دیدنی های مالدیو

غواصی با کوسه های سرچکشی تجربه ای مهیج و مفرح| جزایر مالدیو

Diving With Hammerhead Sharks

• غواصی با کوسه های سر چکشی|موقعیت مکانی+عکس

غواصی با کوسه های سرچکشی می تواند تجربه ای بسیار شگفت انگیز برای همه باشد. چیزهای کمی در جهان وجود دارند که می توانند به اندازه غواصی با موجوداتی که طول آنها تا ۲۰ فوت می رسد، با سرهای صاف و کشیده به شکل چکش، هیجان انگیز باشند. کوسه های سر چکشی به ویژه به خاطر سرهای منحصر به فرد و شکل عجیب و غریب خود با چشمانی در دو انتهای سر شهرت دارند. اندازه عظیم آنها همراه با ظاهر عجیب و غریبشان به نظر می رسد چیزی فراتر از یک فیلم علمی تخیلی باشد و غواصی با آنها در اعماق دریاها قطعا آدرنالین شما را به بیشترین حد خود می رساند. مالدیو مقصد رویایی غواصان است زیرا دنیای زیر آب آن بسیار غنی می باشد و یک دنیای جدا از روی زمین است.

• برای دریافت اطلاعات کامل از هتل های مالدیو لطفا کلیک کنید!

• برای دریافت اطلاعات کامل از جاذبه های مالدیو کلیک کنید!


• با این موجودات شگفت انگیز بیشتر آشنا شوید!

آب های اطراف جزایر محل زندگی بیش از ۲۰ گونه کوسه از جمله کوسه سر چکشی می باشد. این شکارچی های مهاجم در گروه های ده نفره یا بیشتر سفر می‌کنند و معمولاً با حیوانات دریایی مانند اختاپوس، ماهی مرکب و دیگر ماهی‌ها، از جمله کوسه تغذیه میکند. در برخورد با انسان‌ها به ندرت دیده شده که این موجود کار عجیبی انجام دهد. کوسه های سر چکشی به داشتن گیرنده های الکتریکی خاصی به نام “Ampullae of Lorenzini” معروف هستند که به آنها کمک می کند تا میدان های الکتریکی و مغناطیسی آب را برای شکار طعمه حس کنند.

• احتیاط های لازم برای تجربه ی این فعالیت هیجان انگیز!

سر چکشی تنها گونه شناخته شده کوسه است که طبیعتاً همه چیزخوار می باشد. در واقع مالدیو مقصدی آرام است البته تا زمانی که زندگی پرانرژی زیر آب را تجربه کنید. غواصی در اینجا به خودی خود یک تجربه هیجان انگیز است، اما وقتی کوسه های سر چکشی را به این ترکیب اضافه می کنید، به طور خودکار آن را یک درجه بالا می برید. برای نزدیک شدن به این موجودات اسرارآمیز و باشکوه، هم باید تجربه ی غواصی داشته باشید و هم باید در نهایت احتیاط و هشیاری باشید تا بتوانید خاطره ای فراموش نشدنی و با هیجان بالا برای خود ثبت کنید.

• زمان مناسب برای رفتن به مالدیو!

مالدیو توسط گردشگران و مسافران از سرتاسر جهان به دلیل ورزش های ماجراجویی فوق العاده زیر آبش، که در تمام طول سال قابل دسترسی است، مورد بازدید قرار می گیرد. اگرچه ماه های نوامبر تا می به علت داشتن دید گسترده و مهاجرت گونه های ماهی از جمله کوسه سر چکشی مطلوب ترین ماه ها برای تجربه ی غواصی هستند. کوسه نهنگی، کوسه صخره ای نوک سفید، کوسه صخره ای خاکستری و گونه های دیگر در طول سال وجود دارند. در نظر داشته باشید که ماه های موسمی بین ژوئن و آگوست بارندگی زیادی را به همراه خواهد داشت.

• شرایط لازم که بای غواصان به آن توجه کنند!

غواصی در مالدیو برای همه می تواند مناسب باشد، اما برای غواصان متوسط ​​یا غواصانی که تجربه قبلی دارند مناسب تر است. این به دلیل جریانات و اعماق دشوار و غیرقابل پیش بینی ای است که غواصان باید با آنها روبرو شوند. معمولا این گشت و گذارها یک ساعت یا بیشتر طول می کشد. همچنین مکان‌هایی برای غواصی وجود دارد که برای افراد مبتدی مناسب تر هستند. بنابراین، قبل از شیرجه زدن به اعماق آرام اقیانوس، حواستان باشد که در مورد آن منطقه تحقیق کنید.


• جزایر مناسب برای غواصی!

۱٫ بخش مرجانی فلیدو (Felidhoo Atoll)

احتمالا بهترین مکان در کل مالدیو برای تجربه طبیعت وحشی کوسه های سر چکشی این منطقه باشد. این منطقه در قسمت شرقی مجمع الجزایر واقع شده است و همچنین به داشتن شرقی ترین نقطه مالدیو، جزیره Fohtheyobodufushi معروف است. پایتخت ماله در فاصله ۶۵ کیلومتری از اینجا قرار دارد و سفر با قایق تندرو ۹۰ دقیقه طول میکشد‌. با قایق های آرام تر ۵ ساعت طول می کشد تا به مقصدتان برسید.

۲٫ جزیره راسدو و کوراماتی، در منطقه مرجانی آلیف آلیف (آتول آری شمالی)Rasdhoo & Kuramathi Island, Alif Alif Atoll

جزیره مسکونی Rasdhoo به همراه جزیره کمتر پرجمعیت Kuramathi بکر است. گفته می شود که این جزایر دارای برخی از بهترین مراکز غواصی در کشور هستند. نقطه معروف زندگی کوسه سر چکشی در جهان تنها ۵ دقیقه با قایق با جزیره کوراماتی فاصله دارد. این جزیره تقریباً ۶۰ کیلومتری ماله پایتخت مالدیو قرار دارد. برای رفتن به این جزیره با قایق‌های تندرو ۱ ساعت زمان نیاز است. و سفر به وسیله کشتی‌های عمومی نزدیک به ۳ ساعت طول می‌کشند تا این مسافت را طی کنند.

۳٫ جزیره ولیگاندو، منطقه مرجانی آلیف آلیف (آتول آری شمالی)Veligandu Island, Alif Alif Atoll

ولیگاندو در فاصله ۵ دقیقه ای با قایق از جزیره راسدو قرار دارد و جزیره ای بکر، جمع و جور و زیبا با مساحتی حدود ۲۰ هکتار است. ریزورت Veligandu Island Resort تنها ریزورت در این جزیره است و آنها غواصی و گشت و گذار را برای مهمانان انجام می دهند.

۴٫جزیره کوردو، آتول لاویانی(Kuredu Island, Lhaviyani Atoll)

جزیره کوردو که به‌خاطر تنوع زیستی غنی دریایی‌اش شناخته می‌شود، از نظر ورزش‌های ماجراجویانه مانند غواصی در کلاس جهانی قرار دارد. به غیر از کوسه سر چکشی، احتمال برخورد با کوسه‌ نهنگ ها، کوسه‌های صخره‌ای، مانتا ری و سترینگ ری( نوعی ماهی پهن برقی) نیز وجود دارد. لاویانی آتول شمالی ترین تفرجگاه توریستی مالدیو است و معمولاً گردشگران از طریق پرواز از ماله به اینجا سفر می‌کنند.

۵٫ Fuvahmulah Atoll

یکی از جنوبی ترین و کوچکترین جزایر مرجانی در مالدیو، Fuvahmulah Atoll ، شهری جزیره ای است که به دلیل دید شفافیت دریاهای اطراف آن مشهور است. این نقطه کانونی برای تجمع کوسه ها، یعنی کوسه صخره ای، کوسه نقره ای، کوسه نهنگ و سر چکشی در نظر گرفته می شود. غواصی در اینجا برای افرادی با تجربه غواصی ​​مناسب است زیرا جریانات اینجا چالش برانگیز هستند و برای مبتدیان ممکن است خطرناک باشد.


• عکس از این فعالیت مهیج:

آب های اقیانوس هند
آب های اقیانوس هند

سفره دریایی
سفره دریایی

کوسه های سرچکشی
کوسه های سرچکشی

تور مالدیو
تور مالدیو


• موقعیت مکانی برخی جزایر معروف برای غواصی در کنار کوسه ها:

Felidhoo, Maldives

Veligandu, Maldives

برچسب ها
10 هتل برتر مالدیو کدامند 5 نکته کلیدی که باید مسافرین تور مالدیو بدانند 5 هتل برتر مالدیو 5 هتل لوکس مالدیو آدرس اینترنتی سایت هتل کاندیما مالدیو آدرس سایت هتل 5 ستاره کیها مالدیو آدرس سایت هتل پنج ستاره کیها مالدیو آدرس سایت هتل کیها مالدیو آدرس هتل رویال آیلند ریزورت مالدیو آدرس هتل سنتارا راس فوشی مالدیو آدرس هتل میرو آیلند مالدیو آژانس مادر تور مالدیو آنگسانا ولاوارو مالدیو ارزان ترین تور مالدیو ارزان ترین قیمت تور مالدیو ارزان ترین هتل های مالدیو برترین مجری تور مالدیو برترین هتل های مالدیو بهترین تور مالدیو بهترین قیمت تور مالدیو بهترین قیمت رزرو هتل های مالدیو بهترین کارگزار تور مالدیو بهترین مجری تور مالدیو بهترین مجری تور مالدیو در ایران بهترین هتل های مالدیو بهترین هتل های مالدیو کدامند تصویر از هتل های مالدیو تفریحات در تور مالدیو تور مالدیو 1402 تور مالدیو آبان ماه 1402 تورمالدیو جزایر مالدیو خوب ترین هتل های مالدیو دبلیو یکی از برترین هتل های مالدیو دبلیو یکی از بهترین هتل های مالدیو رزرو آنلاین هتل های مالدیو رزرو اینترنتی هتل های مالدیو رزرو هتل های مالدیو رزرواسیون آنلاین هتل های مالدیو رزرواسیون اینترنتی هتل های مالدیو رزرواسیون هتل های مالدیو سایت رزرو آنلاین هتل های مالدیو سایت رزرو اینترنتی هتل های مالدیو سایت رزرو هتل های مالدیو سایت رزرواسیون آنلاین هتل های مالدیو غواصی به همراه کوسه های سرچکشی غواصی به همراه کوسه های سرچکشی در مالدیو غواصی در مالدیو

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن