX و شرکت محلی Arabtec بودند.


• جاذبه های دیگری از دبی که ممکن است برایتان جالب باشد:

• دلیل ساخت برج خلیفه:

برج خلیفه به گونه ای طراحی شده که مرکز توسعه ای در مقیاس بزرگ با کاربری های مختلط باشد. ۳۰۰۰۰ خانه، ۹ هتل، ۳ هکتار پارک، حداقل ۱۹ آسمان خراش مسکونی، مرکز خرید دبی و دریاچه مصنوعی ۱۲ هکتاری برج خلیفه همه آن چیزی است که در اطراف و در برج می توانید ببینید.

بنا بر گزارش ها، تصمیم برای ساخت برج خلیفه بر اساس  این تصمیم دولت بود که به اقتصاد مبتنی بر نفت تنوع بخشیده شود و اقتصاد بیشتر مبتنی بر خدمات و گردشگری باشد. به گفته مقامات، پروژه هایی مانند برج خلیفه باید در ابتدا ساخته شوند تا به رسمیت شناخته شوند و در نتیجه مورد حمایت قرار گیرند.

دسترسی آسان به تور، دیدنی ها و هتل های دبی

• رکورد هایی که برج خلیفه به خود اختصاص داده است:

  • بلندترین سازه موجود: ۸۲۹٫۸ متر
  • بلندترین سازه ای که تاکنون ساخته شده است: ۸۲۹٫۸ متر
  • بلندترین سازه مستقل: ۸۲۹٫۸ متر
  • بلندترین آسمان خراش (تا بالای مخروط): ۸۲۸ متر
  • بلندترین آسمان خراش تا بالای آنتن: ۸۲۹٫۸ متر
  • ساختمان با بیشترین طبقات: ۱۶۳
  • نصب آسانسور در بالاترین نقطه
  • طولانی ترین آسانسورهای مسافرتی جهان: ۵۰۴ متر
  • بالاترین پمپاژ بتن عمودی
  • بلندترین سازه جهان که شامل فضای مسکونی است
  • بالاترین نصب نمای آلومینیومی و شیشه ای در جهان: ۵۱۲ متر
  • مرتفع ترین رستوران جهان (At.mosphere): طبقه ۱۲۲ در ۴۴۲ متر
  • بالاترین نمایش آتش بازی سال نو در جهان
  • بزرگترین نمایش نور و صدا جهان در یک ساختمان واحد به صحنه رفت.

• سکوی دید At the Top :

سکوی دیدی در فضای باز به نام At the Top در ۵ ژانویه ۲۰۱۰ در طبقه ۱۲۴ افتتاح شد. با ارتفاع ۴۵۲ متر، این سکو، بلندترین سکوی دید در فضای باز جهان بود. سپس در دسامبر ۲۰۱۱، Cloud Top 488در برج کانتون، گوانگژو ساخته شد که در ارتفاع ۴۸۸ متری بود. برج خلیفه ۱۴۸ SKY در ارتفاع ۵۵۵ متری را باز کرد و بار دیگر بالاترین سکوی رصد در جهان را در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ از آن خود کرد. متعاقباً، در ۱۸ فوریه ۲۰۱۹، برج خلیفه نیز رصدخانه The Lounge را در ارتفاع ۵۸۴ متری (۱۹۱۶ فوت) افتتاح کرد. با این حال، در ژوئن ۲۰۱۶ برج شانگهای با یک سکوی رصد در ارتفاع ۵۶۱ متری افتتاح شد و به این ترتیب عنوان مرتفع ترین سکوی رصد جهان را به خود اختصاص داد.

سکوی رصد طبقه ۱۲۴ برج خلیفه همچنین دارای یک تلسکوپ الکترونیکی است، دستگاهی که توسط Gsmprjct° از مونترال ساخته شده، و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد مناظر اطراف را در زمان واقعی مشاهده کنند و تصاویر ذخیره شده قبلی هم مشاهده کنند.

برای دریافت اطلاعات از هر بخش بر روی آن ها کلیک کنید

دبی
دبی

برج خلیفه
برج خلیفه

برج خلیفه دبی
برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی
برج خلیفه دبی

دبی
دبی

برج خلیفه دبی
برج خلیفه دبی

بلندترین ساختمان جهان
بلندترین ساختمان جهان

بلندترین ساختمان جهان در دبی
بلندترین ساختمان جهان در دبی

دیدنی های دبی
دیدنی های دبی

برچسب ها
Burj Khalifa برج خلیفه برج خلیفه دبی بلندترین ساختمان جهان جاذبه های دبی دیدنی های دبی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن