دیدنی های عماندیدنی‌ها

بازار مطرح مسقط | بازار سنتی مسقط | سوق مطرح

بازار مطرح مسقط عمان | بازار سنتی شهر مسقط

بازار مطرح مسقط یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری مسقط عمان است. این بازار که معروف ترین بازار شهر مسقط و قدیمی ترین بازار سنتی عربی است. قدیمی ترین سازه کشور عمان هم به حساب می آید.

همانند بافت تاریخی تمامی شهرهای منطقه خاورمیانه این بازار در مرکز شهر و در هسته تاریخی شهر مسقط عمان واقع شده است. منطقه ای که این بازار در آن واقع شده است اصطلاحا به کورنیش معروف است.

درباره شهر مسقط…

شهر مسقط عمان به دلیل موقعیت ژئوپولوتیکی که در تنگه هرمز و در واسط دریای عمان و خلیج فارس همیشه یکی از شهرهای پر اهمیت در تجارت به شبه جزیره عربستان در طول تاریخ بوده است. و بزرگترین بندرگاه طبیعی جهان را در خود دارد.

در طول تاریخ تجار زیادی از کشورهای هند و چین و شرق دور کالاهای خود را به این شهر مهم و استراتژیک می آوردند و از این منطقه کالاهای منطقه خاورمیانه را به کشورهای خود می بردند.  این بازار سر پوشیده به مدد برگهای نخل و کاه گل در طول تاریخ همیشه سر پوشیده بوده و همانند بازارهای سنتی ایران غرفه های تو در تو و مسیرها و تقاطع های متعدد و بادگیرهایی که تهویه هوای داخل این بازار را انجام می دادند.

بازار مطرح…

شکل دهنده نما و ظاهر این بازار سنتی بوده اند. بازار سنتی مطرح مسقط عمان در سال های اخیر توسط دولت عمان بازسازی شده و امکانات و تجهیزاتی به آن افزوده گردید. و این تغییرات در راستای سیاست های کلی پادشاهی عمان برای بهبود شرایط عمومی شهر در جذب گردشگر بود. که استقبال گسترده گردشگران از این بازار نشان از موفق بودن این اقدام کشور عمان بوده است.

در بازار عمان همانند کلیه بازارهای سنتی خاورمیانه چانه زنی برای گرفتن تخفیف بسیار داغ و مرسوم است. به همین خاطر از این اشتراک فرهنگی برای خرید مناسب تر بهره لازم را ببرید !  مغازه های صنایع دستی و فروش کفش های عمانی و خنجر های عمانی و صنایع دستی هندی و مغازه های سنتی جواهرات و منسوجات عمومیت این بازار را تشکیل می دهند. 

اطلاعات کامل تور عمان در لینک مقابل : تور عمان

کاملترین اطلاعات درباره هتلهای عمانهتل های عمان

کاملترین اطلاعات درباره دیدنی های عمان : دیدنی های عمان

وب سایت انگلیسی زبان شیوار :  Travel to IRAN

اطلاعات تکمیلی….

ورودی اصلی بازار از سمت کورنیش و دقیقاً روبه‌روی چراغ راهنمایی مخصوص عابرین پیاده است که یک طاق بلند دارد. در ورودی بازار یک قهوه خانه سنتی دایر بوده که یک اثر تاریخی کم نظیر و تنها محل تجمع برای افراد سالخورده محلی به شمار می‌رود.

حواستان باشد که اشتباهی به منطقه شیعه‌نشین و تاریخی «اللواتیه» (Al Lawataya) نروید، هر چند برای حفظ حریم خصوصی ساکنان آن دیوار کشیده‌اند پیدا کردن مسیر در این بازار سنتی کمی سخت بوده و نیاز به تمرین دارد.

با دور شدن از دریا در یک مسیر سربالایی، وارد بازار می‌شوید. اگر در هر تقاطع به سمت راست بپیچید، قطعاً دوباره به کنار دریا بر می‌گردید. اگر هم شک داشتید، در مسیر سرازیری حرکت کنید تا دوباره به ساحل برسید.

البته گفته‌اند که گم شدن در این بازار بخشی از سرگرمی و هیجان آن محسوب می‌شود. برای دیدن غار علاءالدین باید در تقاطع اول به سمت راست رفته و بعد از عبور داروخانه مسقط به سمت چپ بپیچید تا به این غار برسید که محل فروش تسبیح و مهره است.

بازار مطرح مسقط عمانبازار مطرح مسقط عمان

می‌توانید ساعات متمادی از وقت خود را در اینجا خوش بگذرانید. سراغ صنایع دستی رفته و از راه‌های پر پیچ و خم این بازار سر درآورید. وقتی در مسیر جذاب، تو در تو و باریک کوچه‌های مملو از بوی عطر این بازار راه می‌روید. با مغازه‌های کوچک رنگارنگی مواجه می‌شوید. که پر از طشت‌های کُندر، بُخور، خنجرهای قدیمی از جنس نقره، جواهرات عرب بادیه‌نشین و دیگر لوازم عجیب و غریب است. در واقع اینجا یکی از معدود بازارهای دنیا به شمار می‌رود که می‌توانید طلا، کندر و صمغ معطر را در یک مکان خریداری کنید.

بازار مطرح مسقط عمانبازار مطرح مسقط عمان

نکات:

در اعیاد مذهبی، جمعیت زیادی از سراسر عمان برای خرید لباس و جواهر به این مکان می‌آیند. به همین دلیل این بازار بسیار شلوغ می‌شود. بهترین زمان برای بازدید صبح‌ها و عصرها تا قبل از ساعت ۶ است. که بعد از این ساعت با شلوغی بازار مواجه خواهید شد.

هر یک از اجناس را می‌توانید در یک بخش از بازار پیدا کنید. مثلاً مغازه‌های طلا فروشی همگی در یک بخش، عتیقه‌جات در بخشی دیگر، منسوجات به صورت مجزا و … قرار گرفته‌اند. حتی اگر هیچ خریدی هم نداشته باشید، ارزشش را دارد تا به سبک زندگی مردمان گذشته عمان نگاهی بیندازید.

اطلاعات کامل تور عمان در لینک مقابل : تور عمان

کاملترین اطلاعات درباره هتلهای عمانهتل های عمان

کاملترین اطلاعات درباره دیدنی های عمان : دیدنی های عمان

وب سایت انگلیسی زبان شیوار :  Travel to IRAN

بازار سنتی مسقط عمان


بازار سنتی مسقط عمان

بازار سنتی مسقط عمان

بازار مطرح مسقط عمانبازار مطرح مسقط عمان

بازار مطرح مسقط عمانبازار مطرح مسقط عمان

بازار مطرح مسقط عمانبازار مطرح مسقط عمان

بازار مطرح مسقط عمانبازار مطرح مسقط عمان

 

برچسب ها
بازار سنتی شهر مسقط بازار سنتی مسقط بازار سنتی مطرح عمان بازار سنتی مطرح مسقط بازار سنتی مطرح مسقط عمان بازار شهر مسقط بازار قدیم مسقط بازار قدیمی شهر مسقط بازار قدیمی مسقط بازار کشور عمان بازار مطرح شهر مسقط بازار مطرح عمان بازار مطرح مسقط بازار مطرح مسقط عمان بازارچه سنتی مسقط تور ارزان قیمت عمان تور شهر مسقط تور عمان تور عمان ارزان قیمت تور عمان از اصفهان تور عمان از تبریز تور عمان از تهران تور عمان از چابهار تور عمان از شمال تور عمان از شیراز تور عمان از کیش تور عمان از مشهد تور عمان از مشهذ تور عمان لحظه آخری تور لحظه آخری عمان تور مسقط تور مسقط عمان تور مسقط لحظه آخر تور هوایی مسقط جاذبه های توریستی عمان جاذبه های توریستی مسقط جاذبه های توریستی مسقط عمان جاذبه های سفر به کشور عمان جاذبه های سفر به مسقط جاذبه های سفر به مسقط عمان جاذبه های سفر مسقط جاذبه های شهر ساحلی مسقط جاذبه های عمان جاذبه های گردشگری شهر مسقط جاذبه های گردشگری عمان جاذبه های گردشگری مسقط جاذبه های گردشگری مسقط عمان دیدنی های شهر ساحلی مسقط دیدنی های عمان دیدنی های مسقط دیدنی های مسقط عمان دیدنیهای شهر مسقط دیدنیهای عمان دیدنیهای مسقط دیدنیهای مسقط عمان سوق مطرح قدیمی ترین بازار مسقط قیمت تور عمان گردشگری عمان مطرح سوق

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن