دیدنی های ترکیه

کایسری یا قیصریه از شهر های کاپادوکیه| جاذبه های ترکیه

Kayseri

• شهر کایسری| عکس+موقعیت مکانی+ جاذبه ها

شهر کایسری یا قیصریه با بیش از یک میلیون جمعیت یکی از برجسته ترین شهرهای ترکیه مرکزی است. این شهر با آدانا، قهرمان ماراش، سیواس، یوزگات، نوشهیر و نیغده همسایه است. این شهر به عنوان پلی بین سمت جنوب شرقی و مرکزی ترکیه عمل می کند. در نتیجه، فرهنگ آن ترکیبی عالی از هر دو است.
منطقه ای که این شهر در آن واقع شده است. در طول تاریخ همواره برای بسیاری از تمدن ها اهمیت زیادی داشته است. امروزه این شهر یک مقصد گردشگری رو به رشد با جاذبه های فرهنگی و تاریخی متعدد است.


۱) بهترین زمان برای بازدید از کایسری:

کایسری دارای آب و هوای قاره ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد و برفی است. گرم ترین ماه جولای و سردترین ماه آن ژانویه می باشد. توصیه می شود در صورت سفر به کاپادوکیه حداقل دو تا سه روز در کایسری اقامت داشته باشید و از دیدنی ها و آب و هوای آن لذت ببرید.


 شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید. و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند. به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان دسترسی داشته باشید. هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم نیز وجود دارد. شیوار در خدمت شماست!


۲) مکان های دیدنی در کایسری: 

کایسری یکی از شهرهای شاخص آناتولی مرکزی از نظر میراث فرهنگی و جاذبه های تاریخی است. این شهر سالانه نزدیک به یک میلیون گردشگر را جذب می کند.

میدان جمهوریت

میدان جمهوریت در قلب شهر است که بخش های قدیمی و جدیدتر شهر در آنجا به هم می رسند. این میدان خانه قلعه قیصریه و برج ساعت کایسری است و بهترین مکان برای شروع سفر شما خواهد بود.

مجتمع هونات

مجتمع هونات یکی از پربازدیدترین و دوست داشتنی ترین جاذبه های شهر است. این مجموعه در قرن سیزدهم ساخته شده و شامل مسجد، مدرسه، مقبره و حمام است. مجتمع Hunat Hatun در چند قدمی میدان جمهوریت قرار دارد.

موزه سلجوقی

موزه سلجوقی سال‌های اولیه سکونت‌گاه‌های ترک در آناتولی و آثار باستانی امپراتوری سلجوقی را به نمایش می‌گذارد. ساختمان زیبای این موزه در گذشته بیمارستان و حوزه علمیه بوده است. موزه سلجوقی در فاصله چند قدمی مرکز شهر قرار دارد.

شهر تالاس قیصریه

شهر تالاس منطقه تاریخی شهر است که در آن می توانید با دیدنی های تمدن های مختلف روبرو شوید. این منطقه ۱۲ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و مقصد محبوب مردم محلی و گردشگران بین المللی است.

دره سوغانلی

دره سوغانلی با کلیساها و معابد رومی هزار ساله خود مکانی عجیب و غریب است. این دره غارهای قدیمی زیادی نیز دارد. این دره در ۸۰ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد.

 قلعه کایسری

قلعه کایسری، یک نقطه گردشگری برجسته است که می تواند به سال ۲۴۰ بعد از میلاد برگردد. با این حال، به دلیل تهاجم هایی که در طول سالیان رخ داده، تنها چیزی که از قلعه برای دیدن باقی مانده است، ارگ قرن پانزدهمی است. Ulu Camii یک مسجد باستانی متعلق به قرن سیزدهم است که در ۲۰۰ متری بازار اصلی قرار دارد.

قیصریه به عنوان منطقه ای برای دوستداران ورزش های زمستانی

کایسری به دلیل نزدیکی به کوه Erciyes، یک مکان مشهور برای اسکی و منطقه ای برای دوستداران ورزش های زمستانی است. علاوه بر این، آبشارهای Karpuzbasi در ۷۶ کیلومتری کایسری قرار دارند و به طور مکرر از آنها بازدید می شود. این آبشارها حاصل از گرد هم آمدن هفت نهر مجزا هر کدام بین ۳۰ تا ۷۰ متر است.


۳) غذاهای قیصیریه در کاپادوکیه:

کایسری مقصدی برای آشپزی اصیل با بسیاری از غذاهای سنتی مشهور است. این غذاها بیشتر از گوشت، سبزیجات و مواد اولیه شیرینی پزی تشکیل شده اند.

۴) خرید در کایسری:

اگر مایل به خرید سوغاتی های اصیل قیصریه هستید، می توانید از “Kapalıçarşı” یا “Fatih Çarşısı” در مرکز شهر دیدن کنید. کایسری به خاطر غذاهای لذیذ خاصش معروف است، می توانید برای عزیزانتان سوچوک، مانتی ترکی یا پاسترامی کایسری بخرید. “Forum Kayseri” و “Kayseri Park AVM” دو مرکز خرید محبوب در شهر هستند که در منطقه Melikgazi نزدیک مرکز شهر واقع شده‌اند.


۵) نکاتی که قبل از بازدید از کایسری باید بدانید: 

  • اگر در فصل زمستان از کایسری دیدن می کنید، بهترین کار این است که لباس های گرم به همراه خود داشته باشید.
  • صرافی ها و بانک های زیادی در سطح شهر وجود دارند.
  • کارت های اعتباری و نقدی معمولاً پذیرفته می شوند.
  • کایسری به دلیل موزه های متعدد موجود در شهر، یک مکان عالی برای تعطیلات افرادی است که تاریخ را دوست دارند.

۶) نگاهی اجمالی به کایسری:

کایسری در آناتولی مرکزی که سابقاً در زمان رومیان Caesarea بوده است، بر فراز کوه‌های غرب کاپادوکیه قرار دارد. قبلاً به نام Mazaka شناخته می شد. در دامنه کوه Argaeus، آتشفشانی که اکنون به نام Erciyes شناخته می شود، قرار داشت. در نتیجه، قیصریه به عنوان پلی بین مرکز و جنوب شرقی ترکیه عمل می کند و از ترکیبی غنی از فرهنگ ها برخوردار است. پس از قونیه، کایسری اسلامی‌ترین شهر ترکیه است و یکی از نیروگاه‌های صنعتی معروف به «Anatolian tigers» می باشد که مقبره‌های سلجوقی، مساجد و ساختمان‌های مدرن را در هم می‌آمیزد.


جاذبه های دیگری از کاپادوکیه را بشناسید!

• خرید در کاپادوکیه :فرش و سرامیک| عکس+موقعیت مکانی بازار 

• دره ایهلارا | عکس+موقعیت مکانی+ اطلاعات کامل

• بالن سواری در کاپادوکیا |عکس+موقعیت مکانی+ اطلاعات کامل

• دره سرخ و دره رز کاپادوکیه|عکس+ موقعیت مکانی+ مسیر پیاده روی

• موزه فضای باز گورمه|عکس+ موقعیت مکانی+تاریخچه

• قلعه اوچیسار| عکس+موقعیت مکانی+تاریخچه

• دودکش های پری در کاپادوکیه|عکس+موقعیت مکانی+ اطلاعات کامل

• گورمه| عکس+ موقعیت مکانی+ اطلاعات کامل

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان بلاگفا

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۷) عکس هایی از قیصریه کاپادوکیه:

اسکی در ترکیه
اسکی در ترکیه

جاذبه های دیدنی کایسری
جاذبه های دیدنی کایسری

کایسری کاپادوکیه
کایسری کاپادوکیه

پیست اسکی در کاپادوکیه
پیست اسکی در کاپادوکیه

جاذبه های ترکیه
جاذبه های ترکیه

غذاهای قیصریه
غذاهای قیصریه

میدان قیصریه
میدان قیصریه

آثار تاریخی کایسری
آثار تاریخی کایسری

تور کاپادوکیه
تور کاپادوکیه


۸) موقعیت مکانی قیصریه:

برچسب ها
اسکی اسکی سواری در ترکیه بالن سواری کاپادوکیه بلیط تور ترکیه پیست اسکی در کایسری پیست اسکی کاپادوکیا پیست اسکی کایسری تور آنتاليا uall تور استانبول 10 روزه تور استانبول 1402 تور تركيه تور تركيه استانبول تور ترکیه تور ترکیه 1402 تور ترکیه 15 روزه تور ترکیه all تور ترکیه uall تور ترکیه آنتالیا تور ترکیه آنتالیا uall تور ترکیه ارزان تور ترکیه از اصفهان تور ترکیه از تبریز تور ترکیه از شیراز تور ترکیه از مشهد تور ترکیه استانبول تور ترکیه زمینی تور ترکیه هتل uall تور ترکیه وان تور دبی 1402 تور زمینی ترکیه تور کاپادوکیا تور کاپادوکیه تور هوایی ترکیه تور وان ترکیه uall تورهای کاپادوکیه جاهای دیدنی کاپادوکیا خرید تور ترکیه دره سوغانلی کاپادوکیه رزرو هتل کاپادوکیه سفر به کاپادوکیه شهر تالاس قیصریه شهر قیصریه کاپادوکیا شهر کاپادوکیا شهر کاپادوکیه شهر کاپادوکیه ترکیه شهر کایسری کاپادوکیه فاصله آنکارا تا کاپادوکیا فاصله استانبول تا کاپادوکیا فاصله کاپادوکیا تا استانبول فاصله کاپادوکیه تا استانبول فاصله وان تا کاپادوکیا فرودگاه ترکیه فرودگاه ترکیه استانبول قلعه کایسری قيمت تور تركيه قیصریه قیمت تور ترکیه قیمت تور ترکیه uall قیمت تور ترکیه آنتالیا قیمت تور ترکیه هوایی كاپادوكيا تركيه کاپادوکیا کاپادوکیا کجاست کاپادوکیای ترکیه کاپادوکیه کاپادوکیه کجاست کایسری مجتمع هونات کایسری موزه سلجوقی کایسری میدان جمهوریت کایسری هتل های کاپادوکیا هتل های کاپادوکیه هزینه تور ترکیه

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن