دیدنی های ترکیهدیدنی‌ها

مسجد سلطان احمد استانبول

این مسجد نماد توریستی شهر تاریخی استانبول به حساب می آید این مسجد با شکوه که مسجد ملی ترکیه است نماد به رخ کشیدن توان معماران مسلمان در یک بنای تاریخی ارزشمند است گفته ها درباره مسجد سلطان احمد استانبول بسیار است توجه شما را به متن کامل زیر جلب می نمایم.

تاریخ مسجد سلطان احمد استانبول : 

مسجدسلطان احمد استانبول که در زبان ترکی استانبولی Sultanahmet Camii نام دارد. مسجدی است که در شهر استانبول واقع شده است.

مسجد سلطان احمد در سال ۱۶۱۹ میلادی به دستور سلطان احمد اوّل بنا شد و به همین دلیل پس از مرگ وی او را در همان مسجد دفن کرده و مسجد را به احترام او سلطان احمد نامیدند. این مسجد در قدیمی ترین بخش استانبول واقع شده است.

مسجد سلطان احمد استانبول در نزدیکی کاخ توپقاپی قرارگرفته کاخی که محل اقامت بسیاری از پادشاهان عثمانی بوده و فقط چند دقیقه تاساحل بسفورس استانبول فاصله دارد. اگر از دریا به مسجد نگاه کنید. مناره های زیبای مسجد در بخش قدیمی استانبول در حال درخشش هستند.

این مسجد با شکوه با ۶ مناره ی زیبای خود از قصد در مقابل کلیسای ایاصوفیا بناشده تا نشان دهد که معماران عثمانی و مسلمان می توانند رقبای سرسختی برای اجداد مسیحی خود باشند.

در غرب این مسجد را به نام مسجد کبود یا مسجد آبی می شناسند زیرا در نقاشی ها و طراحی های داخلی مسجد از رنگ آبی بسیار استفاده شده است. جهت گیری این مسجد به گونه ای است که وقتی مسلمانان نماز به پا می کنند. رو به سمت مکه بوده و محراب در برابرشان قرار داشته باشد.

مسجد سلطان احمد  بین ۱۶۰۹ و ۱۶۱۶ ساخته شده است، در دوران حکومت احمد و مانند بسیاری از مساجد دیگر شامل آرامگاه بنیانگذار آن است  یک مدرسه و یک آسایشگاه نیز در مسجد وجود دارد

مسجد سلطان احمد بود تا بر روی قسمت تاریخی کاخ امپراطوران بیزانس، رو به مسجد ایاصوفیه ساخته شده است و تا کلیسای بزرگ مسیحیان با نام ایا صوفیا فاصله اندکی دارد. طراحی مسجد سلطان احمد نقطه اوج هنر معماری در طی دو قرن بین مسجد عثمانی و توسعه کلیسای روم شرقی است.

مهم ترین عنصر در فضای داخلی مسجد محراب است  که از سنگ مرمر ریز حک شده و مجسمه ها زیبا ساخته شده با یک طاقچه چکنده و یک پانل دو inscriptive بالاتر از محراب است.

نکات مهم درباره مسجد سلطان احمد استانبول : 

مسجد آبی یکی از دو مسجد ترکیه است که شش مناره دارد.  مناره هفتم مسجد در مکه ساخته شد و پس از پایان ساخت مسجد سلطان احمد ساخته شده است.

ورودی رایگان است، اما مسلمانان پنج بار در روز دعا و نماز خود را در این مسجد برای حدود نیم ساعت هر بار برگزار میکنند بهترین زمان برای بازدید از مسجد سلطان احمد در صبح، بعد از نماز صبح و تا قبل از نماز ظهر است.

لطفا به یاد داشته باشید که این مسجد مکانی برای عبادت است. شما باید پوشش مناسب را برای ورود به این مسجد رعایت کنید خانم ها حتمآ باید یک روسری برای پوشش سر خود را و پوششی برای شانه و  پاهای خود داشته باشند مردها هم نباید شلوارک بپوشند.

اگر شما در منطقه مسجد باقی بمانید، یک فرصت بزرگ برای دیدن تصاویری رویایی از این  مسجد در شب خواهید داشت.

افسانه ها :  

افسانه های بسیاری در مورد این مسجد وجود دارد. یکی از آنها  در مورد مناره است. گفته میشود سلطان دستور داد مناره از طلا ساخته شده باشد برای ایجاد یک سبک متفاوت اما  پول به اندازه کافی وجود نداشت. به جای آن Sedefkar محمد آقا تصمیم به ساخت شش مناره به ایجاد دیدی منحصر به فرد برای آن ساخت.

مسجد توسط ۲۶۰ پنجره روشن شده است. این بخش از مسجد دارای اندازه ۶۴×۷۲ متر و قطر آن ۲۳،۵ است. است یک دروازه سنگین از آهن در ورودی حیاط غربی مسجد ساخته شده است.

شکل این دروازه اهمیت مسجد را نشان می دهد چرا که در زمان سلطان همه به حال به مراقبت هستند زمانی که او از این دروازه وارد میشود . این مسجد دارای یک مستطیل shape.Also است یک گنبد مرکزی حمایت شده توسط ۴ نیمه گنبد و ۴ راه مختلف وجود دارد.

مسجد آبی دارای ویژگی های پیچیده اجتماعی از جمله مدرسه، مکان سلطان استراحت ، حمام ترکی، چشمه، بیمارستان، مکتب، اتاق اجاره ای و خانه هایی جدا  از مسجد است

ساختار مهم دیگر و پیچیده اجتماعی مسجد آبی عمارت استراحت سلطان است که یک مکان برای استراحت قبل و بعد از دعا بوده که برای سلطان احمد ساخته شده است. در این مکان مقبره بسیاری از جمله سلطان احمد، همسر سلطان، و فرزندانش مورات و عثمان در شمال غربی وجود دارد.

علاوه بر این که این مسجد یکی از جاذبه های توریستی استانبول است  یک مسجد فعال نیز است بهترین راه برای دیدن معماری بزرگ  مسجد آبی است از میدان اسب دوانی (سمت غربی مسجد) است  اگر شما بازدید کننده غیر مسلمان هستید شما  از همان جهت برای ورود به مسجد باید اقدام کنید

امروز، در محلی به نام Arasta در پشت مسجد، موزه موزاییک، مغازه های فروش سوغاتی وجود دارد.

جزئیات دقیق ساخت مسجد در هشت جلد، در حال حاضر در کتابخانه کاخ توپکاپی پیدا شده است. مراسم افتتاحیه در ۱۶۱۷ برگزار شد. ، مسجد سلطان احمد در حال حاضر یکی از چشمگیر ترین آثار تاریخی در جهان است.

در سطوح پایینی مسجد آبی و در هر ستون، فضای داخلی مسجد با بیش از ۲۰،۰۰۰ کاشی و سرامیک دست ساز ساخته شده در شهرستان ایزنیک (نیقیه) در بیش از پنجاه طرح  مختلف گل لاله تزئین شده است.

این ۲۰،۰۰۰ کاشی تحت نظارت ایزنیک استاد پاتر Kasap حاجی، و باریس افندی از Avanos، کاپادوکیه ساخته شده است

قیمت هر کاشی که با فرمان سلطان ساخته می شد ثابت بود اما قیمت کاشی به دلایل مختلف به طور کلی در طول زمان افزایش یافته در نتیجه کیفیت کاشی های مورد استفاده در ساختمان به تدریج کاهش یافته است و رنگ خود را از دست داده و تغییر کرده  است.

سطح بالایی از فضای داخلی مسجد سلطان احمد تحت سلطه رنگ آبی است. بیش از ۲۰۰ پنجره شیشه ای رنگی با طرح های پیچیده  نور طبیعی را به داخل هدایت می کند.

 اطلاعات داخلی مسجد :

۱ : برنامه ریزی تور خود را به منطقه سلطان استانبول به طوری انجام دهید تا اواسط صبح برسید

۲ : قبل از ورود به داخل مسجد، کفش هایتان را درآورید و در کیسه های پلاستیکی ارائه شده در ورودی (رایگان) قرار داهید. این که همه افراد در هنگام ورود به مسجد بدون کفش باشند ضروری است و  به عنوان بخشی از سنت مسلمانان است.

۳ : اگر شما زن هستید پوشش سر و لباس مناسب در هنگام ورود به مسجد آبی  در ورودی به صورت رایگان در دسترس هستند.

۴ : هنگامی که شما در داخل مسجد هستید لطفآ از ایجاد سر و صدا پرهیز کنید مسجد مکان برای عبادت از از عکس گرفتن با فلش های نورانی خودداری کنید.

۵ : شما می توانید کمک مالی خود را برای کمک به حفظ مسجد در خروجی door.It  انجام دهید اما اجباری نیست.

لینکهای مهم برای مسافرین تور استانبول : 

مسجد سلطان احمد استانبول
مسجد سلطان احمد استانبول
مسجد سلطان احمد استانبول
مسجد سلطان احمد استانبول
مسجد سلطان احمد استانبول
مسجد سلطان احمد استانبول
مسجد سلطان احمد استانبول
مسجد سلطان احمد استانبول
مسجد سلطان احمد استانبول
مسجد سلطان احمد استانبول
مسجد سلطان احمد استانبول
مسجد سلطان احمد استانبول
مسجد سلطان احمد استانبول
مسجد سلطان احمد استانبول
برچسب ها
آثار تاریخی اصفهان جاذبه های سفر به استانبول جاذبه های گردشگری استانبول دیدنی های استانبول مساجد تاریخی استانبول مساجد عثمانی استانبول مسجد سلطان احمد مسجد سلطان احمد استانبول

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

‫۲ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن