دیدنی های چین

اینترنت در چین | نکات لازمه برای داشتن سفری راحت به سرزمین ناشناخته ها

Guide about access internet and must-use apps in China in 2024

• اینترنت در چین | عکس+ توضیحات+ فیلترینگ اپ ها

اینترنت در چین از جمله مواری است که نگرانی هایی برای مسافران این کشور پهناور ایجاد می کند. این نگرانی ها در مورد چشم انداز اینترنتی منحصر به فرد این کشور است که شامل پوشش شبکه، روش های دسترسی، سانسور و محدودیت ها می شود. در اینجا چند سوال و پاسخ رایج در مورد دسترسی به اینترنت در چین آورده شده است.

۱) دسترسی به اینترنت چین تا سال ۲۰۲۴ چگونه است ؟

جمعیت چین در ژوئن ۲۰۲۳، ۱۱ میلیون افزایش یافت. اینترنت فور جی  تمام شهرها و روستاها را پوشش می دهند و در حال حاضر بیش از  دو ملیون و نهصد و سی هفت ایستگاه فایو جی پایه وجود دارد. بنابراین، هنگام سفر در چین، گردشگران می توانند در بیشتر مناطق به اینترنت دسترسی داشته باشند، به جز زمانی که به مناطق خالی از سکنه رانندگی می کنند.

۲) اینترنت در چین :

بر اساس داده های جولای ۲۰۲۳، چین از نظر سرعت اینترنت موبایل در رتبه دوازدهم جهان و برای پهنای باند ثابت در رتبه هفتم قرار دارد. دسترسی به اینترنت در چین معمولاً یک تجربه مثبت است.


 ۳) کدام وب سایت ها و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در چین در سال ۲۰۲۴ مسدود شده اند؟

Gmail
Dropbox
Google Apps (Drive, Docs, Calendar, Maps etc.)
Microsoft OneDrive
Slack
Google Play (i.e. no downloading Android apps)
Hootsuite

۴) پلتفرم های اجتماعی :

Facebook
Instagram
Twitter
Snapchat
Pinterest
TikTok
Quora
Tumblr
Reddit
AO3

۵) وب سایت های ویدیویی/صوتی :

YouTube
Daily Motion
Vimeo
Twitch
Periscope
Pandora
Spotify
Soundcloud

۶) سایت های خبری:

اکثر سایت های خبری غربی مانند سایت های اصلی زیر در چین مسدود شده اند :

New York Times
BBC
Financial Times
Wall Street Journal
Reuters
CNN
TIME

۷) موتور های جست و جو :

Google (text and voice)
Amazon (Alexa)
Wikipedia
DuckDuckGo

شما می توانید از بینگ در چین استفاده کنید، اما نتایج در چین سانسور شده است.

۸) برنامه های پیام رسانی :

WhatsApp
Facebook Messenger
Telegram
Line
Signal
KaKao Talk (Korean)

۹) پلتفرم های وبلاگ نویسی :

Medium
Blogspot
com

۱۰)  Voip تماس :

Skype (although it sometimes works, it’s not reliable)
Google Hangouts
Viber


۱۱) چگونه می توانم به وب سایت ها و برنامه های مسدود شده در چین دسترسی داشته باشم؟

اگرچه رومینگ بین‌المللی به شما امکان می‌دهد محدودیت‌های فایروال بزرگ چین را دور بزنید، اگر قصد دارید برای مدت طولانی در چین بمانید، انتخاب خوبی نیست زیرا هزینه‌ها بسیار بالاست. بنابراین، توصیه می شود قبل از عزیمت برنامه های وی پی ان دانلود کنید. طرح های داده محلی چین خریداری کنید.

۱۲) قبل از اینکه به چین بروم برای دسترسی به اینترنت از طریق تلفن همراه خود چه کاری باید انجام دهم؟

• بررسی سازگاری شبکه :

تلفن شما ممکن است با شبکه های چینی سازگار باشد یا نباشد. اگر تلفن شما از فناوری جی اس ام پشتیبانی می کند باید با اپراتور های چینی هم کار کند. با این حال ، مهم است که بررسی کنید آیا گوشی شما قفل نیست یا هست، به این معنی که می تواند سیم کارت یک شرکت مخابراتی دیگر را بپذیرد یا نه.

اگر تلفن شما روی یک شرکت مخابراتی خاص قفل شده است، ممکن است لازم باشد برای باز کردن قفل آن با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید یا از یک طرح رومینگ بین المللی استفاده کنید.

• وی پی ان دانلود کنید :

وی پی ان دانلود کنید زیرا عملکرد آنها گاهی اوقات می تواند ناپایدار باشد.


۱۳) چگونه می توانم در چین به اینترنت ارزان، مطمئن و پرسرعت دسترسی داشته باشم؟

گزینه ۱: دریافت سیم کارت محلی :

خرید آنلاین:

قبل از حرکت، می توانید به راحتی یک سیم کارت و بسته دیتا را از وب  سایت   Nihao Mobile  خریداری کنید. به سادگی آدرس هتل خود را ارائه دهید و بسته در اولین روز به شما تحویل داده خواهد شد. در چین، از خدمات تحویل سریع شگفت زده خواهید شد. اگر می خواهید به محض ورود به فرودگاه چین شروع به استفاده از تلفن خود کنید، می توانید یک سیم کارت با داده از آمازون نیز پیش خرید کنید.

خرید فرودگاهی:

بسیاری از فرودگاه‌های بین‌المللی دارای پیشخوان خدماتی هستند که توسط دو اپراتور بزرگ مخابراتی چین، China Mobile  و China Unicom اداره می‌شوند. اتباع خارجی هنگام خرید سیم کارت و بسته های دیتا ملزم به ارائه گذرنامه هستند. فروشگاه‌های اپراتورهای مخابراتی: برای یافتن نزدیک‌ترین فروشگاه حامل خدمات و خرید سیم‌کارت.

گزینه ۲: یک گوشی چینی بخرید

اگر قبل از حرکت نمی توانید از سازگاری تلفن خود با شبکه های چینی اطمینان حاصل کنید، برای جلوگیری از دردسر باز کردن قفل تلفن خود، همیشه می توانید هنگام ورود به چین یک تلفن ارزان قیمت خریداری کنید.


۱۴) معادل چینی گوگل، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، تیک تاک، یوتیوب یا آمازون چیست؟

اگر برای تحصیل، کار به چین سفر می‌کنید، یا می‌خواهید در حین سفر به چین بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنم از وب‌سایت‌ها یا پلتفرم‌های اجتماعی که معمولاً توسط چینی‌ها استفاده می‌شود استفاده کنید

در زیر لیستی از وب‌سایت‌های غربی و چینی یا پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی مشابه وجود دارد :

Google — Baidu, Bing
Facebook, Twitter — Weibo,WeChat
Instagram — 小红书
TikTok — 抖音,快手
Youtube — bilibili
Amazon —Taobao,拼多多
Slype — WeChat


۱۵) آیا محدودیتی برای استفاده از پلتفرم اجتماعی شخصی در چین وجود دارد؟

چین یک مکانیسم نظارتی سختگیرانه برای محتوای منتشر شده در پلتفرم های اجتماعی دارد که به طور خودکار محتوایی را که از ارزش های اصلی چینی منحرف می شود مسدود می کند. محتوای موجود در پلتفرم‌های اجتماعی چین باید از قوانین و مقررات محلی پیروی کند.


۱۶) آیا وی پی ان (شبکه خصوصی مجازی) در چین در سال ۲۰۲۴ قانونی است؟

اگرچه چین از فایروال‌ها برای مسدود کردن بسیاری از وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کند، این که آیا استفاده از وی پی ان قانون را نقض می‌کند یا نه، به صورت موردی مشخص می‌شود.


۱۷) قوانین مربوط به محتوای آنلاین و سانسور در چین چیست؟

طبق ماده ۱۵ اقدامات چین برای اداره خدمات اطلاعات اینترنتی، ارائه دهندگان خدمات اطلاعات اینترنتی نباید اطلاعاتی حاوی محتوای زیر را تولید، تکثیر، منتشر یا منتشر کنند.

  • مخالفت با اصول اساسی تعیین شده در قانون اساسی
  • به خطر انداختن امنیت ملی، افشای اسرار دولتی، براندازی قدرت دولتی و تضعیف وحدت ملی
  • لطمه زدن به آبرو و منافع کشور
  • تحریک نفرت قومی و تبعیض قومی و تضعیف وحدت ملی
  • تضعیف سیاست مذهبی دولت و ترویج فرقه ها و خرافات فئودالی
  • شایعه پراکنی، برهم زدن نظم اجتماعی و تضعیف ثبات اجتماعی
  • اشاعه فحاشی، قمار، خشونت، قتل، ترور یا تشویق به جر
  • توهین یا تهمت به دیگران، تجاوز به حقوق و منافع مشروع دیگران
  • حاوی سایر مطالب ممنوعه توسط قوانین و مقررات اداری

۱۸) آیا اتصالات Wi-Fi رایگان در هتل ها، رستوران ها و کافه ها موجود است؟

هتل های چین معمولاً اتصالات وای فای رایگان ارائه می دهند. برخی از رستوران ها یا کافی شاپ ها نیز وای فای رایگان ارائه می دهند و معمولاً باید از پیشخدمت شماره حساب و رمز عبور لینک را بپرسید.


۱۹) آیا اتصالات وای فای رایگان در فرودگاه ها، ایستگاه های قطار، قطارهای گلوله، کشتی های تفریحی موجود است؟

بله، Wi-Fi رایگان در راه‌آهن‌های پرسرعت چین و همچنین در اکثر فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و کشتی‌های کروز در دسترس است. با این حال، باید توجه داشت که دسترسی به Wi-Fi در این مکان‌های عمومی معمولاً نیاز به یک کد تأیید تلفن همراه دارد که ممکن است همیشه به شماره‌های تلفن همراه خارجی ارسال نشود. بنابراین، برای استفاده از وای فای رایگان در این مکان ها، معمولاً باید یک شماره تلفن همراه چینی داشته باشید.


۲۰) آیا استفاده از شبکه های Wi-Fi عمومی در چین بی خطر است؟

به طور کلی، شبکه‌های Wi-Fi عمومی در چین ایمن هستند، اما توصیه می‌شود هنگام استفاده از Wi-Fi عمومی رایگان، اطلاعات شخصی حساس مانند جزئیات کارت بانکی خود را در صفحات وب وارد نکنید تا خطر حوادث گاه به گاه را به حداقل برسانید.


۲۱) دولت چین چگونه فعالیت اینترنت را رصد می کند؟

معمولاً نظارت دولت چین بر فعالیت های آنلاین (از جمله وی چت و سایر پلتفرم های اجتماعی) از کلمات کلیدی استفاده می کند.


۲۲) برنامه هایی که حتما باید دانلود کنید :

• اپلیکیشن های پرداخت موبایلی :

پرداخت تلفن همراه به طور گسترده در چین مورد استفاده قرار می گیرد و عدم توانایی پرداخت از طریق تلفن همراه می تواند منجر به مشکلات قابل توجهی شود. در حال حاضر، Alipay کاربرپسندترین اپلیکیشن پرداخت موبایلی برای خارجی ها است.

برای آشنایی با نحوه شارژ وجه و پرداخت های مختلف مانند خرید کالا، سفارش غذای بیرون بر، استفاده از انواع حمل و نقل شهری مانند تاکسی، مترو، اتوبوس و دوچرخه و همچنین رزرو بلیط هواپیما و قطار داخلی در چین می توانید به سایت های مربوط با این موضوع مراجعه کنید.

• پرداخت وی چت  :

یکی دیگر از برنامه های پرداخت رایج است. اگر می خواهید با راهنمای تور خود یا دوستان جدیدی که در سفر ملاقات می کنید در تماس باشید، پس حتما وی چت را دانلود کنید که یک برنامه اجتماعی بسیار قدرتمند است.

• نقشه ها و برنامه های تاکسی رانی:

نقشه های Baidu و Gaode Maps به طور گسترده در چین مورد استفاده قرار می گیرند و نقشه های دقیق، ناوبری، اطلاعات ترافیک در زمان واقعی، مسیرهای حمل و نقل عمومی و خدمات تاکسی را ارائه می دهند.

اگر قادر به خواندن زبان چینی نیستید، می‌توانید از برنامه نقشه آیفون برای جستجوی مسیرها نیز استفاده کنید. برای استفاده از برنامه نقشه آیفون نیازی به باز کردن VPN نیست. برای تاکسی می توانید از Alipay یا Didi استفاده کنید.


۲۳) برنامه هایی که به شما برای پیدا کردن غذای خوب کمک می کند:

در چین، مردم می‌توانند هر آنچه را که نیاز دارند بدون ترک خانه بخرند. در میان آنها، “饿了么” و “美团外卖” اپلیکیشن هایی برای سفارش تحویل غذا، خرید میوه و مایحتاج روزانه هستند. همچنین می‌توانید روی «Takeout» در برنامه Alipay کلیک کنید تا وارد برنامه «饿了么» شوید. اگر می‌خواهید رستوران‌های اطراف را که همه توصیه می‌کنند پیدا کنید، باید برنامه «大众点评» را دانلود کنید.

به طور خلاصه، چین یک کشور بسیار دیجیتالی است و ارائه دهندگان خدمات آن بسیار توسعه یافته هستند. امیدواریم این مقاله برای سفر شما مفید باشد.

۲۴) موارد دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:


۲۵) عکس هایی از چین و اینترنت آن :

اینترنت در چین
اینترنت در چین

اینترنت جهانی
اینترنت جهانی

چین
چین

کشورچین
کشورچین

کشور چین
کشور چین

دیدنی های چین
دیدنی های چین

مکان های دیدنی در چین
مکان های دیدنی در چین

چین
چین

اینترنت چین
اینترنت چین

فیلترینگ چین
فیلترینگ چین


موقعیت مکانی چین: 

 

اینستاگرام شیوار

برچسب ها
از دیدنی های چین در جدول استفاده از اینترنت در چین استفاده از اینترنت در کشور چین اینترنت اینترنت جهانی در چین اینترنت چین اینترنت در چین اینترنت در کشور چین برترین دیدنی های چین بهترین دیدنی های چین جاذبه های چین جاذبه های چین گردشگری جاذبه های چین گواگجو جاذبه های چین گوانگجو جاذبه های چین گوانگژو جاذبه های چین گویلین جاذبه های چینی چین دسترسی به اینترنت دسترسی به اینترنت در چین دسترسی به اینترنت در فیلترینگ چین دسترسی به نت دیدنی های چین دیدنی های چین پکن دیدنی های چین در جدول دیدنی های چین شانگهای دیدنی های چین شهر پکن دیدنی های چین عجیب دیدنی های چین گوانگژو دیدنی های چین گویلین کشور چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن