جاذبه های روسیهدیدنی‌ها

قلعه و کلیسای پتر و پاول جزیره زایاچی

این مکان جزو جاذبه هایی است که در بازدید از جزیره زایاچی که نخستین هسته شکل گیری سنت پترزبورگ است آنها را بازدید خواهید داشت هر یک از این بناها اهمیت و ارزش تاریخی فوق العاده بالایی دارند. کلیسای پتروپاول جزیره زایچی از آن جهت حایز اهمیت بسیار است که تنها بنای سبک گوتیک شهر سنت پترزبورگ محسوب می گردد و در عین حال بلندترین بنای این شهر به بلندی ۱۲۲٫۵ متر که تقریباً از بیشتر نوار ساحلی رودخانه نوا شهر تاریخی سنت پترزبورگ این بنا قابل رویت است. این بنا آرامگاه اکثریت شاهان سلسله رومانوف می باشد به عبارتی آرامگاه خانوادگی این خاندان تزاری می باشد. قلعه پتروپاول چندین دروازه دارد که مخوف ترین این دروازه ها در جانب رود نوا ساخته شده که به دروازه مرگ شهرت دارد این دروازه مشهور به آن بود که هر متهمی اگر از زیر آن رد می شد می دانستند که آن روز حکم اعدام او با گیوتین صادر شده است. زندان باستیل زندانی سیاسی در دوران حکومت تزاری بوده و مخالفین سرشناسی در این زندان نگهداری و به طرز بسیار فجیعی شکنجه شده اند و روش های شکنجه در این زندان مخوف در تاریخ ماندگار شده و از قساوت تزارها نسبت به مخالفین سیاسی خود بسیار نوشته شده است و نتیجه همین قساوت و خفقان را از زمان حکومت الکساندر دوّم می بینیم که تزار به اجبار تن به بسیاری از اصلاحات دیر هنگامی داد که نتیجه ای جز ترور او نداشت. تا در نهایت در ۲۵ اکتبر ۱۹۱۷ انقلاب بولشویک ها به پیروزی رسید و خاتمه دردناکی برای خاندان رومانوف رقم زد.
قلعه پتر و پاول اولین ساختمان و اثر معماری شهر سنت پترزبورگ می­ باشد و به منظور کنترل رودخانه­ ی نیوا و دسترسی به دریای بالتیک احداث گردید. به همین دلیل پترکبیر این قلعه را در جزیره ­ی زایاچی احداث نمود.
تاریخ شروع احداث این قلعه ۱۶ می سال ۱۷۰۳ می­باشد که تاریخ تأسیس شهر سن پترزبورگ نیز محسوب می­گردد. این قلعه به منظور برخورداری از توان دفاعی بالا، به صورت شش ضلعی ساخته شد و در جریان جنگ شمال بین روسیه و سوئد نقش مهمی را ایفا نمود.

موقعیت مکانی قلعه

این قلعه در موقعیتی استراتژیک جوار رودخانه نوا ساخته شده است و به عبارتی عبور تمامی کشتی ها به خاک روسیه در دریای بالتیک از این گذرگاه می بایست انجام می گرفت. پتر کبیر معمار روسیه نوین و احداث کننده شهر زیبای سنت پترزبورگ به درستی از این موقعیت استثنایی بهره برد و شهری ساخت که صد ها سال پس از فوت او همچنان شهرت و آوازه ای جهانی دارد. و هر ساله مشتاقان فراوانی را از همه جای دنیا به سوی خود می کشاند.
سازندگان آن دومنیکو ترزینی (معمار مشهور ایتالیایی) و کریستوفر مینیخ (معمار نظامی آلمانی) می باشند. هرچند که معماران دیگری نیز در تکمیل و تزئین این بنا سهم داشتند. ارتفاع متوسط دیوارهای قلعه ۱۲ متر و ضخامت آن­ها حدود ۱۰ متر می­باشد. در مرکز قلعه کلیسای پتر مقدس قرار دارد که ساختمان آن با ارتفاع ۱۲۲/۵متر اکنون نیز بلندترین ساختمان شهر به حساب می­آید. این کلیسا از آن لحاظ دارای اهمیت می باشد که آرامگاه تمام امپراتورهای روسیه و خانواده­ی آن­ها در آن­جا قرار دارند.
از ساختمان های مهم دیگر در محوطه­ ی قلعه­ ی پتر و پاول می­توان به ضرابخانه­ ی روسیه اشاره کرد. این ضرابخانه از دوران قدیم تا حال، مسئول ضرب مسکوکات و انتشار اسکناس روسیه می­باشد.
از ساختمان­های دیگر قلعه پتر و پاول، زندان می­ باشد که به زندان باستیل روسیه معروف است. یکی از زندان­ های آن ولیعهد الکسی پسر پتر کبیر بود و به زندانیانی دیگر مثل داستایوسکی، برادر بزرگ لنین، گورکی و … می­توان اشاره نمود. زندانیان این زندان بیشتر تاثیر را در شکل گیری انقلاب بر علیه حکومت تزاری داشتند به عنوان مثال خون خواهی برادر بزرگ، لنین را که نوجوانی روستایی زاده و بی خبر از همه جا را واداشت به مسکو بیایید و بعدها جذب احزاب سیاسی شد و در انقلاب ناموفق اول بازداشت و تبعید گردید و در تبعید به علت کاریزمای ذاتی که داشت توانست هماهنگی های اولیه را برای تشکیل هسته اولیه انقلاب انجام و بعد از فرار و شکل گیری انقلاب دوم توانست قدرت سیاسی را در دست بگیرد و کتاب های ماکسیم گورکی و آثار جاودان داستایوفسکی بسیار ارزشمند و تاثیر گذار بودند.
در بازدید از قلعه و کلیسای پتر و پاول سعی کنید ساعت ۱۲ ظهر در آن­جا حضور داشته باشید، چون توپ ­های این قلعه رأس ساعت ۱۲ ظهر هر روز شلیک می­ نمایند.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های روسیه (کلیک کنید)
سایت انگلیسی زبان ما : (کلیک کنید)
عکس هایی زیبا از قلعه و کلیسای پتر و پاول جزیره زایاچی سنت پترزبورگ :

دروازه مرگ قلعه پتر و پاول
دروازه مرگ قلعه پتر و پاول

قلعه و کلیسای پتر و پاول
قلعه و کلیسای پتر و پاول

قلعه و کلیسای پتر و پاول
قلعه و کلیسای پتر و پاول

جزیره زایاچی سنت پترزبورگ
جزیره زایاچی سنت پترزبورگ

کلیسای پتر و پاول سنت پترزبورگ
کلیسای پتر و پاول سنت پترزبورگ

موقعیت مکانی قلعه و کلیسای پتر و پاول و زندان باستیل جزیره زایچی در نقشه سنت پترزبورگ :

برچسب ها
آثار تاریخی سنت پترزبورگ تور ارزان روسیه تور ارزان قیمت روسیه تور روسیه تور روسیه با پرواز امارات تور روسیه با پرواز ایرفلوت تور روسیه با پرواز ماهان تور روسیه بهار 95 تور روسیه پاییز 95 تور روسیه تابستان 95 تور روسیه تیر ماه 95 تور روسیه خرداد ماه 95 تور روسیه شهریور ماه 95 تور روسیه مرداد ماه 95 تور روسیه مهر ماه 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ تور مسکو و سنت پترزبورگ تابستان 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ تیر ماه 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ خرداد ماه 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ روسیه تور مسکو و سنت پترزبورگ شهریور ماه 95 تور مسکو و سنت پترزبورگ مرداد ماه 95 جاذبه های تاریخی روسیه جاذبه های تاریخی سنت پترزبورگ جاذبه های توریستی روسیه جاذبه های توریستی سنت پترزبورگ جاذبه های روسیه جاذبه های سفر به روسیه جاذبه های سفر به سنت پترزبورگ جاذبه های سنت پترزبورگ جاذبه های گردشگری روسیه جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ جزیره خرگوش ها جزیره خرگوش های سنت پترزبورگ جزیره زایاچی جزیره زایچی دیدنی های روسیه دیدنی های سنت پترزبورگ دیدنی های قلعه پتر و پاول دیدنی های کشور روسیه زندان باستیل روسیه زندان باستیل قلعه پتر و پاول سنت پترزبورگ زندان پتر و پاول جزیره زایاچی سنت پترزبورگ زندان پتر و پاول روسیه عکس از قلعه پتروپاول سنت پترزبورگ قلعه پتر و پاول قلعه پتر و پاول سنت پترزبورگ قلعه پتروپاول قلعه و کلیسای پتر و پاول قلعه و کلیسای پتر و پاول جزیره زایاچی قلعه و کلیسای پتر و پاول سنت پترزبورگ قلعه و کلیسای پتروپاول قلعه و کلیسای پتروپاول جزیره زایاچی قلعه و کلیسای پتروپاول سنت پترزبورگ قیمت تور روسیه کلیسای پتر و پاول جزیره زایاچی سنت پترزبورگ کلیسای پتر و پاول سنت پترزبور لیست آثار تاریخی سنت پترزبورگ نرخ تور روسیه

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن