دیدنی های چین

مرکز نگهداری پانداهای چنگدو | پایگاهی برای بیش از ۱۵۰ پاندا|دیدنی های چین

Chengdu Panda Base

• مرکز نگهداری پانداهای چنگدو |عکس+ موقعیت مکانی+توضیحات

مرکز نگهداری پانداهای چنگدو یکی از بهترین مقاصد گردشگری در چین است. این مرکز نگهداری که در حومه شمالی چنگدو و تنها ۱۰ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ با ۶ پاندا غول پیکر بیمار راه اندازی شد. که از طبیعت وحشی نجات یافته بودند. و اکنون، مرکز نگهداری پانداهای چنگدو پناهگاه بیش از ۱۵۰ پاندا غول پیکر و همچنین بزرگترین پایگاه تحقیقات علمی پانداهای غول پیکر در جهان است.

با کمک دولت چین برای نجات پانداهای غول پیکر و دیگر حیات وحش در خطر انقراض، مرکز نگهداری پانداهای چنگدو به عنوان “Cradle of Giant Panda” شهرت دارد.

پانداهای چنگدو
پانداهای چنگدو

چنگدو چین
چنگدو چین


۱) پوشش گیاهی موجود در مرکز نگهداری:

برای زندگی بهتر پانداها و کمک به آنها برای داشتن زندگی ای بهتر. این مرکز نگهداری پانداها به طور خاص از محیط زیست وحشی مورد علاقه پانداها در طبیعت وحشی با پوشش بیش از ۹۶ درصدی جنگل های بامبو و سایر مزارع تقلید کرده است. و اینجا همچنین به عنوان “۵۰۰مین برنامه جهانی محیط زیست سازمان ملل” شهرت دارد. بنابراین، بازدیدکنندگان از سراسر جهان به راحتی می‌توانند «گنجینه ملی» را ببینند که آزادانه پرسه می‌زنند. از درخت‌ها بالا می‌روند. غذاهای خوشمزه‌شان را می‌خورند. در محوطه‌های بزرگ در فضای باز با هم می‌چرخند. و…

در ۱۷ مارس ۲۰۲۰، پاندای غول پیکر به نام فووا دو نوزاد دوقلو پاندای نر به دنیا آورد که اولین پانداهای دوقلوی تحت نظر جهان هستند که در سال ۲۰۲۰ متولد شدند.

فعالیت های روزانه پاندا ها
فعالیت های روزانه پاندا ها

دیدنی های چین
دیدنی های چین


۲) در مرکز نگهداری چه گونه هایی از حیات وحش را می توانید ببینید؟

• پاندا های غول پیکر:

مرکز نگهداری پانداها به عنوان بهترین مقصد گردشگری برای نزدیک شدن به پانداهای غول پیکر کمیاب شناخته می شود. می توانید از نزدیک پانداهای غول پیکر در سنین مختلف را در حال استراحت، خوردن و آشامیدن، بازی با یکدیگر، بازی با اسباب بازی ها مشاهده کنید. یا  پانداهای ماده را  در حال شیردهی به توله های خود ببینید.

• بچه پاندا ها:

جولای تا سپتامبر دوره تولد نوزادان پاندا است، و شما می توانید ده ها پاندا صورتی فوق العاده زیبا را که کمی بزرگتر از کف دستتان هستند ببینید. که در یک ردیف در مهد کودک Sunshine و Moonlight Nursery House قرار دارند.

• پاندا های قرمز:

مرکز نگهداری پانداهای چنگدو همچنین تعدادی پاندا قرمز را در محوطه باز دلپذیر نگه می دارد. پاندا قرمز در سال ۲۰۱۳ در رتبه ۱۳ گونه جانوری شایان ستایش جهان قرار گرفت.

• گونه‌های دیگری که باید دید:

علاوه بر پانداها سایر حیات‌وحش‌های در خطر انقراض از جمله قو، طاووس، پرندگان، پروانه‌ها و صدها حشره نیز در اینجا زندگی می‌کند.

• موزه :

موزه پانداهای غول پیکر  تنها موزه جهان است که به طور کامل بر روی پانداهای غول پیکر در معرض خطر انقراض تمرکز دارد. سه تالار اصلی به نام‌های تالار پانداهای غول‌پیکر، سالن پروانه‌ها و تالار مهره‌داران وجود دارد. انواع اطلاعات، تصاویر، مدل ها، فسیل ها و نمونه ها در اینجا نمایش داده می شود. نمایش‌های علمی زیادی وجود دارد که به بازدیدکنندگان آموزش جامعی در مورد ویژگی‌ها، زیستگاه  آنها در طبیعت و تلاش‌های چین برای حفاظت و پرورش می‌دهد.

این موزه همچنین کتاب ها و ادبیات علمی را که نویسندگان سراسر جهان در طول تاریخ درباره پانداهای غول پیکر نوشته اند، به نمایش می گذارد. لطفا توجه داشته باشید: این مرکز نگهداری بسیار بزرگ است و گاهی اوقات ممکن است گم شوید. خوب است که با یک راهنمای تور همراه خود باشید.

پانداهای قرمز
پانداهای قرمز

طبیعت شبیه سازی شده
طبیعت شبیه سازی شده


۳) مسیر پیشنهادی برای بازدید از مرکز نگهداری :

• مسیر کلاسیک(۱٫۵ ساعت) :

 ورودی اصلی. دریاچه سوان (باغ گل رز) / محوطه پانداهای زیر سن بزرگسال/  محوطه پانداهای غول پیکر بزرگسال/  محوطه توله پانداها/ مهد کودک خورشیدی برای پانداهای غول پیکر/  زمین بازی پانداهای قرمز شماره ۲/ مهد کودک پانداهای قرمز/  زمین بازی پانداهای قرمز شماره ۱/ سینما پانداهای غول پیکر/ محوطه شماره ۱۴/ مرکز کشف علمی پاندا/ موزه پانداهای غول پیکر/ ورودی اصلی

• مسیر عمیق (۳ ساعت) :

 ورودی اصلی / دریاچه سوان (باغ گل رز)/ محوطه پانداهای زیر سن بزرگسال/ محوطه توله پانداهای غول پیکر/ مهد کودک  Sunshine برای پانداهای غول پیکر/ محوطه شماره ۲ برای پانداهای غول پیکر/ خانه Moonlight برای پانداهای غول پیکر/ محوطه شماره ۱ برای پانداهای غول پیکر/ آشپزخانه پانداها/ بیمارستان پانداها/  مرکز کشف علمی پاندا/ موزه پاندا/ ورودی اصلی

• جاذبه های دیگری که ممکن است برایتان جالب باشد:

  1. گوانگژو | مرکز استان گوانگدونگ در جنوب شرقی چین| جاذبه های چین
  2. برج بل و درام پکن | سفر به تاریخ چین | دیدنی های چین
  3. لینک اینستاگرام شیوار سیاوشان

فعالیت های صورت گرفته برای پانداها
فعالیت های صورت گرفته برای پانداها

فعالیت های مرکز نگهداری پانداها
فعالیت های مرکز نگهداری پانداها

مرکز نگهداری پانداهای چنگدو
مرکز نگهداری پانداهای چنگدو

پانداهای چنگدو
پانداهای چنگدو


۴) چگونه به مرکز نگهداری برویم؟

مرکز نگهداری پانداها در ۱۰ کیلومتری شمال چنگدو در کوه Futou واقع شده است. که تنها ۳۰ دقیقه با ماشین از مرکز شهر چنگدو فاصله دارد. مسافران می توانند با ماشین شخصی، تاکسی، مترو، اتوبوس و غیره به اینجا بروند.

● با پرواز:

فرودگاه بین‌المللی Chengdu Shuangliu پروازهای مستقیم زیادی به و از بیشتر مقصدهای چین دارد. از فرودگاه حدود ۱ ساعت زمان نیاز است تا با ماشین به مرکز نگهداری پاندا های چنگدو بروید. علاوه بر این، اتوبوس مستقیمی در دسترس نیست، بنابراین می‌توانید با خط ۱۰ مترو چنگدو از فرودگاه و خط ۳ مترو به ایستگاه خیابان پاندا بروید و با اتوبوس دیگری به مرکز نگهداری برسید. که معمولاً حدود ۱٫۵ ساعت طول می‌کشد.

• با قطار:

ایستگاه راه آهن شرق چنگدو عمدتاً قطارهای سریع السیری دارد که به وسیله آن با بسیاری از شهرهای داخلی می توان ارتباط برقرار کرد. از آنجا می توانید با تاکسی به پایگاه پانداهای چنگدو در طول نیم ساعت بروید. علاوه بر این، Panda Bus Line 4 در آنجا در دسترس است تا شما را مستقیماً در طول ۴۰ دقیقه به مرکز نگهداری برساند.

همچنین، می‌توانید از خط ۷ مترو چنگدو به ایستگاه Simaqiao بروید تا با خط ۳ مترو به خیابان پاندا برسید و با یک ترانسفر دیگر با اتوبوس مستقیماً به مرکز می روید. که حدود ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. اگر قطار شما به ایستگاه راه‌آهن جنوبی چنگدو برسد، حدود ۵۰ دقیقه با ماشین یا ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه با مترو و اتوبوس عمومی فاصله است.

نقشه مرکز نگهداری پانداها
نقشه مرکز نگهداری پانداها

۵) بهترین زمان برای بازدید:

بهترین زمان در روز برای دیدن پانداهای غول پیکر صبح است و پیشنهاد می شود قبل از ساعت ۰۹:۰۰ صبح به مرکز نگهداری پاندا بروید زیرا پانداها از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۱:۰۰ تغذیه می شوند. پانداهای غول پیکر از سرما نمی ترسند، اما نمی توانند گرمای تابستان را تحمل کنند، بنابراین اگر هوا خیلی گرم است، اغلب در داخل خانه می مانند و از هوای خنک کولر لذت می برند. اگرچه تابستان زمان خوبی برای دیدن پانداهای غول پیکر در فضای باز نیست، تابستان (به ویژه در ماه های جولای و سپتامبر) زمان خوبی برای دیدن بچه پانداها در اتاق های کودک است.

۶) موقعیت مکانی مرکز نگهداری پانداها:


برچسب ها
برترین دیدنی های چین بهترین دیدنی های چین پانداها در چین پانداهای چنگدو چین پانداهای چینی پانداهای قرمز چین پایگاه تحقیقاتی از پانداهای چنگدو چین پایگاه تحقیقاتی پانداهای چین چنگدو چین چنگدو در چین شهر پانداها در چین شهر چنگدو در چین مرکز پانداهای چنگدو چین مرکز نگهداری از پانداهای قرمز چین مرکز نگهداری پانداها در چنگدو چین مرکز نگهداری پانداهای چنگدو نوزاد های پانداها در چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن