دیدنی های چین

رودخانه یانگ تسه ، طولانی ترین رودخانه آسیا در چین

Yangtze River

• رودخانه یانگ تسه |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

رودخانه یانگ تسه (چانگ جیانگ) طولانی‌ترین رودخانه آسیا و سومین رودخانه طولانی جهان، پس از رود نیل و آمازون است. این رود با ۶۳۹۷ کیلومتر طول، از سمت جنوب غربی کوه Geladandong کوه های Tanggula سرچشمه گرفته است. و با عبور از ۱۱ استان و شهر به دریای چین شرقی می رسد. از جمله چینگهای، تبت، سیچوان، یوننان، چونگ کینگ، هوبی، هونان، جیانگشی، آنهویی، جیانگ سو و شانگهای.

رودخانه یانگ تسه با داشتن صدها شاخه از جمله رودخانه مین، رودخانه جینشا، رودخانه جیالینگ، رودخانه هوانگپو و…، مساحتی معادل ۱٫۸ میلیون کیلومتر مربع را پوشش می دهد. و مردم آن را مهد تمدن چین می نامند.

برای دریافت اطلاعات کامل از هر بخش بر روی نام آن کلیک کنید

• سد سه دره :

این پروژه، به عنوان نمادی از چین دلیلی بر مدرن شدن چین بود. زمانی بود که سد سه دره فقط برای تامین برق و کاهش سیلاب ساخته شده بود، اما اکنون افراد مختلف می توانند از آن دیدن کنند تا ساختار باشکوه و عظمت آن را ببینند.

• مناظر و جاذبه ها : 

رودخانه یانگ تسه شاهدی بر چین باستان است. اگرچه زندگی سنتی در کنار رودخانه در حال از بین رفتن است، اما مناظر طبیعی زیبا و جاذبه های تاریخی ماندگار خواهند بود. اگر در مورد فرهنگ محلی این منطقه کنجکاو هستید می توانید با سفر به این رودخانه و جاذبه های آن درک کاملی پیدا کنید.

• کروز رودخانه یانگ تسه : 

کروز رودخانه یانگ تسه می تواند سفری تفریحی با منظره آرامش بخش به شما هدیه دهد. شما می توانید در کشتی استراحت کنید. و از غذاهای عالی، امکانات باکیفیت، خدمات عالی و انواع فعالیت ها لذت ببرید. شیوار افتخار دارد که اعلام کند برای اولین بار در ایران تور کشتی کروز رودخانه یانگ تسه را برای دوستداران مقاصد کمتر دیده شو برنامه ریزی کرده است. 

۱) سد سه دره :

سد سه دره در Sandouping، شهر ایچانگ، استان هوبی، و در ۳۸ کیلومتری پروژه کنترل آب Gezhouba در پایین دست واقع شده. این سد اصلی ترین کار  پروژه  Three Gorges است که بزرگترین پروژه انرژی آبی در جهان است.

سد سه دره ۲۳۰۸ متر طول و ۱۸۵ متر ارتفاع دارد و این پروژه از ۱۴ دسامبر ۱۹۹۴ آغاز شده و از ۴ جولای ۲۰۱۲ تکمیل شده و به طور کامل عملیاتی شده (به جز بالابر کشتی که در دسامبر ۲۰۱۵ تکمیل شد). پس از ساخت این سد، مجموع ظرفیت تولید برق به ۲۲۵۵۰ مگاوات رسید.

≡ این منطقه دارای سه بخش برای بازدید عموم است:

منطقه دیدنی سد سه دره ۱۵٫۲۸ کیلومتر مربع مساحت دارد. با در نظر گرفتن خود سد به عنوان جاذبه اصلی، این منطقه دیدنی دارای سه بخش برای بازدید عموم است: Tanziling Ridge۱۸۵ Platform و Commemorating Park.

اگر به دنبال اهدافی مانند گردشگری، آموزش، گذراندن اوقات فراغت و سرگرمی هستید، این منطقه می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. زیرا ترکیبی عالی از مهندسی مدرن، مناظر طبیعی و چشم اندازی دست ساخت بشر است.


۲) سه دره :

سه دره به عنوان تنها تنگه بزرگی که می توان با کشتی کروز از آن بازدید کرد، مقصدی طلایی در چین است. سه دره در واقع تنگه کوتانگ، تنگه وو و دره زیلینگ هستند. و به دلیل اینکه رودخانه یانگ تسه در مسیر حرکتش از حوضه سیچوان، ردی از خود به جای میگذارد ایجاد شده اند. سه دره باشکوه که از شهرستان Fengjie چونگ کینگ در غرب شروع می شوند و به Nanjingguan، شهر ایچانگ در شرق می رسند ۱۹۳ کیلومتر طول دارد. و زمانی زادگاهی برای فرهنگ چینی بوده است.

≡ سه دره به عنوان میدان نبرد سه پادشاهی :

خوب است بدانید که سه دره زمانی میدان نبرد باستانی سه پادشاهی بوده ، بنابراین هنوز مکان های تاریخی زیادی وجود دارد که در میان سه دره در امتداد رودخانه یانگ تسه گسترده شده اند.


 ۳) شهر ارواح فنگدو :

شهر ارواح فنگدو ،در میان جاذبه های کروز رودخانه یانگ تسه، از معروف ترین هاست. فنگدو به خاطر سازه های معروفش، فرهنگ روح و جهنم، ارزش‌های سنتی کنفوسیوس‌ها، تائوئیست‌ها و عقیده بودایی ها که “با مردم خوب بعداز مرگ خوب رفتار می شود و با افراد بد پس از مرگ مثل خودشان” شهرت دارد.

شهر ارواح فنگدو که در کوه مینگشان (名山)، در کرانه شمالی رودخانه یانگ تسه در شهرستان فنگدو، چونگ کینگ واقع شده است، تقریباً مکانی است که هر کسی که از چونگ کینگ بازدید می کند، باید از اینجا هم بازدید کند. علاوه بر این، فنگدو نه تنها “جاذبه توریستی ملی AAAA” است، بلکه یک “شهر فرهنگی و تاریخی مشهور” هم محسوب می شود که از سلسله هان در چین باستان با قدمتی تقریبا ۲۰۰۰ ساله به جای مانده است.


۴) شهر امپراطور سفید :

شهر امپراتور سفید یا بایدی چنگ به خاطر داستان لیو بی و پسرانش معروف است. او کسی بود که پسرانش را به ژوگه لیانگ سپرد. بایدی چنگ در تپه بایدی در دهانه غربی تنگه کوتانگ در شرق شهرستان فنجی در چونگ کینگ قرار گرفته. و مدت‌ها محل درگیری در چین باستان بوده . علاوه بر رویداد تاریخی معروف لیو بی، بازدیدکنندگان می توانند از نقاشی های عالی و خوشنویسی هایی که نمایانگر فرهنگ درخشان چین هستند لذت ببرند. چیزهای جالب بسیاری هستند که در سلسله های گذشته رخ دادند مثل رسم عامیانه آویزان کردن تابوت و ….

مهمتر از آن، شهر امپراتور سفید بهترین مکان برای دیدن دروازه Kui است که دهانه تنگه کوتانگ در یانگ تسه می باشد. منظره باشکوه دروازه کوی نیز در یک طرف اسکناس ۱۰ RMB ثبت شده.


۵) معبد شیبائوژای :

شیبائوژای واقع در کرانه شمالی رودخانه یانگ تسه در ۳۲ کیلومتری شهرستان ژونگ و ۱۹۰ کیلومتری شهر چونگ کینگ، در واقع یک تپه سنگی در کنار رودخانه است. این معبد “جاذبه توریستی ملی AAAA” می باشد و به عنوان یکی از “۷ عجایب برتر در چین” و “۸ ساختمان عجیب جهان” توسط شبکه تلویزیونی دیسکاوری ایالات متحده شناخته شده است.

این تپه حدود ۲۰۰ متر ارتفاع دارد و طبق افسانه، این صخره عظیم، سنگ رنگارنگی بوده که الهه Nvwa به جای گذاشته، بنابراین به آن شیبائو (به معنی سنگ قیمتی) می گویند. از سوی دیگر در زمان سلسله مینگ، تان هونگ، رهبر شورش دهقانان، این مکان را به عنوان قلعه خود انتخاب کرده بود، بنابراین این مکان به نام شیبائوژای، نامگذاری شد. شیبائوژای یک تفرجگاه گردشگری است که منظره ای کوهستانی  و معماری باستانی را در یک مکان باهم ترکیب می کند.


۶) جریان آبی شنونگ :

جریان آبی شنونگ، شاخه کوچکی به طول ۶۰ کیلومتر از رودخانه یانگ تسه هست که به دلیل مناظر زیبایش شهرت دارد. و به عنوان “جاذبه توریستی ملی AAAAA” معرفی شده. این جریان آبی از تپه جنوبی Shennongjia سرچشمه می گیرد و در مرز بین تنگه وو و تنگه شیلینگ قرار دارد. این مکان اسرارآمیز پر از تاریخ، فرهنگ و جاذبه طبیعی است.

رودخانه یانگ تسه آب و هوای مختلفی دارد. در بخش میانی و پایین دست چهار فصل مشخص وجود دارد. میانگین دمای سالانه حدود ۱۶-۱۸ درجه سانتیگراد می باشد. به منظور اجتناب از تابستان گرم و زمستان سرد، بهترین زمان برای سفر با کشتی یانگ تسه در بهار و پاییز است، به خصوص ماه‌های آوریل، می، سپتامبر و اکتبر که هوا خنک تر است. 

معبد شیبائوژای چین
معبد شیبائوژای چین

تنگه dicui
تنگه dicui

شهر ارواح فنگدو
شهر ارواح فنگدو

شهر ارواح فنگدو
شهر ارواح فنگدو

دروازه جهنم شهر ارواح فنگدو چین
دروازه جهنم شهر ارواح فنگدو چین

سه دره کوچکتر در رودخانه یانگ تسه
سه دره کوچکتر در رودخانه یانگ تسه

سه دره کوچکتر در رودخانه یانگ تسه چین
سه دره کوچکتر در رودخانه یانگ تسه چین

تنگه mianzhu
تنگه mianzhu

جریان آبی شنونگ
جریان آبی شنونگ

رودخانه یانگ تسه چین
رودخانه یانگ تسه چین

سد سه دره
سد سه دره

سه دره چین
سه دره چین

سه دره چین
سه دره چین

شهر ارواح سفید
شهر ارواح سفید

کروز رودخانه یانگ تسه
کروز رودخانه یانگ تسه

رودخانه یانگ تسه چین
رودخانه یانگ تسه چین


موقعیت مکانی :

برچسب ها
Yangtze River دیدنی های چین رودخانه یانگ تسه رودخانه یانگ تسه چین کروز رودخانه یانگ تسه

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن