دیدنی های ترکیه

موزه باستان شناسی افه سوس

Ephesus Archaeological Museum

اگر طرفدار پر و پا قرص مسائل مربوط به دوران کهن و باستان شناسی هستید، موزه باستان شناسی افه سوس را حتما در بین  لیست جاهایی که باید ببینید قرار دهید!

موقعیت مکانی موزه

موزه باستان‌شناسی افه سوس (به ترکی: Efes Müzesi) یک موزه باستان‌شناسی در سلجوک در نزدیکی شهر یونان باستان ازمیر، ترکیه است. موزه باستان شناسی افه سوس می تواند بهترین گزینه برای بازدید از ویرانه های شهر باستانی افه سوس باشد.

موزه باستان شناسی افه سوس
موزه باستان شناسی افه سوس

در رابطه با دارایی های موزه

این مکان یافته های مربوط به سایت حفاری افه سوس را نگهداری می کند.
این مؤسسه کوچک اما جذاب در مجموعه‌های خود تعدادی نمایشگاه از منطقه شهر باستانی، معبد آرتمیس، کلیسای سنت جان و قلعه در تپه ایاسلوک نیز دارد.
شناخته شده ترین نمایشگاه آن مربوط به مجسمه باستانی الهه یونانی آرتمیس است که از معبد الهه در افه سوس بازیابی شده است.
تقریباً ۶۴ هزار قطعه در موزه افه سوس به نمایش گذاشته شده است.

یافته های موجود از افه سوس

یافته‌های حفاری‌شده بین سال‌های ۱۸۶۷ و ۱۹۰۵ به موزه بریتانیا فرستاده شدند و آن‌هایی که مربوط به دوره ۱۹۰۵ تا ۱۹۲۳ بودند به اتریش منتقل شدند، این یافته ها اکنون در موزه افه سوس در وین به نمایش گذاشته می‌شوند.

زمانی که قانون ترکیه خروج یافته های باستان شناسی را به خارج از کشور ممنوع کرد، در سال ۱۹۲۹ انباری در سلجوک ساخته شد تا از یافته های حفاری شده از افه سوس و سایر مکان های مجاور محافظت کند.

Ephesus Archaeological Museum
Ephesus Archaeological Museum
فضای خارجی
فضای خارجی

روند ساخت موزه باستان شناسی افه سوس

با گذشت زمان، نیاز به ساخت مکان بزرگتری ایجاد شد و در سال ۱۹۶۴ اولین بخش از موزه افسوس به روی عموم باز شد. این بنا در بخش جنوبی که هنوز پابرجاست مورد استفاده قرار گرفت.
آثاری که تا آن زمان در انباری در محل حفاری جمع آوری شده بود، در این مکان جدید به نمایش گذاشته شد. با گذشت زمان مشخص شد که محوطه موزه برای اهداف آن بسیار کوچک است، بنابراین، در سال ۱۹۷۶، این مرکز با بخش شمالی توسعه یافت. در سال ۲۰۱۲، بازسازی کامل موزه انجام شد.

در دسامبر ۲۰۱۴ با بازگشایی موزه این روند تکمیل شد. مجموعه های موزه عمدتاً به همان شکل باقی مانده اند، اما ساختمان مدرن شده است و کاملا مناسب برای دید و بازدید علاقه مندان به تاریخ می باشد.

یافته های موزه باستان شناسی افه سوس از چه دوره هایی هستند؟

متأسفانه، مجموعه های موزه کامل نیستند، زیرا بسیاری از اشیاء جالب از افه سوس به خارج از کشور فرستاده شدند. شما در این موزه می توانید اقلام  مربوط به دوره های مختلف تاریخ و پیش از تاریخ، از جمله دوران میسنی، هندسی، باستانی، کلاسیک، هلنیستی، رومی، بیزانسی، سلجوقی و عثمانی را مشاهده کنید و از تاریخ و قدمت آن ها متحیر شوید.
اشیاء به صورت زمانی نمایش داده نشدند، بلکه از نظر جغرافیایی در نمایشگاه های اختصاصی و باغ موزه دسته بندی شده اند.

شیردال belevi
شیردال belevi
تابوت belevi
تابوت belevi
مجسمه لیویا
مجسمه لیویا
از دارایی های موزه
از دارایی های موزه
مجسمه های موزه افه سوس
مجسمه های موزه افه سوس
موزه باستان شناسی افه سوس
موزه باستان شناسی افه سوس
کتیبه ی دندان فیل
کتیبه ی دندان فیل
موزه در چشمه
موزه در چشمه
Marcus Aurelius
Marcus Aurelius
یافته های شهر مسین
یافته های شهر مسین
گروه غول یک چشم
گروه غول یک چشم

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تورهای شیوار به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک دریافت پکیح های :  تورهای ترکیه (تور استانبول، تور آنتالیا ، تور کوش آداسی ، تور آلانیا ، تور وان ، تور بدروم ، تور مارماریس ، چشمه و… )

لینک دریافت اطلاعات : هتل های ترکیه

لینک دریافت اطلاعات : دیدنی های ترکیه

Travel to IRAN

برچسب ها
آثار باستانی آثار باستانی آلاچاتی آثار باستانی ترکیه آثار باستانی چشمه باستان باستان کهن برترین موزه های ترکیه دیدنی های آلاچاتی دیدنی های ترکیه دیدنی های چشمه سلجوق موزه موزه افه سوس موزه باستان شناسی موزه باستان شناسی افه سوس موزه های برتر ترکیه

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن