دیدنی های دبی

بهترین غذاهای دبی که حتما باید یک بار امتحان کنید!

Best Dubai Foods Everyone should try!

با غذاهای معروف دبی بیشتر آشنا شوید!

غذاهای دبی ترکیبی از طعم‌های لبنانی، ایرانی و حتی هندی می تواند باشد. شما در رستوران های دبی می‌توانید از غذاهای گیاهی و گوشتی فراوان لذت ببرید. در طبخ غذاهای این کشور معمولا گیاهان هم استفاده می شوند. به همین علت هم سالم و هم خوش طعم هستند. غذاهای معروفی مانند هوموس و فلافل شهرت جهانی دارند، اما در این مقاله برخی از غذاهای محلی اصیل را گردآوری کرده ایم که شاید برای بیشتر مسافران کمتر شناخته شده باشند. این لیست از بهترین غذاها در دبی می تواند اطلاعات شما در رابطه با غذاهای اصیل عربی را تکمیل کند.

هریس( harees)

هریس یکی از معروف ترین غذاهای دبی است. اغلب می توان آن را در بسیاری از میزهای شام اماراتی و همچنین در منوهای برخی از بهترین رستوران های دبی یافت. تهیه آن به زمان و مهارت زیادی نیاز دارد، بنابراین معمولاً در مناسبت های خاص، عروسی ها و ضیافت ها طبخ می شود.

مواد تشکیل دهنده هریس گندم خرد شده، گوشت چرخ کرده (گاهی اوقات مرغ) پیاز، زیره آسیاب شده، مقدار زیادی آب و نمک است. این غذای اماراتی یکی از شناخته شده ترین غذاهای سنتی این کشور محسوب می شود. هریس می تواند بخش مهمی از میراث آشپزی محلی را تشکیل دهد. دستور العمل این غذا نسل به نسل منتقل شده است.

هریس
هریس

گوشت بریانی(Meat Biryani)

بریانی غذایی است که در سراسر منطقه خلیج فارس یافت می شود و دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این غذا که از غذاهای هندی سرچشمه می گیرد، قبل از ورود به جهان عرب، ابتدا در آسیای شرقی گسترش یافت. این غذا با ادویه های هندی معروف به عطر و طعم قوی، طبخ می شود. بریانی انواع مختلفی دارد، از جمله: ایرانی، کاتچی، سریلانکا و آسیای جنوب شرقی. بریانی گوشت که با ترکیبی از برنج باسماتی و ادویه جات درست شده است را می توان با مرغ یا انواع مختلف گوشت سرو کرد.

گوشت بریانی
گوشت بریانی

مرغ سالونا(chicken saloona)

با وجود هجوم غذاهای غربی به رستوران‌های امارات، سالونا جایگاه خود را در قلب مردم امارات متحده عربی حفظ کرده است و در بسیاری از میزهای شام دیده می‌شود. بنابراین، هنگامی که در دبی هستید، مطمئن شوید که این خورشت اماراتی را که به دلیل تهیه ساده، طعم فوق العاده لذیذ و شگفت انگیزش معروف است، امتحان کنید.

این غذا با تکه های مرغ، زردچوبه، روغن زیتون، زنجبیل رنده شده، سیر خرد شده، پیاز، فلفل قرمز، ادویه جات، ترشی جات و برنج سفید تهیه می شود. غنی از ویتامین و پروتئین است و تقریباً در هر مناسبت یا جشن خاصی در امارات وجود دارد و جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم محلی و بازدیدکنندگان دارد.

مرغ سالونا
مرغ سالونا

تارید ( Thareed)

تارید اماراتی، به طور کلی ویژگی های غذاهای خلیج فارس را به شما نشان میدهد. این غذا با تکه های نان و سبزیجات در آب گوشت طبخ می شود. تارید سرشار از ویتامین و پروتئین است و در مناسبت های خاص برای مهمانان سرو می شود.

تارید
تارید

لقیمات(Luqaymat)

لقیمات یک جنبه شناخته شده از غذاهای سنتی دبی است و مردم دبی برای رویدادهای فرهنگی مختلفی که در سرتاسر امارات برگزار می شود  این غذا را آماده می کنند. لقیمات به عنوان یک شیرینی در نظر گرفته می شود. این شیرینی‌های خانگی به شکل توپ‌های طلایی ظریفی هستند که در دهان ذوب می‌شوند. این شیرینی از آرد، دانه های کنجد، زردچوبه، شیر، شکر، نمک و کمی مخمر تهیه می شود.

برای درست کردن این شیرینی خمیر را ورز می دهند، سپس کمی میگذارند که استراحت کند، در روغن سرخ می کنند و روی آن شربت میریزند. برخی معتقدند که لقیمات از جهان عرب سرچشمه گرفته، که به عنوان حلوا اللقیمات یا عواما شناخته می شود، اگرچه یونانی ها نیز نسخه ای دارند که به آن لوکومادس می گویند. شربت عسل مانند که برای تکمیل لقیمات استفاده می شود در اصل از ترکیه می آید.

لقیمات
لقیمات

لینک های مهم

دریافت اطلاعات کامل از هتل ها: هتل های دبی
دریافت اطلاعات از تور: تور دبی

راه های ارتباطی با شیوار

گروه اطلاع رسانی شیوار در واتس اپ 
لینک کانال اطلاع رسانی شیوار در تلگرام
لینک اینستاگرام شیوار
لینک تورهای خارجی شیوار
لینک هتل های معرفی شده در سایت
لینک جاذبه های گردشگری معرفی شده در سایت شیوار

برچسب ها
10 هتل برتر ساحلی دبی آبنمای دبی آدرس هتل آرمانی دبی آدرس هتل دی آدرس دبی آکواریوم دبی ارزان ترین هتل های اردبیل ارزانترین هتل های دبی اسپای تالیس اوتمن در دبی امکانات هتل کرون پلازا دبی مارینا باکیفیت ترین هتل های دبی بالن سواری در دبی برای خرید در دبی به کجا برویم برترین مجری تور دبی برترین مجری تور دبی کدام است بهترین مجری تور دبی تخفیف تور دبی تور دبی تور دبی 1401 تور دبی ارزان تور دبی ارزان قیمت تور دبی از بهترین کارگزار جاذبه های دبی جاذبه های دیدنی دبی دبی و دیدنی آن غذاهای دبی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن