ویزا

ویزای شنگن اسپانیا- وقت سفارت اسپانیا

ویزای کوتاه مدت اسپانیا

ویزای شنگن اسپانیا

مدراک مورد نیاز سفارت برای اخذ ویزای توریستی شنگن اسپانیا :

۱- دو قطعه عکس رنگی ۳٫۵ در ۴٫۵ از رو به رو، تمام رخ، زمینه سفید و بدون روتوش
۲- اصل پاسپورت جدید با حداقل ۶ ماه اعتبار پس از خروج از حوزه شنگن و حداقل دارای دو صفحه خالی رو به روی هم جهت الصاق ویزا (جهت درخواست ویزای چند بار ورود از تعداد کافی صفحات خالی پاسپورت خود اطمینان حاصل نمایید)

۳- مدارک شغلی متقاضی:

– بازنشستگان: حکم بازنشستگی یا کارت بازنشستگی به همراه فیش حقوقی
– کارمندان: حکم/ قرارداد، نامه اشتغال به کار، برگه مرخصی، فیش حقوقی سه ماه اخیر، لیست بیمه سه ماه اخیر یا سابقه کلی بیمه
– تجار/ صاحبان مشاغل: روزنامه های شرکت( آگهی تاسیس و تغییرات)، لیست بیمه پرسنلی که تحت پوشش شرکت شما هستند، پرداخت های مالیاتی، هر گونه جواز یا مدرکی که مربوط به شغل شما می باشد( مثلا اگر درخواست ویزای تجاری دارید می توانید نمونه هایی از فاکتور ها و مراودات کاری خود با شرکت دعوت کننده را به پرونده اضافه کنید)
– پزشکان: کارت نظام پزشکی، پروانه ی پزشکی، کارت های تخصص، پروانه مطب و … اگر در بیمارستان یا دانشگاه هم مشغول کار هستید لطفا مدارک مربوطه( حکم یا نامه اشتغال به کار، فیش حقوقی و لیست بیمه) را هم در کنار مدارک پزشکی خود ارائه دهید.
– مشاغل آزاد/ سایر مشاغل: لطفا هر گونه مدارک مربوط به شغل خود را ارائه نمایید( مانند پروانه ساختمان، نامه اشتغال به کار از هر گونه صنف یا اتحادیه و …)
– دانشجویان: کارت دانشجویی معتبر، نامه اشتغال به تحصیل( دانش آموزان و دانشجویان)

۴- اصل تمامی پاسپورت های قدیمی

۵ پرینت ریز حساب بانکی متقاضی مربوط به ۶ ماه گذشته همراه با نامه تمکن مالی به زبان انگلیسی( هر دو از یک حساب بانکی).
در صورتی که حساب شما سپرده است، لطفا گردش ۶ ماهه حسابی که سود سپرده شما به آن واریز می شود را به همراه داشته باشید( اعتبار مدارک بانکی حداکثر یک ماه پس از صدور است)
در صورتی که شرکت، نهاد و یا سازمان خاصی مخارج شما را تقبل می نماید، ارائه مدارک مالی آن مجموعه( علاوه بر مدارک بانکی خودتان) الزامی می باشد.
۶- ترجمه اسناد مالکیت ملک، آپارتمان، شرکت، ویلا و … در صورت دارا بودن( سند ملکی اجباری نیست اما اگر سند ملکی دارید، ارائه دهید)
۷- ترجمه تمامی صفحات شناسنامه متقاضی ( نیازی به ترجمه کارت ملی نیست)

۸- افرادی که ملیت ایرانی ندارند

در صورتی که اقامت معتبر ایران را داشته باشند، می توانند درخواست ویزای خود را ثبت نمایند و لطفا توجه داشته باشید که اقامت از ویزا متفاوت بوده و می بایست از تاریخ برگشت مسافر حداقل دارای سه ماه اعتبار باشد.
* اتباع ایرانی که اقامت کشوری به غیر از ایران را دارند، بهتر است از کشور محل اقامت خود درخواست ویزا نمایند، در صورت ثبت درخواست در ایران، تمامی مسئولیت آن بر عهده متقاضی می باشد.
۹- اگر عضو تیم های ورزشی هستید، ارائه نامه از وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون، فدراسیون المپیک و وزارت امور خارجه الزامی است.
۱۰- اگر متقاضی دارای دعوتنامه از طرف دوستان و بستگان است، ارائه اصل دعوتنامه از سوی پلیس اسپانیا و کپی کارت اقامت یا کارت شناسایی اسپانیایی شخص صادر کننده الزامیست.
در صورتی که دعوتنامه دارید، نیازی به رزرو هتل نخواهید داشت. اگر اسکان شما توسط شرکت دعوت کننده تامین میشود مستلزم ارائه آدرس دقیق اسکان شما در دعوتنامه یا نامه ی مجزایی از آن شرکت می باشد.
۱۱- در صورتی که صاحب ملکی در اسپانیا هستید و در ملک خود اقامت خواهید داشت، لطفا کپی سند ملکی به علاوه برگه استعلام شهرداری( Nota Simple) را همراه داشته باشید.
۱۲- ترجمه ی کارت ملی اجباری نمی باشد.

نکات مهم که در مورد ویزای شنگن اسپانیا باید توجه کنید:

۱- درصورتی که شناسنامه ی شما مفقود شده است لطفا نامه ی مربوط به مفقودی آن را ترجمه نمایید.
۲- متقاضی جهت درخواست ویزای اسپانیا باید حداقل یک ماه قبل از سفر شخصا به مرکز انگشت نگاری اسپانیا مراجعه نماید.
۳- متقاضیان نمی توانند شش ماه زودتر از تاریخ سفر خود جهت اخذ ویزا اقدام کنند.
۴- اگر متقاضی قصا شرکت در کنگره، نمایشگاه، فستیوال یا مسابقات ورزشی و … را دارد، می تواند مستندات ثبت نام خود در این همایش ها را همراه با پرونده ی خود به دولت اسپانیا ارائه دهد.

شرایط فرزند زیر ۱۸ سال به اسپانیا:

۵- اگر فرزند زیر هجده سال بدون والدین خود قصد به اسپانیا را دارد، ارائه رضایتنامه محضری هر دوی والدین الزامی است.
اگر فرزند زیر هجده سال قصد سفر به اسپانیا با یکی از والدین خود را دارد، ارائه رضایتنامه محضری والد غایب الزامی است( حتی اگر والد غایب دارای ویزای شنگن معتبر بوده و قصد سفر به اسپانیا با فرزند خود را دارد، باز هم ارائه رضایت نامه محضری از طرف ایشان الزامی است، با قید دلیل سفر و ذکر زمان و مکان دقیق حضور او و سرپرست سفر). این اجازه نامه را به زبان اسپانیایی ترجمه کنند.
لطفا والدین کپی پاسپورت امضا شده خود را نیز همراه با پرونده ارائه دهند.
اگر والدین از هم جدا شده اند، ترجمه مدرک حضانت کافی است. در صورت فوت پدر، اجازه نامه ی سرپرست قانونی الزامی می باشد.

*پاسپورت افراد زیر ۱۸ سال نیازی به امضا ندارد با این حال، امضای والدین و یا سرپرست های قانونی در صفحه آخر فرم الزامی می باشد.

در چه صورت نیاز به ترجمه اسپانیایی نمی باشد؟

۶- در صورتی که مدارک شما در سربرگ رسمی انگلیسی و به زبان انگلیسی تایپ شود و مهر بخورد و اصل آن را ارائه دهید، نیازی به ترجمه اسپانیایی نمی باشد. ( مثل مدارک بانکی و نامه اشتغال به کار که به زبان انگلیسی صادر شده است)
۷- پر کردن فرم درخواست ویزا به زبان لاتین یا اسپانیایی به همراه امضا( امضای متقاضی در فرم درخواست باید همانند امضای متقاضی در صفحه ی سوم پاسپورت باشد)

نکته: فرم درخواست ویزا باید توسط قلم آبی پر شود

۸- لطفا از مراجعه به دارالترجمه های غیر رسمی اجتناب کنید. تمام مدارک باید به زبان اسپانیایی ترجمه شود.( اعتبار ترجمه ها فقط ۶ ماه است. لطفا دقت کنید که فیش های حقوقی و لیست بیمه باید برای ماه های اخیر باشند)
۹- در صورت عدم صدور ویزا از سوی سفارت اسپانیا، هیچ مسئولیتی متوجه آژانس نمی باشد. در صورت درخواست مسافر ترجمه مدارک از طریق دارالترجمه های معتبر توسط شیوار انجام شده و هزینه آن سوای هزینه ویزا و با ارائه فاکتور دارالترجمه از مسافر اخذ می شود.

در نظر داشته باشید

  • مبلغ ۱۱۰ یورو به ازای هر نفر برگسال بابت هزینه واریزی سفارت و مرکز انگشت نگاری در زمان درخواست باید نقدا توسط متقاضی پرداخت شود.
  • هزینه ی ترجمه مدارک لازمه جهت ارائه به سفارت اسپانیا به عهده شخص مسافر می باشد. در صورت درخواست مسافر ترجمه مدارک از طریق دارالترجمه های معتبر توسط این شرکت انجام شده و هزینه آن سوای هزینه ویزا و با ارائه فاکتور دارالترجمه از مسافر اخذ می شود.
  • پروسه زمانی ویزا اسپانیا معمولا تا ۲۱ روز طول می کشد.

شرایط رزرو هتل و صدور بلیط پرواز:

لطفا حتما به این موضوع توجه داشته باشید که تاریخ ورود و خروج پرواز به منطقه ی شنگن باید دقیقا به تعداد شب های اقامت شما در هتل باشد.
واچر هتل و بلیط پرواز شما باید به زبان انگلیسی صادر شده باشد.
مدت زمان اقامت شما در اسپانیا می بایست مساوی و یا بیشتر از مدت اقامت در سایر کشورهای محدوده شنگن باشد.

نکاتی که باید در مورد بیمه مسافرتی بدانید:

مدت زمان بیمه مسافرتی باید از تاریخ خروج شما از ایران، تا زمان برگشت شما به ایران باشد. حتما بررسی کنید که بیمه مسافرتی شما تحریم نباشد. بیمه مسافرتی شما باید شامل جدول و جزییات پوشش تمام هزینه ها به زبان انگلیسی باشد.
چنانچه بیمه اسپانیایی دارید، لطفا جزئیات و پوشش آن را به همراه داشته باشید، ارائه کارت بیمه به تنهایی کافی نیست.

 


تور های اروپا: کلیک کنید

هتل های اروپا: کلیک کنید


برای اطلاع از تور های خارجی، دیدنی ها و هتل های جهان کلیک کنید.


ویزای شنگن اسپانیا
ویزای شنگن اسپانیا
برچسب ها
ویزای اسپانیا ویزای توریستی اسپانیا ویزای شنگن ویزای شنگن 2024

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن