دیدنی های چین

جیانگمن شهری در استان گوانگدونگ در جنوب چین | دیدنی های چین

Jiangmen (city in china)

جیانگمن | عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

جیانگمن ،که در زبان کانتونی به نام Kongmoon شناخته شده است، شهری در استان گوانگدونگ در جنوب چین است. این منطقه از سه ناحیه شهری (پنجیانگ، جیانگهای، شین‌هوی((Pengjiang, Jianghai, Xinhui))، هشان( Heshan)، و در سطح روستایی تر Siyi (شین‌هوی، تایشان، کایپینگ و انپینگ) تشکیل شده است. که محل زندگی اجدادی تقریباً ۴ میلیون چینی در خارج از کشور است.
بر اساس سرشماری سال ۲۰۲۰، کل استان دارای جمعیتی حدود ۴,۷۹۸,۰۹۰ نفر می بود. منطقه شهری آن (پنجیانگ، جیانگهای، به علاوه هشان در حال شهرسازی) دارای ۲،۶۵۷،۰۶۲ سکنه بوده. که می توان آن را نیز بخشی از شهر مرکزی متروی گوانگژو-شنژن با تعداد ۶۵،۵۶۵،۶۲۲ ساکن دانست.

استان گوانگدونگ، مکانی که جیانگمن در آن واقع شده است، را بهتر بشناسید:

۱) اسامی ای که به جیانگمن تا کنون نسبت داده شده است:

جیانگمن اسمی رومی سازی شده و بازنویسی شده حروف چینی به حروف لاتین است و بر اساس تلفظ آن در گویش ماندارین می باشد. املای قبلی آن Chiang-men بود. املای آن در نقشه های پستی “Kongmoon” بوده. بر اساس تلفظ کانتونی Gong-moon تلفظ می شد. اشکال دیگر این نام عبارتند از Kongmoon، Kongmun، و Kiangmoon می باشد.

جیانگمن به عنوان پنجیانگ نیز شناخته می‌شود. مناطق داخلی و روستایی این شهر برای مهاجران چینی به عنوان “چهار شهرستان” شناخته می‌شود، اگرچه افزودن هشان به جیانگمن باعث شد که ساکنان محلی باقیمانده آن را “پنج شهرستان” بنامند.


۲) لیستی از بخش های جیانگمن :

جیانگمن مرکزی از سه ناحیه شهری تشکیل شده است:

  • ۱) منطقه پن‌جیانگ (Pengjiang District)
  • ۲)منطقه جینگهای ( Jianghai District )
  • ۳) منطقه شین های ( Xinhui District )

علاوه بر این، جیانگمن بر چهار شهر در سطح شهرستان صلاحیت قضایی دارد:

  • ۴) تایشان (Taishan) – شهری کوچک و زیبا، و خانه اجدادی بسیاری از چینی های آمریکایی، ۱۴۰ کیلومتری غرب هنگ کنگ می باشد.
  • ۵) کایپینگ (Kaiping) – عمدتاً حومه شهر می باشد که با برج‌های دیده بانی اوایل قرن بیستم پر شده است.
  • ۶) انپینگ (Enping)
  • ۷) هشان (Heshan )

۳) «چهار (یا پنج) شهرستان» :

تایشان، کایپینگ، انپینگ، شین‌هوی و هشان با هم به‌عنوان Siyi/Sze Yup یا Wuyi شناخته می‌شوند. در واقع همان «چهار (یا پنج) شهرستان» که مهاجران زیادی را به خود جذب کردند. این مهاجران برای داشتن آینده ای بهتر در اواخر دهه ۱۸۰۰ به خارج از کشور سفر کردند.
برخی دیگر برای همیشه در اینجا ساکن شدند و برخی از مهم ترین جوامع چینی را به وجود آوردند. همچنین ساکنان بسیاری از روستاهای این منطقه آن را ترک کرده و در خارج از کشور ساکن شده اند. و بسیاری از چینی های خارج از کشور امروزه اجداد خود را از Sze Yup، جنوب میانمار و آمریکای شمالی، می دانند.


۴) مکان های تاریخی حفظ شده در جیانگمن چین:

با بازدید از جیانگمن، می‌توانید بناهای تاریخی و موزه‌هایی را بیابید که این میراث منحصربه‌فرد را به طور کامل نشان میدهد. همچنین اقامتگاه‌های زیبا، حیاط‌ها و صدها برج دیده‌بانی که با پول به دست آمده در خارج از کشور ساخته شده‌اند، قابل مشاهده می باشد. در کایپینگ می توان تعداد زیادی از این مکان های تاریخی به خوبی حفظ شده را دید و تایشان نیز تعدادی از آن ها را در بر می گیرد.


۵) مسیر هایی که به واسطه آنها می توان به جیانگمن رفت:

با اتوبوس :

ایستگاه های اتوبوس زیادی بدین منظور وجود دارد.
اتوبوس هایی از شهرهای مجاور Zhuhai و Zhongshan یا مرکز استان گوانگژو وجود دارد. همچنین CKS یک کشتی به سمت ماکائو دارد که روزانه اجرا می شود.

برای سفر به جیانگمن از فرودگاه Guangzhou Baiyun، می توانید از اتوبوس بین شهری استفاده کنید. اولین اتوبوس ساعت ۰۸:۵۰ حرکت می کند.

با قطار:

ایستگاه‌های راه‌آهن در جیانگمن مرکزی، کایپینگ، تایشان و انپینگ وجود دارد که به‌طور مستقیم به گوانگژو، مائومینگ، ژانجیانگ و ژوهای سرویس می دهد. سرویس دهی از جیانگمن به نقاط غرب کمتر از سرویس دهی از گوانگژو و جیانگمن است.

قطارها با حداکثر سرعت ۲۰۰-۲۴۰ کیلومتر در ساعت (۱۲۵-۱۵۰ مایل در ساعت) حرکت می کنند. ۲۰ درصد از قطارها، قطارهای سریع السیر هستند . در ایستگاه های گوانگژو، شوند، فوشان، ژونگشان و ژوهای، ۸۰ درصد قطارها از شمال به جنوب حرکت می کنند اما ۲۰ درصد به خط شرق به غرب می روند. شما همچنین می توانید از خط شمال به جنوب استفاده کنید و در ایستگاه Xiaolan (Zhongshan) جابجا شوید.

ایستگاه های ماکائو:

از ماکائو، ایستگاه Zhuhai در ۵۰۰ متری غرب گذرگاه مرزی Gongbei/Portas do Cerco قرار دارد.از سال ۲۰۱۸، یک قطار مستقیم از پکن (D921، پکن-گوانگژو-ژانجیانگ) وجود دارد که در ایستگاه Xinhui در جیانگمن توقف می کند. این یکی از معدود قطارهای سریع السیر یک شبه است که در چین کار می کند. ساعت ۲۰:۳۰ شب پکن را ترک می کند، یک شبه از سراسر کشور عبور می کند و در ساعت ۰۷:۳۳ صبح در شینهوی توقف می کند.


۶) برج مراقبت کایپینگ (开平碉楼)، کایپینگ:

ساخت برج مراقبت کایپینگ در اوایل سلسله چینگ و ساخت و سازهای زیادی در دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ انجام شد. این برج ها به عنوان دفاع در برابر راهزنان ساخته شده اند. برج‌های زیادی وجود دارد، آنها عمدتاً آنسوی Kaiping و در جهت Jiangmen بودند.

۷) پارک کلبه چای (茶庵公园)، در مرکز جیانگمن:

معبد کلبه چای (茶庵古寺)، معبدی است که در زمان سلسله مینگ به افتخار ژانگ سوئی (张遂) ساخته شده. او راهب و ستاره شناس معروفی بوده که در زمان سلسله تانگ در اینجا زندگی می کرده.

۸) تپه آوفونگ (鳌峰山)، انپینگ:

منطقه توریستی کوه آئو در منطقه انپینگ بیجیائو، دارای کوه های باشکوه به ارتفاع ۱۵۰ متر است. , معروف به کوه سنگی باستانی می باشد.

۹) جزایر شانگ چوان و شیاچوان (川岛风情)، در تایشان.

جزایر شانگ‌چوان و شیاچوان تحت صلاحیت تایشان هستند و به‌خاطر مناظرشان شهرت دارند.

۱۰) حیاط می (梅家大院)، در تایشان.

مجموعه حیاط می، در شهر Datong River Fen است.

۱۱) استراحتگاه اسپا فورتونا (富都温泉度假村)، در تایشان.

این استراحتگاه دارای منطقه ای برای نشان دادن برنج با کیفیت بالا است. که در واقع برنج دوهو مخصوص تایشان را تولید می کند. چشمه آبگرم این قلعه، دارای آبگرم کریستالی شفاف، چشمه آب گرم طبیعی، نمک دریا و بدون هیچ گونه آلودگی صنعتی است.

۱۲) پارک جنگلی و ملی کوه گویفنگ (圭峰山国家森林公园)، در مرکز جیانگمن.

موزه چینی جیانگمن ووی (江门五邑华侨华人博物馆)، در مرکز جیانگمن. موزه ای که در سال ۲۰۱۰ برای بزرگداشت دستاوردهای خارج از کشور، سبک زندگی و سفرهای متعدد تعدادی از چینی های مهاجر در منطقه جیانگمن ساخته شد.


عکس هایی از جیانگمن:

دیدنی های جیانگمن چین
دیدنی های جیانگمن چین

جیانگمن چین
جیانگمن چین

دیدنی های چین
دیدنی های چین

مکان های دیدنی در چین
مکان های دیدنی در چین

سواحل جیانگمن چین
سواحل جیانگمن چین

طبیعت جیانگمن چین
طبیعت جیانگمن چین

کایپینگ دیالو های چین
کایپینگ دیالو های چین

دیدنی های چین
دیدنی های چین

مکان های دیدنی چین
مکان های دیدنی چین

دیدنی های چین
دیدنی های چین

مکان های دیدنی در چین
مکان های دیدنی در چین

شهر جیانگمن چین
شهر جیانگمن چین

سواحل چین
سواحل چین


موقعیت مکانی :

برچسب ها
جاذبه های جیانگمن جاذبه های چین جاذبه های گوانگدونگ در چین جیانگمن چین جیانگمن در استان گوانگدونگ جیانگمن گوانگدونگ دیدنی های جیانگمن دیدنی های چین دیدنی های گوانگدونگ چین شهر جیانگمن

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن