دیدنی های چین

روز ملی یا هفته طلایی به مناسبت تأسیس جمهوری خلق چین |جشنواره های چین

Chinese National Day

روز ملی چین |عکس+فیلم+توضیحات

روز ملی، هر سال، اول اکتبر به مناسبت تأسیس جمهوری خلق چین جشن گرفته می شود. در این روز، بسیاری از فعالیت ها در سراسر کشور برگذار می گردد. این تعطیلات ۷ روزه از ۱ تا ۷ اکتبر “هفته طلایی” نامیده می شود که در طی آن تعداد زیادی از مردم چین به سراسر کشور سفر می کنند.

۱) برنامه تعطیلات روز ملی چین در سال ۲۰۲۴ :

تعطیلات روز ملی چین در سال ۲۰۲۴ از ۱ اکتبر تا ۷ اکتبر طول می کشد.

۲) تعطیلات هفته طلایی در چین چیست؟

تعطیلات قانونی روز ملی در چین سه روز است. همچنین در ماکائو دو روز و در هنگ کنگک یک روز است. در چین، تعطیلات سه روزه معمولاً با آخر هفته و بعد از آن مرتبط می شود، از این رو مردم می توانند از تعطیلات ۷ روزه از ۱ تا ۷ اکتبر لذت ببرند که به اصطلاح “هفته طلایی” نامیده می شود.

۳) چه چیزی باعث می شود که این هفته را “طلایی” بنامند؟

> رونق در گردشگری:

در طول تعطیلات ، بسیاری از چینی‌ها به مکان های مختلف کشور سفر می‌کنند. کاری که اغلب نمی‌توانند در تعطیلات آخر هفته یا دیگر تعطیلات کوتاه انجام دهند. در نتیجه گردشگران درآمدی برای مکان‌های دیدنی، هتل‌ها، رستوران‌ها و قطار و پرواز و….تولید می کنند.

طبق آمار وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری خلق چین، در سال ۲۰۱۹، صنعت گردشگری چین به ۷۸۲ میلیون گردشگر خدمات رسانی کرده بود. بدین ترتیب ۶۴۹٫۷۱ میلیارد یوان سود کسب شده بود. قطارهای چین به ۱۳۸ میلیون مسافر و پروازهای چین به ۱۲٫۸ میلیون مسافر خدمات رسانی کرده بودند.

در اینجا آمار برخی از برترین مقاصد سفر آورده شده است. در هفته طلایی سال ۲۰۱۹،پکن به ۹٫۲۰۷ میلیون گردشگر خدمات رسانی کرد. و ۱۱٫۱۷ میلیارد یوان درآمد کسب کرد. هفته طلایی برای شانگهای بدین ترتیب بود که ۱۰٫۳۷ میلیون گردشگر را جذب کرد و ۱۱٫۵ میلیارد یوان درآمد بود.

مردم در هنگ کنگ فقط یک روز تعطیل در اول اکتبر دارند. اما گردشگران سر به فلک کشیده از سرزمین اصلی به شکل گیری هفته طلایی در هنگ کنگ نیز کمک می کنند و گردشگران و سود بیشتری نسبت به معمول برای آن به ارمغان می آورند.

> افزایش مقدار مصرف مواد خوراکی:

 در تعطیلات هفته طلایی چین در سال ۲۰۱۹، حجم فروش شرکت‌های خرده‌فروشی و پذیرایی چین به ۱۵۲۰ میلیارد یوان رسید. و فروش بلیط فیلم به ۴۲۱۵ میلیون یوان رسید.


۴) در هفته طلایی چین کجا برویم؟

همه این ها، مشکلاتی مانند صف های طولانی در نقاط دیدنی، افزایش قیمت بلیط هواپیما و هزینه اقامت را نیز به همراه دارند. کرایه بلیط قطار زیاد تغییر نمی کند. برای اینکه هم لذت ببرید و هم مکان های دیدنی را ببینید به برخی از مقاصد سفری آرام تر مثل، سین کیانگ، گانسو جنوبی، چینگهای و رودخانه یانگ تسه بروید. درست است که ممکن است گردشگران کمتری اینجا ببینید ولی رنگ های پاییزی را در همه جا می توانید مشاهده کنید.


۵)  جشنواره بهار و هفته طلایی چین :

تعطیلات جشن بهار یا سال نو چینی طولانی ترین تعطیلات در چین است. بنابراین صنعت گردشگری چین با تعداد گردشگران بسیار بیشتری نسبت به روزهای معمول رو به رو می شود. با اینکه، از اواخر ژانویه تا اواسط فوریه در زمستان هوا هنوز سرد است . و زمانی برای جمع شدن خانواده ها می باشد. تعداد گردشگران به اندازه تعطیلات هفته طلایی روز ملی در چین نیست.

اما برخی از مقاصد سفر نیز می‌توانند شلوغ باشند، مانند سانیا در جنوب چین که در تمام طول سال گرم است.  و Harbin در شمال شرقی که جشنواره یخ در آن برگذار می شود. از آنجایی که کارگران، دانشجویان و کارمندانی که در خارج از محل زندگی خود کار می‌کنند به خانه‌های خود در این زمان برمیگردند، پس پیدا کردن بلیط ممکن است سخت باشد.

اغلب چینی ها دوست دارند در تعطیلات هفته طلایی جشنواره بهار، به برخی از مقاصد گرم به ویژه کشورهای جنوب شرق و جنوب آسیا، سفر کنند.


۶) خاستگاه روز ملی چین از کجاست :

۱ اکتبر ۱۹۴۹ روز یادبود تأسیس جمهوری خلق چین بود. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که جمهوری خلق چین در آن روز تاسیس نشد. در واقع روز استقلال چین ۲۱ سپتامبر ۱۹۴۹ بود. مراسم باشکوهی که در میدان تیان آن من در ۱ اکتبر ۱۹۴۹ برگزار شد، برای تشکیل دولت مرکزی کشور جدید بود. بعداً در ۲ اکتبر ۱۹۴۹، دولت جدید “قطعنامه روز ملی جمهوری خلق چین” را تصویب کرد و اول اکتبر را روز ملی چین اعلام کرد. از سال ۱۹۵۰، هر روز اول اکتبر توسط مردم چین جشن گرفته می شود.


۷) رژه نظامی انجام شده در روز یک اکتبر :

در پکن در میدان تیان‌آن‌من، مجموعاً ۱۴ رژه نظامی در تاریخ ۱ اکتبر ۱۹۴۹ برگزار کردند. تأثیرگذارترین آن‌ها شامل رژه های نظامی در مراسم تأسیس، در مراسم پنجمین سالگرد، دهمین سالگرد، سی و پنجمین سالگرد، پنجاهمین سالگرد و شصتمین سالگرد است. این رژه های نظامی چشمگیر، مردم را از داخل و خارج از کشور جذب کرده است. معمولا رژه های مردمی هم برای بیان احساسات میهن پرستانه ملت برگزار می گردد. رژه نظامی در حال حاضر در مقیاس کوچک هر ۵ سال و در مقیاس بزرگ هر ۱۰ سال برگزار می شود.


۸) سایر فعالیت های انجام شده در جشن :

مردم فعالیت‌های دیگری مانند مراسم برافراشتن پرچم، نمایش‌های رقص و آهنگ، نمایش آتش‌بازی، نمایشگاه‌های نقاشی و خوشنویسی نیز به مناسبت روز ملی برگزار می کنند. اگر کسی خرید کردن را دوست دارد، تعطیلات روز ملی زمان خوبی است. زیرا بسیاری از محصولات در طول تعطیلات تخفیف های زیادی می خورند.


۹) نکاتی که برای سفر در هفته طلایی خوب است بدانید:

در طول “هفته طلایی”، چینی های زیادی به سفر می روند. تهیه بلیط قطار ممکن است دشوار باشد. هزینه بلیط هواپیما بیشتر از حد معمول است. و اتاق های هتل ها در  صورتی که زودتر اقدام نکنید پر خواهند شد.

> از رفتن به مقاصد گرم اجتناب کنید.

این مکان ها همیشه در هفته طلایی مملو از بازدیدکنندگان هستند. برخی از شهرها و جاذبه های گردشگری کمتر معروف را برای بازدید انتخاب کنید. جایی که بازدیدکنندگان کمتری دارد و می توان با آرامش بیشتری لذت برد.

>بلیط پرواز / قطار و اتاق های هتل را از قبل رزرو کنید.

اگر بلیط خود را زودتر رزرو کنید، ممکن است تخفیف بیشتری برای بلیط هواپیما وجود داشته باشد. برای قطارهای چین، بلیط ها ۱۵ روز قبل از حرکت در دسترس هستند. نکته این است که بلیط قطار ممکن است در عرض چند دقیقه رزرو شود. 


۱۰) در جشن روز ملی چین در هفته طلایی اکتبر چه کار می توان انجام داد؟

> تزیین کشور:

یکی از معروف ترین جشن‌های روز ملی چین، آویزان کردن فانوس‌ها است. همچنین پرچم‌ها و پارچه‌های قرمز با شعار «روز ملی چین مبارک» یا چیزی شبیه به آن دیده می شود. این کار نه تنها توسط دولت مرکزی و منطقه ای انجام می شود، بلکه در میان مردم عادی چین هم رایج است. صاحبان مشاغل، مکان های دیدنی و مدارس و …نیز این کار را انجام می دهند. در برخی از میادین و پارک های عمومی، گلدان هایی برای ایجاد فضای شاد جشنواره قرار داده شده اند. معمولاً تزئینات میدان تیان آنمن، با شکوه ترین تزئینات است که از گل های زیادی در آن استفاده می کنند. پرتره رئیس مائو تسه تونگ(Mao Zedong)در برج تیان آنمن نیز قبل از روز ملی به تصویر جدیدی تغییر می یابد.

> گذاشتن سبدهای گل در بنای یادبود قهرمانان خلق و در ۳۰ سپتامبر :

روز ملی چین، همیشه مردم چین را به یاد قهرمانان خود می اندازد که جان خود را برای پایه گذاری جمهوری خلق چین فدا کردند. از این رو فعالیت های مختلفی برای ابراز قدردانی و سوگواری از قهرمانان خود برگزار می کنند. در میان آن‌ها، یکی از مهم‌ترین جشن‌های ملی در چین این است که رهبران دولتی چین سبدهای گل را در یادبود قهرمانان خلق در میدان تیان‌آن من یک روز قبل از روز ملی اهدا می‌کنند.

> به اهتزاز در آوردن پرچم در میدان تیانانمن :

در واقع، مراسم برافراشتن پرچم، هر روز در میدان تیانانمن از زمانی که پرچم ملی چین برای اولین بار در ۱ اکتبر ۱۹۴۹ برافراشته شد، برگذار می شود. در روز ملی چین برخی از مردم حتی برای تماشای آن از محل زندگی خود به میدان تیان آن من سفر می کنند. مراسم برافراشتن پرچم در روز ملی ساعت ۰۶:۱۰ مطابق با طلوع خورشید برگزار می گردد.

> مراسم جشن و آتش بازی:

در شب روز ملی چین، معمولاً یک جشن بزرگ در میدان تیانانمن همراه با آتش‌بازی‌ ای بزرگ برای جشن سالگرد جمهوری خلق چین برگزار می گردد. این ممکن است نقطه اوج جشن روز ملی چین باشد، به نوعی مانند یک کارناوال که همه را به خود جذب می کند. مهمانان جشن نه تنها خوانندگان و رقصندگان حرفه ای، بلکه مردم عادی را نیز شامل می شود. در واقع، جشن‌های مختلف و نمایش‌های هنری در روز ملی چین به تعداد زیادی برگزار می گردد. و ممکن است آنها را در تلویزیون، پارک یا حتی کنار جاده ببینید.


 جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

۱۰) عکس ها :

جشنواره های چین
جشنواره های چین

میدان تیانانمن در چین
میدان تیانانمن در چین

فستیوال های چین
فستیوال های چین

دیدنی های چین
دیدنی های چین

روز ملی چین
روز ملی چین

تزیینات انجام شده در میدان تیانانمن
تزیینات انجام شده در میدان تیانانمن

میدان تیانانمن چین
میدان تیانانمن چین

جاذبه های چین
جاذبه های چین

تعطیلات چینی ها
تعطیلات چینی ها

دیدنی های چین
دیدنی های چین


موقعیت مکانی میدان تیانانمن :

برچسب ها
تعطیلات روز ملی در چین جاذبه های چین جشنواره بهار چین جشنواره در چین جشنواره های چین چرا به تعطیلات چینی ها هفته طلایی می گویند؟ دیدنی های چین روز ملی چین روز ملی چین کی است؟ روز ملی در چین هفته طلایی هفته طلایی چین هفته طلایی در چین هفته طلایی و روز ملی چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن