دیدنی های سریلانکادیدنی‌هارسانه

قلعه سیگیریا سریلانکا | صخره شیر سریلانکا

نماد گردشگری سریلانکا و میراث جهانی یونسکو

صخره شیر دامبولا ارگ حکمرانی شاه های سیلانی

گردشگری هر کشوری نمادی دارد که برای سریلانکا در اکثر تصاویر گردشگری این کشور عکس قلعه سیگیریا سریلانکا را خواهید دید و به نوعی تبدیل به نماد گردشگری این کشور به صورت غیر رسمی شده است.

با توجه به تمامی زیباییها و جذابیت هایی که این بنای تاریخی و این اثر طبیعی زیبا دارد. برای گردشگران در بعضی از فصول میتواند خطرناک باشد و دلیلش حضور کندوهای زنبورهای وحشی اطراف این صخره است که به باور محلی ها این زنبورها نگهبان قلعه هستند.

شما برای بازدید از این صخره می بایست اولاً آلرژی به نیش زنبور نداشته باشید و حساسیت شدید به حضور زنبور اطراف خود نداشته باشید و اینکه حتماً با همراهی یکی از راهنمای مجرب محلی قلعه به بازدید از قلعه بروید. در مواقعی که متولیان بازدید از صخره را منع کرده و یا هشدار خروج می دهند بدون درنگ و لجبازی منطقه را ترک کنید تا مشکلی برای شما و اطرافیانتان اتفاق نیفتد.

عموماً بازدید از این صخره تاریخی در برنامه تورهای آژانس های .مسافرتی نیست ولی به حق اگر این اثر ارزشمند را نبینید یکی از اماکن بسیار شاخص سریلانکا را از دست داده اید. چون این اثر جاودان جزو میراث های جهانی یونسکو و یکی از شاخص ترین آثار تاریخی سریلانکا است.

اگر اهل از پله بالا رفتن برای دیدار از این قلعه زیبا و دیدار از مکان های خاص هستید تجربه ماجراجویانه خوب و لذت بخشی است.

تاریخچه صخره شیر سریلانکا : 

قلعه صخره ای سیگیریا سریلانکا توسط پادشاه کاسیاپا در قرن پنجم میلادی ساخته شده است که یکی از بزرگترین پادشاهی های سریلانکا را ایجاد کرده بود ولی از آنجایی که با توطئه قدرتی را که متعلق به برادرش بوده است را تصاحب کرده بود. همیشه سوء ظن اینکه روزی برادرش برخواهد گشت و او را از قدرت خلع و زندانی خواهد کرد.

این وحشت او را هر روز به سرنوشت شومش بیشتر نزدیک تر می کرد و ساختن قلعه این شکلی و استحکامات متعدد نتوانست جلوی این تفکرات مخرب را بگیرد و سر آخر بدون برگشت برادر از وحشت او از دنیا می رود و تمام شکوه و استحکامات این قلعه برای همیشه به عنوان میراث او به یادگار می ماند

این مجموعه مملو بود از باغ های آبی با شکوه و کاخی یک هکتاری که بر فراز این صخره با شکوه ساخته شده بود که زیباترین و شگفت انگیزترین منظره طبیعی سریلانکا را از بالای این صخره داشته است. جالب است بدانید که دیواره های بیرونی این دژ تسخیر ناپذیر دقیقاً بر پرتگاههای اطراف این صخره ساخته شده است.

ورودی قلعه دروازه شمایل شیر بود که در ابتدای مسیر چنگال تراشیده شده آن شیر بر سنگ را خواهید دید که ابهت ویژه ای به این قلعه می داد. و دلیل نامگذاری این قلعه به قلعه شیر همین مجسمه بزرگ با شکوه بود. دلیل ساخت این قلعه بر بلندای این صخره مشرف بودن آن بر تمامی دشت اطراف بود .

برای این قلعه بر بلندای این صخره با مشقت فراوان ساخته شد که شاه امکان مشاهده لشکر مهاجمان از فاصله بسیار دور داشته باشد. سیستم جمع آوری آب و پر کردن آبگیرهای قلعه بسیار جالب طراحی شده است که توان مقاومت در مقابل محاصره های طولانی را داشته باشد. این اثر زیبا و جاودان به کمک یونسکو به تازگی مرمت شد و شکوه باغ های زیبای آن تا حدی احیاء شد.

نگارش : توسط سیامک نصیحتی

اطلاعات کامل درباره  تور سریلانکا 

اطلاعات کامل درباره : دیدنی های سریلانکا

اطلاعات کامل دربارههتل های سریلانکا

نسخه انگلیسی سایت شیوار :  Travel to IRAN

عکسهای زیبایی از قلعه سیگیریا سریلانکا :

موقعیت مکانی قلعه سیگیریا سریلانکا در نقشه گوگل :

برچسب ها
آثار تاریخی دامبولا سریلانکا باغ آبی سیگیریا سریلانکا باغ سیگیریا سریلانکا بلیط تور سریلانکا تور سریلانکا تور سریلانکا نوروز 96 تور سریلانکا نوروز 97 تور سریلانکا نوروز 98 تور سریلانکا نوروز 99 تور کلمبو تور کلمبو و کندی و بنتوتا توریسم سریلانکا جاذبه های تاریخی و فرهنگی سریلانکا جاذبه های توریستی سریلانکا جاذبه های سریلانکا جاذبه های سفر به سریلانکا جاذبه های سفر به کشور سریلانکا جاذبه های سفر به کندی سربلانکا جاذبه های گردشگری دامبولا سربلانکا جاذبه های گردشگری سریلانکا جاذبه های گردشگری کندی سریلانکا دیدنی های دامبولا سریلانکا دیدنی های سریلانکا دیدنی های کندی سریلانکا دیدنیهای دامبولا سریلانکا دیدنیهای سریلانکا دیدنیهای کندی سریلانکا سریلانکا سیگیریا سریلانکا صخره سیگیریا سریلانکا صخره شیر سریلانکا صنعت گردشگری سریلانکا طبیعت سریلانکا عکس از سریلانکا قصر سیگیریا سریلانکا قصرهای تاریخی سریلانکا قلعه سیگیریا سریلانکا قلعه سیگیریا منطقه کندی سریلانکا قلعه شیر سریلانکا قیمت تور سریلانکا کاخ سیگیریا سریلانکا کاخ صخره شیر سریلانکا کاخ های سریلانکا کشور سریلانکا کندی سریلانکا کوه سیگیریا سریلانکا کوه شیر سریلانکا مقاصد گردشگری سریلانکا نرخ تور سریلانکا هزینه تور سریلانکا ویزای سریلانکا

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن