دیدنی های چین

برج بل و درام پکن | سفر به تاریخ چین | دیدنی های چین

Beijing Bell and Drum Towers

• برج‌ بل و درام پکن |عکس+موقعیت مکانی+توضیحات

برج‌ بل و درام پکن در ناحیه دونگ‌چنگ، در انتهای شمالی محور مرکزی شهر پکن واقع شده‌اند. این برج ها جاذبه گردشگری ای منحصر به فرد هستند. در واقع ناقوس و طبل از آلات موسیقی در چین باستان بودند. بعدها به عنوان ساعت توسط دولت مورد استفاده قرار گرفتند و به ساعتی برای مقامات و مردم عادی تبدیل شدند. برج بل و درام برای زمان‌سنجی به صورت رسمی در چین در سلسله‌های یوان، مینگ و چینگ نقش اساسی داشتند. آنها تا سال ۱۹۲۴ به عنوان ساعت رسمی پکن به کار خود ادامه دادند. زمانی که آخرین امپراتور سلسله چینگ مجبور به ترک شهر ممنوعه شد و ساعت سبک غربی به صورت رسمی ثبت زمان تبدیل شد.

۱) برج درام :

برج درام در ابتدا در سال ۱۲۷۲ (در زمان سلطنت کوبلای خان) ساخته شد. در سال های ۱۲۹۷، ۱۴۲۰ و ۱۵۳۹ بازسازی شد. این سازه دو طبقه از چوب با ارتفاع ۴۷ متر ساخته شده. در طبقه دوم آن در ابتدا ۲۵ طبل وجود داشت. در میان آنها، یک طبل بزرگ و ۲۴ طبل کوچکتر وجود داشتند (درام بزرگ نشان دهنده یک سال و ۲۴ طبل کوچک نشان دهنده ۲۴ دوره خورشیدی چین است) در حال حاضر فقط طبل بزرگ باقی مانده است. طبل را چهار بار در روز و هر بار ۱۵ دقیقه می زنند. در طبقه اول مغازه های زیادی وجود دارد که می توانید آنچه را که می خواهید خریداری کنید.

۲) برج بل کجاست؟

در نزدیکی پشت برج درام، برج بل قرار دارد. برج بل از آجر و سنگ با دیوارهای خاکستری و سقفی لعابدار به رنگ سبز ساخته شده است. ارتفاع آن ۴۸ متر و همچنین دو طبقه است. در چهار طرف برج در طبقه اول یک در طاقدار وجود دارد. یک راه پله وجود دارد که به طبقه دوم منتهی می شود.

۳) ناقوس مسی بزرگ در طبقه دوم :

در طبقه دوم نیز دری قوسی شکل وجود دارد که هر طرف آن یک پنجره سنگی است. درست در وسط طبقه دوم ناقوس مسی بزرگی است که زمان را نشان می دهد. این ناقوس روی چهارچوب چوبی ای آویزان شده است. این زنگ سنگین ترین زنگ در چین است. یک میخ چوبی گرد وجود دارد که زنگ را می زند.

۴) ناقوس برنزی موجود در برج :

برج ناقوس در ابتدا یک ناقوس آهنی بزرگ را در خود جای داده بود. اما از آنجایی که صدای زنگ آن به اندازه کافی بلند نبود، یک زنگ بزرگ برنزی جایگزین آن شد. زنگ آهنی به پشت برج درام منتقل شد، جایی که بیش از ۵۰۰ سال در آنجا باقی مانده است. و زنگ برنز امروزه دیده می شود. بیش از ۱۰ اینچ ضخامت و ۷ متر (۲۳ فوت) ارتفاع دارد و وزن آن ۶۳ تن است. تا همین اواخر در سال ۱۹۲۴، صدای زنگ برنز در ساعت ۷ بعد از ظهر شنیده می شد. و این صدا در فاصله بیش از ۲۰ کیلومتری پخش می شد.

۵) تاریخچه :

برج‌ بل و درام در زمان‌سنجی رسمی چین در سلسله‌های یوان، مینگ و چینگ نقش اساسی داشتند. برج بل و درام در سال ۱۲۷۲ در زمان سلطنت کوبلای خان ساخته شد. در آن زمان، آنها در قلب Dadu، که پایتخت سلسله یوان بود و به عنوان برج اداری (Qizhenglou) شناخته می شد، قرار داشتند. در سال ۱۴۲۰، بنا به دستور یونگل امپراتور مینگ در شرق این محل بازسازی شد.

۶) آتش سوزی ای که سبب ویران شدن برج ها شد:

برج بل برای اولین بار در زمان سلطنت یونگل امپراتور مینگ مورد استفاده قرار گرفت و تغییر شکل داد. برج بل جدید پس از مدت کوتاهی در اثر آتش سوزی ویران شد و در سال ۱۷۴۷ امپراتور کیانلونگ بازسازی یک سازه سنگی بادوام جذاب را بر عهده گرفت. در سال ۱۸۰۰، بازسازی های بزرگی به دستور امپراتور چینگ جیاکینگ انجام شد. در سال ۱۹۲۴، فنگ یوشیانگ موقعیت رسمی برج ها را تغییر داد.

۷) جایگزینی برج ها با ساعت های غربی :

پس از اینکه آخرین امپراتور سلسله چینگ مجبور شد شهر ممنوعه را ترک کند و ساعت به سبک غربی به صورت رسمی ثبت شداین برج ها با روش‌های زمان‌سنجی غربی جایگزین شدند و نام ساختمان را به «Mingchilou»تغییر دادند. بعدها این برج ها در جنگ ها ویران شدند. در دهه ۱۹۸۰، پس از تعمیرات فراوان، برج بل و درام به روی گردشگران باز شد.


۸) چگونه به Bell & Drum Towers برویم :

• با مترو:

۱) سوار مترو خط ۸ شوید و در ایستگاه شیچاهی پیاده شوید. از خروجی A2 خارج شوید و حدود پنج دقیقه مستقیماً به سمت شمال پیاده روی کنید تا به برج درام برسید.

۲) سوار مترو خط ۲ شوید و در ایستگاه Guloudajie پیاده شوید. از خروجی G خارج شوید و حدود ۱۰ دقیقه تا برج ناقوس به سمت جنوب پیاده روی کنید.

• با اتوبوس:

اتوبوس ۸۲ یا ۱۳۵ را سوار شوید و در ایستگاه گولو (برج درام) پیاده شوید.


برچسب ها
از دیدنی های چین در جدول برترین دیدنی های چین برج بل پکن برج بل و درام برج بل و درام پکن برج بل و درام پکن چین برج بل و درام پکن در چین برج بل و درام در پکن برج بل و درام در پکن چین برج درام پکن برج های تاریخی چین بهترین دیدنی های چین پکن چین جاذبه در چین جاذبه های چین جاذبه های چین گردشگری جاذبه های چینی چین چین برج بل و درام پکن چین پکن دیدنی های چین دیدنی های چین پکن دیدنی های چین در پکن دیدنی های چین شهر پکن دیدنی های چین عجیب مکان های دیدنی در چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن