دیدنی های ترکیه

دودکش های پری با طول ۱۳۰ فوتی از معروف ترین جاذبه های کاپادوکیه| ترکیه

Fairy Chimneys

• دودکش های پری در کاپادوکیه|عکس+موقعیت مکانی+ اطلاعات کامل

دودکش های پری در کاپادوکیه با جغرافیای منحصر به فرد خود مکانی شگفت انگیز و معروف ترین سازه های جغرافیایی کاپادوکیه هستند. ممکن است عکس های زیادی از این صخره های منحصر به فرد را ببینید. در سرتاسر کاپادوکیا می توان زیبایی طبیعی،خانه‌های صخره‌ای، غارها، دره‌های باشکوه، تپه‌های زیبای قمری و بسیاری از مکان‌های شناخته شده دیگر را پیدا کنید.

در هر غروب آفتاب، رنگ دودکش‌های پری در کاپادوکیه تغییر می‌کند. در این مقاله، تاریخچه چشمگیرترین صخره های ترکیه را بررسی می کنیم.


۱) دودکش های پری چه چیزی هستند؟

Fairy Chimney ها خانه های دودکشی شکلی هستند.این یک فرآیند زمین شناسی است که میلیون‌ها سال پیش آغاز شده، و باعث پیدایش صخره‌هایی شده که کاپادوکیه را به یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های گردشگری در جهان تبدیل کرده است.

این منطقه با لایه ضخیمی از خاکستر ناشی از فوران های آتشفشانی باستانی پوشیده شده که بعداً به صخره ای نرم معروف به توف تبدیل شد. دودکش های پری که امروزه قابل مشاهده هستند و تا ارتفاع ۱۳۰ فوتی در آسمان می رسند. زمانی شکل گرفتند که فرسایش باد و آب کار خود را به پایان رساندند.


 شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید. و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند. به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان، هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم دسترسی داشته باشید. شیوار در خدمت شماست!

۲) روند ایجاد شدن دودکش ها در کاپادوکیه:

فرآیند زمین‌شناسی که میلیون‌ها سال پیش آغاز شد، دودکش‌ها را ایجاد کرد. در آن زمان یک دریای داخلی در کاپادوکیه وجود داشت. همانطور که از بقایای فسیلی حیات دریایی کشف شده در حین کاوش های باستان شناسی در کوه های Erciyes، Güllüdag و Hasandag مشهود است. دریای داخلی، دریاچه‌ها و نهرها با فوران گدازه‌ای خشک شدند.
یک پوشش سخت با ضخامت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر تشکیل شد. این لایه از مواد نرم و سخت مانند خاک رس، ماسه سنگ، بازالت، خاکستر آتشفشانی و غیره تشکیل شده است. به دلیل وجود رودخانه سرخ، باد و سیل، این جریان گدازه به جهاتی تغییر کرده است. کمبود پوشش گیاهی و لایه نفوذ ناپذیر توف (خاکستر آتش فشانی) باعث افزایش سیلاب ها شد که ساختار سنگ ها را تغییر داد.


۳) عوامل طبیعی ای که بر روی روند ساخت دودکش ها تاثیر گذاشته:

طبیعت هزاران سال است که مانند یک هنرمند و مجسمه ساز با صخره های سخت در این منطقه کار می کند و دودکش های پری را به عنوان وسیله ای برای محافظت از خود در برابر سیل ایجاد کرده است. امروزه ساختارهای زمین شناسی در کاپادوکیه که قدمت آن به ۶۰ میلیون سال قبل می رسد. رمز و راز این منطقه را پنهان می کنند. لایه های صاف ایجاد شده توسط گدازه و خاکستر خارج شده از کوه Erciyes، Mount Hasan و Mount Gulludag در ابتدا به سازندهای صخره ای تبدیل شدند. سپس با باد و باران برای میلیون ها سال خورده شدند تا الگوهای جغرافیایی را که امروزه می بینیم، به وجود بیاورند.

شکل های موجود در کاپادوکیه امروزی، که مردم محلی از آن‌ها به عنوان peri bacaları یا همان دودکش‌های پری یاد می‌کنند. به روستاییان اجازه میداد تا در زمان‌ اظطراری به یک پناهگاه واقعی بروند. و خانه هایی غار نشینانه داشته باشند. با رجوع به تاریخ، دودکش ها در منطقه ای قرار دارند که قبلاً کاپادوکیه نامیده می شد و از مسیر تجارت باستانی جاده ابریشم عبور می کرد.


۴) افسانه هایی در مورد این فرآیند طبیعی در کاپادوکیه:

میلیون ها داستان در مورد دودکش های پری در سراسر منطقه وجود دارد. علاوه بر این، کاپادوکیه دارای تعداد زیادی تپه‌ها و مکان‌های کناره جاده ای است.که آن ها هم کمی از دودکش های پری ندارند. در زمانی که در کاپادوکیه هستید، بدون شک داستان هایی در مورد دودکش های پری خواهید شنید که تا زمان حال ادامه دارند.

در اینجا به یکی از آنها نگاهی می اندازیم:

در یکی از روستاهای گورمه، زمانی دهقان بسیار زحمتکشی زندگی می کرد. کبوترخانه های او و انگور های تاکستانش که دودکش ها بر آن سایه افکنده بودند، نماد فراوانی رزق و روزی بودند. در اوایل برداشت، او می خواست برای برداشت محصول به باغ برود، اما خیلی خسته بود و انرژی کمی داشت، بنابراین در کنار یک دودکش پری کمی نشست و غمگین به فکر فرو رفت. او از احتمال نابودی مزارعش توسط پرندگان و همزمان سیل گریست. در همین حال، او با دیدن تعداد زیادی پری که مشعل در دست داشتند و از دودکش ها بیرون می آمدند مبهوت شد.

محصولات و انگورها توسط پری ها چیده می شد و آنها را به انبار می بردند و قبل از سپیده دم ناپدید می شدند. مرد مسن باور داشت که خواب می بیند، اما در روزهای بعد، پری ها به کمک او ادامه دادند. فراوانی در مزرعه پیرمرد، روستاییان را متحیر کرد، آنها در تعجب بودند. مرد سالخورده روزی در حالی که راز خود را حفظ می کرد از دنیا رفت، اما دودکش های پری هرگز از بین نرفتند.


۵) دودکش ها کجا هستند؟

دودکش ها در دره های عظیم منطقه آناتولی مرکزی در ترکیه واقع شده اند و این منطقه از نظر تاریخی کاپادوکیه نامیده می شود. فلات های مرتفع، سنگ هایی که شبیه ماه هستند و ستون های گرانیتی معروف به «دودکش های پری» این محیط خیره کننده را تشکیل می دهند.


۶)چرا دودکش های پریان معروف هستند؟

آن ها سازه ای منحصر به فرد هستند که در اثر انفجارهای آتشفشانی به وجود آمده اند. سنگ توف( خاکستر آتش فشانی) که توسط جریان های گدازه ایجاد شده بود، به وسیله باد و باران به دره های مارپیچ با کناره های منحنی شکل انتقال پیدا کرد و در نهایت دودکش های پری به صورت تراشیده شده ایجاد شدند.


۷) این سازه ها چه نام دارند؟

در ترکی دودکش های پری Peri Bacaları نامیده می شود که ترجمه دقیق این کلمه همان دودکش های پری است. به آنها هودو نیز می گویند اما نام رایجی نیست.

۸) دودکش پریان در ترکیه چه قدر قدمت دارد؟

این سازه ها در ترکیه حدود ۱۴ میلیون سال قدمت دارند اما شکل گیری آن با باد و باران ادامه دارد. بنابراین این یک روند تمام نشدنی است.


 عکس هایی از  این سازه طبیعی:

دودکش های پری در کاپادوکیه
دودکش های پری در کاپادوکیه

تور کاپادوکیه
تور کاپادوکیه

کاپادوکیا در ترکیه
کاپادوکیا در ترکیه

بالون سواری در کاپادوکیه
بالون سواری در کاپادوکیه

دودکش های طبیعی
دودکش های طبیعی

طبیعت کاپادوکیه
طبیعت کاپادوکیه

کاپادوکیه
کاپادوکیه

طبیعت ترکیه
طبیعت ترکیه


موقعیت مکانی دودکش های پری:

برچسب ها
بالن سواری کاپادوکیه بالون سواری کاپادوکیا تاریخچه کاپادوکیه تفریحات کاپادوکیه تور ترکیه کاپادوکیا تورهای کاپادوکیه جاذبه های دیدنی کاپادوکیه جاذبه های کاپادوکیه دودکش پری دودکش پریان دودکش های پری دودکش های پری کاپادوکیا دودکش های پری کاپادوکیه دودکش های پریان دودکش های پریان کاپادوکیه دیدنی های کاپادوکیه دیدنیهای کاپادوکیه رزرو هتل کاپادوکیه روستای کاپادوکیه روستای کاپادوکیه ترکیه روستای گورمه در کاپادوکیه ترکیه سفر به کاپادوکیه سفرنامه کاپادوکیه شهر باستانی کاپادوکیه شهر زیرزمینی کاپادوکیه شهر زیرزمینی کاپادوکیه ترکیه شهر کاپادوکیه شهر کاپادوکیه ترکیه شهر کاپادوکیه کجاست شهرهای زیرزمینی کاپادوکیه فاصله کاپادوکیه تا استانبول فرودگاه نوشهیر کاپادوکیه قونیه کاپادوکیه قیمت بلیط کاپادوکیا قیمت تور ترکیه کاپادوکیا قیمت تور زمینی کاپادوکیا كاپادوكيه كجاست کاپادوکیا هتل کاپادوکیه کاپادوکیه آب و هوا کاپادوکیه ترکیه کجاست کاپادوکیه تور کاپادوکیه در ترکیه کاپادوکیه در کجا قرار دارد کاپادوکیه در نقشه ترکیه کاپادوکیه روی نقشه کاپادوکیه شهر زیرزمینی کاپادوکیه قونیه کاپادوکیه کجاست کاپادوکیه کدام کشور است کاپادوکیه معنی کاپادوکیه هخامنشی مرکز خرید کاپادوکیه معماری کاپادوکیه مکتب کاپادوکیه مناطق دیدنی کاپادوکیه منطقه باستانی کاپادوکیه ترکیه منطقه کاپادوکیا هتل منطقه کاپادوکیه ترکیه موقعیت کاپادوکیه نقشه کاپادوکیه هتل ارزان در کاپادوکیه هتل در کاپادوکیا هتل موزه کاپادوکیا هتل های کاپادوکیه هزینه تور کاپادوکیه هزینه رفتن به کاپادوکیا هوای کاپادوکیه

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن