جاذبه های سوچیدیدنی‌ها

فرودگاه سوچی | فرودگاه آدلر سوچی | کد یاتا فرودگاه سوچی

کد یاتا سوچی | کد ایکائو فرودگاه سوچی | فرودگاه شهر سوچی

تاریخچه فرودگاه سوچی :  

این فرودگاه یکی از فرودگاههای اصلی جنوب روسیه و استان کراسنودار است. که میزبان المپیک و پارالمپیک زمستانه ۲۰۱۴ سوچی بوده است .

واگذاری آن در سال ۲۰۰۷ به بخش خصوصی و بعد اقداماتی که برای مهیا شدن برای میزبانی المپیک در آن انجام دادند سبب شد اکنون فرودگاه آدلر جزو ۱۰ فرودگاه بزرگ کشور پهناور روسیه قرار بگیرد.

فرودگاه آدلر شهرستان سوچی به نحوی ساخته شده است که سالیانه میزبان حدود ۵٫۲ میلیون گردشگر باشد. که با توجه به سیاست گذاری های درست در کشور روسیه رسیدن به نقطه تحقق به این خواسته در حال نزدیک شدن است.

در زمان میزبانی المپیک زمستانه سوچی این فرودگاه در ماه فوریه حدود ۳۵۰ هزار مسافر را در باند خود پذیرش کرد و میزان بار جابجا شده بالای ۸۰۰ تن در طول این مسابقات ورزشی بین المللی بود.

کد یاتا فرودگاه سوچی :  AER  

کد ایکائو فرودگاه سوچی :  URSS 

مختصات موقعیت جغرافیای فرودگاه آدلر : 

فرودگاه در نزدیکی شهر ساحلی آدلر واقع شده است. در ابتدای جاده کوهستانی به سمت کراسنایا پولیانا که دسترسی خوبی  هم به شهر آدلر که دهکده المپیک در آن واقع شده است دارد.

هتلهای آدلر و استادیوم های ورزشی این دهکده که با همه این مجموعه ها زیر ۵ دقیقه با ماشین فاصله دارد. از طرفی با منطقه کوهستانی که پیست اسکی و محل انجام مسابقات زمستانه در آن واقع شده است حداقل ۳۸ کیلومتر و حداکثر ۵۲ کیلومتر فاصله دارد.

فرودگاه توسط گروهی از شرکتهای Basic Element group و اسبر بانک روسیه و فرودگاه بین المللی چانگی اداره می شود. فرودگاه آدلر تا شهر تاریخی سوچی هم که مرکز منطقه سوچی بزرگ محسوب می گردد هم حدود ۴۰ کیلومتر فاصله دارد.

توصیه های مهم به مسافرین سوچی :  

شما در صورتی که توریست ماجراجو هستید و خواهان هزینه های آنچنانی برای حمل و نقل نیستید می توانید با یک پیاده روی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به سمت ایستگاه قطار شهری کنار فرودگاه پیاده روی کنید  و به هتل خود با قطار شهری با هزینه بسیار ناچیز بروید.

هر چند که هزینه های حمل و نقل در سوچی خیلی بالا نیست . و شما میتوانید با هزینه ای کمتر از سایر مقاصد گردشگری معمول ترانسفر خود را به هتل انجام دهید.

توصیه میشود. قبل از سوار شدن هزینه کرایه را با رانندگان تاکسی طی کنید چون در سوچی تاکسی ها خیلی مقید به قیمتهای مصوب و تعیین شده نیستند و ممکن است اگر بدون توافق سر قیمت سوار تاکسی شوید هزینه های گزافی را مجبور به پرداخت شوید که فاصله زیادی با نرخهای مصوب و تعیین شده دارد.

تاریخچه فرودگاه بین المللی سوچی : 

تاریخچه ساخت فرودگاه آدلر سوچی بر می گردد به زمان جنگ جهانی دوّم و در فاصله بین ۸ جولای تا ۱ سپتامبر سال ۱۹۴۱ که این فرودگاه ساخته شد. بخش اداری و عملیاتی این فرودگاه هم در ۲۳ نوامبر ۱۹۴۵ به بهره برداری رسید.

فرودگاه شهر سوچی در سال ۲۰۰۶ توسط فرمان ولادیمیر پوتین از لیست فرودگاههای استراتژیک دولت روسیه خارج و در لیست فروش به بخش خصوصی قرار گرفت که نهایت در همان سال ۲۰۰۶ سهام آن به صورت صد در صدی برای فروش گذاشته شد و خریدار این سهام شرکت Basic Element group شد. این فرودگاه در آن زمان با مبلغ ۵٫۵ میلیارد روبل به فروش رسید.

فرودگاه ادلر سوچی یکی از چهار فرودگاه بسیار بزرگ جنوب روسیه است که با فرودگاههای کراسنودار و آناپا و گلنجیک زیر نظر Russian Asian Investment Company  اداره می شود.

بعد از خریداری این فرودگاه مورد بازسازی واقع شد و نخستین مسافرین خود را بعد از بازسازی در سال ۲۰۱۰ پذیرش کردند و این فرودگاه رسما دوباره به چرخه فرودگاههای روسیه اضافه شد. البته در مدت بازسازی هم سالن ۱ ترمینال به مسافرین سرویس ارایه میکرد.

در زمان المپیک زمستانه که سوچی میزبان بازیهای جهانی المپیک شده که شهرتی جهانی برای شهر به ارمغان آورد و کمک کرد به عنوان یک مقصد محبوب گردشگری به جهانیان معرفی و روند ورود گردشگران به این شهر تسریع گردد و افزایش مداوم داشته باشد.

فرودگاه ادلر سوچی ظرفیت پذیرش ۷۵۰ مسافر در هر ساعت و ۲۵۰۰ مسافر در روز را داراست. این فرودگاه در سه طبقه ساخته شده است حدود ۴۴۰ متر کوریدور و ۱۰ کانتر بوردینگ دارد.

اطلاعات تماس و آدرس فرودگاه :  

  • Address: 354355, Sochi, Airport
  • Telephone: +7 (8622) 44-00-25
  • Inquiry desk at the airport: +7(8622)44-00-88

نام فرودگاه :

Adler/Sochi Airport

زون زمانی فرودگاه : 

۳:۰۰+ از GTM

Latitude: ۴۳٫۴۵
Longitude: ۳۹٫۹۳

لینکهای مهم برای مسافرین تور روسیه :  

لینک دریافت اطلاعات :   تور سوچی روسیه

لینک دریافت اطلاعات :  هتل های سوچی روسیه

لینک دریافت اطلاعات : دیدنی های سوچی روسیه

Travel to IRAN

فرودگاه آدلر سوچی
فرودگاه آدلر سوچی
فرودگاه آدلر
فرودگاه آدلر
فرودگاه آدلر
فرودگاه آدلر
فرودگاه آدلر
فرودگاه آدلر
فرودگاه شهر سوچی
فرودگاه شهر سوچی
برچسب ها
Sochi iata code دیدنی های سوچی سوچی فرودگاه آدلر روسیه فرودگاه آدلر سوچی فرودگاه استان کراسنودار روسیه فرودگاه سوچی فرودگاه شهر سوچی فرودگاههای روسیه کد ایکائو فرودگاه سوچی کد یاتا فرودگاه سوچی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن