دیدنی های ویتنامدیدنی‌ها

خلیج هالونگ بی ویتنام یا خلیج شیطان را با هتلهایی شناور تجربه کنید.

Ha Long Bay Vietnam

موقعیت مکانی :

صحبت از یکی از برترین جاذبه های گردشگری کشور ویتنام است. این خلیج در شرق شهر هانوی پایتخت شمالی ویتنام واقع شده است که زمینی حدود ۴ ساعت و کیلومتری حدود ۱۷۳ کیلومتر با هانوی فاصله دارد .

که برای دسترسی به این مقصد گردشگری می بایست حتما یک شب اقامت حداقل در هانوی را داشته باشید. چون پروازها به فرودگاه هانوی انجام میشود و ساعت حرکت کشتی های تفریحی خلیج با فاصله ۴ ساعته تا فرودگاه امکان شروع سفر از هالونگ را ممکن نمی سازد.

خلیج هالونگ بی ویتنام در استان Quảng Ninh و شهر Cẩm Phả و بخشی از منطقه Vân Đồn است. ترجمه آن به زبان ویتنامی به معنای خلیج اژدها یا خلیج شیطان است. 

امکان بازدید از این جاذبه با تورهای یک روزه با کشتی های کروز مجلل تا معمولی فراهم است. این کشتیها اقامتگاههای روی آب هستند که یک شب خاطره انگیز را روی آب در خلیجی مملو از مناظر خیره کننده برای شما ایجاد خواهند کرد.

آنچه باید درباره خلیج بدانیم : 

خلیج هالونگ بی یکی از میراث های جهانی یونسکو است که متشکل از کوههای آهکی بسیار شگفت انگیز و غارهای استلاکتیتی فوق العاده زیبا و جزایر متعدد و دهکده های زیبای ماهیگیری است. مجموعه ای ارزشمند از چشم اندازهای خیره کننده طبیعی و فرهنگ بومی مردمانی سختکوش با فرهنگی کهنسال

این خلیج در هر ساعتی از روز زیبایی های خودش را دارد در صبح زود و در طول روز و در غروب آفتاب و در شب های جادوییش واقعا دیدنی است و جزو جاذبه هایی است که در خاطر مسافرین تور ویتنام به خاطر خواهد ماند.

فقط سعی کنید از مشاوره کارشناسان ما در انتخاب بهترین کروزهای این خلیج بهره مند شوید تا اقامتی خاطره انگیز را تجربه کنید. متاسفانه در بازار گردشگری ایران از کروزهای خوبی در این منطقه استفاده نمی شود.

اکوسیستم و جغرافیای خلیج : 

مساحت خلیج هالونگ بی ویتنام چیزی حدود ۱۵۵۳ کیلومتر مربع است. که شامل ۱۹۶۰ جزیره سنگ آهکی می شود.

در تور گردشگری که با کشتی های کروز در این خلیج انجام میشود اوج زیبایی در منطقه ای به مساحت ۳۳۴ کیلومتر مربع است که ۷۷۵ جزیره کوچک آهکی را در خود جای داده است. که این تراکم بالای جزایر آهکی مناظر خیره کننده ای را ایجاد میکند.

خلیج هالونگ بی ویتنام دارای حدود ۴۳۵ گونه گیاهی ثبت شده ، ۲۸ گونه درخت حرا،  ۷۶ گونه پرنده ، ۲۲ گونه جانوران دریایی، ۳۱۵ گونه ماهی، ۲۵۸ گونه متفاوت مرجان است. که نشان دهنده اکوسیستم این منطقه است.

برخی از این کوههای آهکی دارای غارهای هیجان انگیزی میباشند که امروزه به عنوان یکی از جاذبه های مهم توریستی شهر هانوی و منطقه خلیج هالونگ بی ویتنام به حساب می آیند. نام برخی از این غارهای هیجان انگیز بدین شرح است: غار بهشت، غار شناور چوبی و غار سورپرایز.

قدمت تاریخی و رخداد های مربوط به خلیج هالونگ : 

در مورد تاریخچه ثبت این مجموعه در آثار و مناظر ملی کشور ویتنام لازم به ذکر میدانیم این خلیج از سال ۱۹۶۲ در فهرست وزارت فرهنگ و ورزش و گردشگری ویتنام است. و از سال ۱۹۹۴ منطقه مرکزی خلیج هالونگ بی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت جهانی شد.

در سال ۲۰۰۹ هم بنیاد عجایب هفتگانه نوین خلیج زیبای هالونگ بی را در فهرست نامزدهایش به عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعت جهان وارد نمود.

قدمت این کوههای آهکی به ۵۰۰ میلیون سال گذشته بر می گردد. شرایط گرم و مرطوب اقلیم این منطقه هم تاثیر بسزایی بر این کوههای آهکی داشته است. ما در این میراث جهانی یونسکو ۱۴ گونه گیاهی بومی و ۵۰ گونه جانور بومی را داریم که قابل توجه است.

لینک خلیج هالونگ بر روی وب سایت میراث جهانی یونسکو :  کلیک کنید

دانلود پکیج تورهای ویتنام :  تور ویتنام

برای اطلاعات بیشتر روی لینک مقابل کلیک کنید :  دیدنی های ویتنام

برای اطلاعات بیشتر روی لینک مقابل کلیک کنید :  هتل های ویتنام

وب سایت انگلیسی شیوار :  Travel to IRAN

Ha Long Bay Vietnam
Ha Long Bay Vietnam

Halong Bay Vietnam
Halong Bay Vietnam

خلیج ها لونگ بی
خلیج ها لونگ بی

خلیج هالونگ بی ویتنام
خلیج هالونگ بی ویتنام

خلیج هالونگ ویتنام
خلیج هالونگ ویتنام

هالونگ بی ویتنام
هالونگ بی ویتنام

فاصله هالونگ بی با هانوی ویتنام و موقعیت مکانی هالونگ بی :

برچسب ها
جاذبه های گردشگری ویتنام جاذبه های ویتنام خلیج هالونگ بی ویتنام خلیج هالونگ ویتنام دیدنی های ویتنام دیدنیهای ویتنام هالونگ بی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن