دیدنی های ترکیه

قلعه مارماریس | موزه باستان شناسی مارماریس | دیدنی های مارماریس

Marmaris Castle & the Archaeology Museum

• قلعه مارماریس| عکس+موقعیت مکانی+توضیحات

قلعه مارماریس و موزه باستان شناسی آن تنها بناهای تاریخی عظیم و تنها موزه در مارماریس هستند. دیدن این مکان برای هر کسی که به تاریخ و باستان شناسی علاقه مند است ضروری می باشد. این سازه چشمگیر در طول زمان آزمون های زیادی را پشت سر گذاشته است. و شاهد وقایع تاریخی بسیاری بوده و اکنون به نقطه ای کانونی برای گردشگرانی تبدیل شده است که از این منطقه بازدید می کنند.

اعتقاد بر این است که قلعه مارماریس ابتدا توسط افراد منطقه ایونیا (۱۰۴۴ قبل از میلاد) ساخته شده و بعداً در دوران اسکندر مقدونی تعمیر گشته. گشت و گذار در موزه مارماریس، یکی از بهترین کار هایی است که می توانید انجام دهید.

۱) فکت هایی از موزه و قلعه مارماریس:

  • قلعه مارماریس در سال ۱۰۴۴ قبل از میلاد توسط افراد منطقه ایونیا ساخته شد و در طول تاریخ یک نقطه دفاعی حیاتی در برابر دزدان دریایی بوده است.
  • موزه باستان شناسی در داخل دیوارهای قلعه قرار دارد و شامل آثار و نمایشگاه های متعددی از دوره های هلنیستی، رومی و بیزانسی است.
  • این قلعه منظره ای باشکوه از شهر و دریای اطراف را ارائه می دهد که آن را به مکانی محبوب برای عکاسی تبدیل می کند.

۲) تاریخچه قلعه :

قلعه مارماریس برای دفاع از شهرک خود در برابر حملات دزدان دریایی ساخته شد. بعدها در قرن شانزدهم میلادی توسط عثمانی ها در زمان سلیمان بزرگ بازسازی شد. این قلعه بر روی تپه ای مشرف به بندر واقع شده است که آن را به مکانی عالی برای اهداف دفاعی تبدیل کرده بود. قلعه توسط سلیمان باشکوه در طول لشکرکشی او به جزیره رودس یونان در سال ۱۵۲۲ بازسازی و گسترش یافت.

سلیمان از قلعه به عنوان پایگاه نظامی برای سربازان خود استفاده کرد. در طول جنگ جهانی اول، قلعه توسط ناوگان فرانسه به توپ بسته شد و خسارت زیادی به آن وارد شد. این قلعه تا دهه ۱۹۷۰ محل اقامت بوده. در داخل محوطه قلعه ۱۸ خانه، یک چشمه و … وجود دارد. در نهایت، این قلعه در سال های ۱۹۸۰-۱۹۹۰ بازسازی شد و این مکان اکنون به عنوان یک موزه باستان شناسی از سال ۱۹۹۱ عمل می کند.

در طول تاریخ، این قلعه شاهد نبردها و محاصره های متعددی بوده است، از جمله نبردهایی که توسط ایرانیان، اسکندر مقدونی و سربازان رودس رهبری شده اند. همچنین در قرن ۱۸ توسط فرانسوی ها اشغال شد و نقش مهمی در دفاع از امپراتوری عثمانی ایفا کرد.

موزه باستان شناسی در سال ۱۹۸۰ تاسیس شد و در داخل دیوارهای قلعه قرار دارد. این موزه شامل مجموعه وسیعی از آثار و نمایشگاه های دوره های هلنیستی، رومی و بیزانسی است. این موزه نگاهی اجمالی به تاریخ غنی این منطقه دارد و بینشی از زندگی مردمی که در اینجا زندگی می کردند ارائه می دهد.

۳) چه چیز هایی را در این مکان می توانیم ببینیم؟

> قلعه مارماریس :

قلعه چشم انداز بسیار زیبایی دارد. اینجا یکی از بهترین مناطقی است که مشرف به خلیج مارماریس می باشد. برای داشتن گشت و گذازی هیجان انگیز در مارماریس به هنگام روز و یا شب اینجا مکان مناسبی است.

دیوارهای قلعه نگاه اجمالی و بی نظیری به معماری دفاعی افراد منطقه ایونیا و عثمانی ها دارد. بازدیدکنندگان می توانند در امتداد دیوارها قدم بزنند و مناظر خیره کننده شهر و دریا را تماشا کنند.

> موزه باستان شناسی مارماریس :

این موزه شامل آثار و نمایشگاه های متعددی از دوره های هلنیستی، رومی و بیزانسی است. بازدیدکنندگان می توانند سکه ها، مجسمه ها و سفال های باستانی را ببینند و با زندگی روزمره مردمی که در اینجا زندگی می کردند آشنا شوند.

>> موزه دارای هفت محوطه داخلی است :

  • دو مورد از آنها به عنوان یک سالن باستان شناسی سازماندهی شده اند.
  • یکی از آنها به عنوان سالن مطالعه علمی نژادها سازماندهی شده است.
  • مناطق باقی مانده به عنوان گالری های هنری و انبار استفاده می شود.

>> در سالن باستان شناسی چه مواردی را مشاهده می کنید:

  • Amphoras (خمره سفالی) متعلق به دوران هلنیستی، رومی و بیزانسی.
  • ظروف سفالی، ظروف شیشه ای، سکه ها و زیور آلات حفاری شده در مناطق Knidos، Hisaronu و Burgaz.

>> سالن مطالعه علمی نژادها :

آنچه که خواهید دید: بافندگی، فرش، مبلمان، قطعات آشپزخانه مسی، سلاح‌ها و زیورآلات مربوط به دوران عثمانی.

۴) اطلاعات برای بازدید از موزه:

محل قرارگیری قلعه مارماریس و موزه باستان شناسی در قلب مارماریس، در شهری قدیمی، بر روی تپه های مشرف به بندر است. ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۷:۳۰، باجه های بلیط ۳۰ دقیقه قبل از زمان بسته شدن موزه تعطیل می شوند.

>>نکات مهم برای بازدید:

بازدیدکنندگان باید کفش‌های راحت بپوشند، زیرا دیوارهای قلعه کاملاً شیب دار هستند و ممکن است برای پیمایش چالش برانگیز باشند. برای جلوگیری از گرمای روز توصیه می شود صبح یا اواخر بعد از ظهر از قلعه و موزه دیدن کنید. بازدیدکنندگان می‌توانند با راهنما از قلعه و موزه بازدید کنند و به بینشی از تاریخ و معماری سایت دست یابند.


• جاذبه های دیگری از ترکیه که ممکن است برایتان جالب باشد:

۵) عکس ها:

موزه مارماریس
موزه مارماریس

فضای داخلی قلعه
فضای داخلی قلعه

قلعه مارماریس
قلعه مارماریس

قلعه مارماریس در ترکیه
قلعه مارماریس در ترکیه

آثار به جا مانده در مارماریس
آثار به جا مانده در مارماریس

موزه
موزه

موزه در ترکیه
موزه در ترکیه

قلعه مارماریس
قلعه مارماریس

دیدنی های مارماریس
دیدنی های مارماریس

فضای داخلی
فضای داخلی

آثار موجود
آثار موجود


۶) موقعیت مکانی:

برچسب ها
جاذبه های مارماریس دیدنی های ترکیه دیدنی های مارماریس قلعه مارماریس قلعه مارماریس و موزه باستان شناسی موزه مارماریس موزه و قلعه مارماریس

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن