دیدنی های بالی

جنگل میمون اوبود بالی با وسعتی حدود ۱۲٫۵ هکتار و بیش از ۱۲۰۰ میمون

Monkey Forest Ubud

جنگل میمون اوبود بالی |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

جنگل میمون اوبود بالی که به نام جنگل مقدس میمون های اوبود نیز شناخته می شود، پناهگاهی طبیعی در روستای پادانگ تگال (Padangtegal) است. این جنگل تقریباً ۱۲٫۵ هکتار وسعت دارد و بیش از ۱۲۰۰ بوزینه دم بلند را در خود جای داده است.

•باید ها و نباید هایی که باید در هنگام مواجه با میمون ها در نظر بگیرید :

  • از میمون ها نترسید.
  • در هنگام مواجه با آن ها دو نکنید.
  • به چشمان میمون ها نگاه نکنید.
  • غذا و یا آب به همراه خود نداشته باشید.
  • به همراه خود کیسه های پلاستیکی نداشته باشید.
  • دارایی های ارزشمند خود را به جنگل نیاورید.
  • به میمون ها دست نزنید و یا سعی نکنید که آنها را بترسانید.
  • به میمون ها غذا ندهید. دادن شکلات، نان وکوکی به میمون ها ممنوع است زیرا رژیم غذایی میمون ها کاملا کنترل شده است.
  • حواستان به فرزندانتان باشد.
  • در مکان های مقدس لباس های مناسب با فضا به تن کنید. 

برای دریافت اطلاعات از هر بخش بر روی نام آنها کلیک کنید

جنگل میمون اوبود تاریخچه ای مهم دارد که با فرهنگ بالی در هم تنیده شده است. قدمت آن به قرن چهاردهم بر می گردد و به عنوان مکانی مقدس در نظر گرفته شده که نیروهای معنوی و ارواح نگهبان را در خود جای داده است. میمون‌ها که به‌عنوان حیوانات مقدس دیده می‌شوند، هم نماد محافظت و هم شرارت هستند و ارتباط منحصربه‌فردی بین انسان‌ها و حیات وحش اینجا وجود دارد.

≡ جنگل میمون ها به عنوان پناهگاهی طبیعی :

در قرن بیستم، جنگل میمون اوبود به عنوان منطقه ای حفاظت شده و حیاتی شناخته شد. تلاش هایی برای حفظ زیبایی طبیعی آن، ترویج گردشگری و افزایش آگاهی در مورد اهمیت فرهنگی و زیست محیطی این جنگل انجام شد. امروزه، این مکان به عنوان پناهگاه،گرامی داشته شده، جایی که بازدیدکنندگان می توانند با طبیعت ارتباط برقرار کنند، رفتار جذاب میمون ها را مشاهده کنند، و به همراه حافظان این منطقه ازحفاظت از جنگل حمایت کنند.


• جاذبه های دیگری از اندونزی که ممکن است برایتان جالب باشد:

عقیده ای که در جنگل میمون اوبود، تلاش می شود انجام شود، حفاظت از منطقه بر اساس مفهوم تری هیتا کارانا است. تری هیتا کارانا یکی از فلسفه های هندوئیسم می باشد. تری هیتا کارانا از کلمه تری (Tri) به معنای سه، هیتا (Hita) به معنای خوشبختی و کارانا (Karana) به معنای علت یا طریق گرفته شده است. بنابراین، تری هیتا کارانا به معنای “سه راه برای رسیدن به رفاه روحی و جسمی” می باشد.

≡آیین هایی که با توجه به تری هیتا کارانا انجام می شوند:

ماهیت اصل تری هیتا کارانا این است که چگونه مردم را وادار به حفظ رابطه ای هماهنگ در این زندگی کنیم. این سه رابطه شامل روابط بین انسان و انسان، انسان و محیط اطرافشان و انسان با خداوند بزرگ است. اصل تری هیتا کارانا، علاوه بر اینکه در آیین معابد انجام می شود، در فعالیت های آیینی ویژه ای که مربوط به حیوانات است به نام تومپک کاندانگ (Tumpek Kandang) دیده می شود. و Tumpek Uduh هم آیینی است که حیوان و گیاهان را موضوع اصلی قرار می دهد.

جنگل میمون اوبود، تنها جاذبه گردشگری یا بخشی مهم از زندگی معنوی و اقتصادی جامعه محلی نیست، بلکه نقطه ای مهم برای برنامه های تحقیقاتی و حفاظتی است. مدیریت خاصی که در این زمینه انجام شده،باعث شده محققان موسسات تحقیقاتی مختلف در سراسر جهان تشویق به انجام تحقیقاتی به ویژه در مورد تعامل اجتماعی و رفتار میمون ها با محیط اطراف کنند.

جنگل مقدس نشان از همزیستی هماهنگ انسان و طبیعت است. در بالی، پناهگاه هایی مانند جنگل میمون ها معمولاً در مناطق روستایی مقدس هستند که اغلب توسط معابد احاطه شده اند. این پناهگاه های فرهنگی نه تنها بخش مهمی از میراث بالی است، بلکه بخش مهمی از زندگی روزمره را در بر می گیرند.

≡ هدایا و پیشکش هایی که محلیان به ارواح می دهند

فستیوال هایی در معبد به طور منظم برای روستاییان و خدایان در چنین مناطقی برگزار می شود. معبد بالی مجموعه ای از پاگوداها و غرفه ها است. و منطقه محصور شده توسط دیوارهای معبد و منطقه جنگلی اطراف آن مقدس در نظر گرفته می شوند. این معابد و جنگل ها بازتابی از دنیای معنوی هستند. فعالیت های مرتبط با این مناطق برای حفظ هماهنگی بین انسان، طبیعت و کیهان ضروری هستند. نه تنها به ارواح و خدایان پیشکش هایی داده می شود، بلکه به ارواح درختان و مجسمه های جنگل  نیز توسط روستاییان محلی هدایایی داده می شود.

جنگل میمون، با توجه به فعالیت دانشگاه اودایانا (Udayana Univeristy) در دنپاسار، ۱۱۵ گونه جداگانه از درختان دارد که توسط همین دانشگاه شناسایی شده. برخی از این درختان مقدس در نظر گرفته می شوند و در اعمال معنوی مختلف بالیایی استفاده می شوند. به عنوان مثال می توان به Majegan اشاره کرد که منحصراً برای ساختن زیارتگاه ها استفاده می شود. یا Berigin که از برگ های آن در مراسم سوزاندن مرده استفاده می گردد.

≡ ماسک های قوی و قدرتمندی که از درختان جنگل هستند؟

Pule Bandak، درختی است  که روح جنگل را تجسم می بخشد و در ساختن ماسک های قوی استفاده می شود، در نتیجه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این ماسک ها فقط در داخل معبد استفاده می شوند و روح درختان برای ساختن آنها نابود نمی شوند. روز مبارکی انتخاب می شود و کشیش از روح درخت اجازه می گیرد تا تکه کوچکی از چوب آن را برش دهد. بنابراین روح در نقاب باقی می ماند.

چنگل میمون بالی
چنگل میمون بالی

چنگل میمون اوبود
چنگل میمون اوبود

جنگل های بالی
جنگل های بالی

میمون های بالی
میمون های بالی

برای دریافت اطلاعات کامل از معبد ها کلیک کنید:

معابد دلربا و مجسمه های پیچیده ای که اهمیت فرهنگی و معنوی دارند را می توانید در این جنگل کشف کنید. بر اساس تجزیه و تحلیل Pura Purana (کتاب مقدس ساخته شده از برگ درخت خرما به عنوان سند تاریخی معبد)، معابد این منطقه در اواسط قرن ۱۴ ساخته شده. زمانی که پادشاهی های بالی توسط سلسله Pejeng  اداره می شد.


• Candi Terbelah :

Candi Terbelah نمادی از کوه با جنگلی از گیاهان آوندی و حیوانات است. بیولوژیک کوه در مجسمه هایی نشان داده شده است مانند جغد (پیام آور مرگ)، مارها برای نشان دادن خزندگان و هر جانور مرگبار دیگری.


• The aspect of four Brotherhood :

The aspect of four Brotherhood در توتور کانداپات (Tutur Kandapat) قرار دارد و شکل گراز و کومودو در جلوی لابی قابل مشاهده هستند. این چهار مجسمه نماد جانورانی هستند که روح در اولین سفر بعداز مرگ خود و در هنگام ورود به قلمرو ابدی با انها مواجه می شوند. در سفر بعدی روح از titi ugal agil(پل ارتعاشی) می‌گذرد که پل درختی ای نسبتاً باریک و طولانی است.


• Goddess of Dhurga :

الهه دورگا (Dhurga Devi) مظاهر و نام‌های فراوانی دارد که باعث می‌شود از او به عنوان مادر جهان نیز یاد کنند. Dhurga Devi دارای پایه هایی به شکل شیر و ببر است. مجسمه ببر در ضلع شمالی قرار گرفت. 


• گورستان بالیایی :

امکان بازدید فقط توسط کسانی که میخواهند نیایش کنند وجود دارد. این گورستان متعلق به مردمی است که در روستای پادانگ تگال زندگی می کردند. این گورستان فقط برای دفن اجساد به صورت موقت استفاده می شود تا زمانی که مراسم سوزاندن دسته جمعی مطابق با تقویم بالی فرا برسد.


• Pura Dalem Agung Padangtegal : (معبد بزرگ شیوا)

امکان بازدید فقط توسط کسانی که میخواهند نیایش کنند وجود دارد. Pura Dalem به عنوان مکانی برای عبادت شیوا شناخته می شود. علاوه بر این، این معبد مقدس همچنین محل عبادت الهه دورگا است. نیروهای مثبت و منفی ای در محل Pura dalem در جنوب غربی روستای Padangtegal وجود دارند.

گورستان بالی
گورستان بالی

غار Durgama
غار Durgama

Goddess of Dhurga
Goddess of Dhurga

مکان های مقدس بالی
مکان های مقدس بالی

Pura Beji Padang Tegal
Pura Beji Padang Tegal

Pura Dalem Agung Padangtegal
Pura Dalem Agung Padangtegal

مکان های مقدس بالی
مکان های مقدس بالی

The aspect of four Brotherhood
The aspect of four Brotherhood

برای دریافت اطلاعات از هر بخش بر روی آن کلیک کنید

دنیای جذاب میمون ها را در جنگل میمون اوبود ببینید. جذابیت، بازیگوشی و طبیعت فریبنده میمون ماکاک دم بلند از آن مواردی خواهند بود که بازدیدکنندگان را به شگفتی وا می دارد.

• میمون های دم بلند بالیایی :

میمون‌هایی که در جنگل میمون اوبود زندگی می‌کنند، به میمون دم دراز بالیایی معروف هستندکه به صورت علمی Macaca fascicularis نامیده می‌شوند. و به انگلیسی Macaque هستند.

در این منطقه حدود ۱۲۶۰ میمون زندگی می کنند. آنها به ۱۰ گروه تقسیم می شوند: گروه میمون های معبد، گروه Selatan ، گروه New Forest، گروه Ashram ، گروه مرکزی، گروه شرق، گروه میشلین، گروه اوتارا، گروه گورستان، گروه Atap . هر گروه از ۱۱۰ تا ۲۳۰ میمون تشکیل شده که شامل: نوزادان (۰-۱ ساله)، نوجوانان ۱ (۱-۲ ساله)، نوجوانان ۲ (۲-۴ سال)، نر کمی بالغ (۴-۶ سال)، ماده بالغ (>) 4 سال) و نر بالغ (بیشتر از ۶ سال).


• رفتار میمون ها :

جفت گیری  میمون ها می تواند در طول سال اتفاق بیفتد. به صورت کلی در اردیبهشت تا مرداد شدت آن افزایش می یابد. میمون های مادر به شدت روی نوزادان خود حساس هستند. حتی میمون های ماده که پدر و مادر نیستند نیز در نگهداری میمون های کوچک شرکت می کنند. میانگین وزن میمون ماده ۲٫۵ تا ۵٫۷ کیلوگرم و میمون نر ۳٫۵ تا ۸ کیلوگرم است. طول عمر میمون نر تا ۱۵ سال و میمون ماده تا ۲۰ سال هست. میمون های دم دراز همه چیزخوار هستند. در جنگل میمون اوبود، غذای اصلی میمون ها سیب زمینی شیرین هست که حداقل ۹ بار در روز برایشان به همراه موز، خربزه درختی، ذرت، خیار، نارگیل و سایر میوه های محلی تهیه می شود.

جاذبه های بالی
جاذبه های بالی

دیدنی های بالی
دیدنی های بالی

عبود بالی
عبود بالی

اوبود بالی
اوبود بالی

بالی
بالی

میمون های بالی
میمون های بالی

برچسب ها
Monkey Forest Ubud جنگل میمون اوبود جنگل میمون عبود جنگل میمون های اوبود دیدنی های اوبود دیدنی های بالی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن