دیدنی های ویتنام

کلیسای جامع نوتردام هوشی مینه با معماری ای رومی و تاریخچه ای پربار!

Notre Dame Cathedral

کلیسای جامع نوتردام| عکس+ موقعیت مکانی+ تاریخپه این کلیسا

اگر می خواهید از کلیسای جامع نوتردام سایگون دیدن کنید، می توانید با ماشین، تاکسی یا اتوبوس به آنجا بروید. این مسیر از مرکز شهر هوشی مینه، خیابان کونگ هوآ ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید. اگر بخواهید از حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس استفاده کنید، اتوبوس با شماره های ۰۴، ۱۲۰، ۱۸، ۳۰، ۳۱، ۳۶، ۹۳ می تواند به شما کمک کند و شما را به مقصد مورد نظرتان برساند.

هر آنچه که باید در رابطه با تاریخچه کلیسای جامع نوتردام سایگون بدانید!

بخش اول: کلیسای سایگون

تاریخچه این کلیسای جامع از تسخیر فرانسوی ها در اواخر قرن نوزدهم شروع می شود. دولت فرانسه در آن زمان می خواست کلیسای بزرگی برای ارائه خدمات مذهبی به استعمارگران فرانسوی داشته باشد. اولین کلیسای خیابان Ngo Duc Ke خیلی کوچک بود، بنابراین دریاسالار فرانسوی بونارد تصمیم گرفت کلیسای بزرگتری بسازد. ساخت و ساز در ۲۸ مارس ۱۸۶۳ آغاز شد. پس از دو سال، ساختمان تکمیل شد و “کلیسای سایگون” نامیده شد.

بخش دوم: مجسمه ی اسقف آدران

در سال ۱۸۹۵، فرانسوی ها دو برج ناقوس برای کلیسای جامع ساختند که ارتفاع هر کدام ۵۷٫۶ بود. به طور کلی در اطراف برج ها شش ناقوس برنزی کوچکتر ساخته شدو صلیب ها در بالای هر برج تعبیه شده بودند. هر کدام از آنها ۳٫۵ متر ارتفاع، ۲ متر عرض و ۶۰۰ کیلوگرم وزن داشتند. در این حالت ارتفاع بنا از ریشه تا بالا ۶۰٫۵ متر در نظر گرفته می شد.
فرانسوی ها همچنین یک مجسمه برنزی از Pigneau de Behaine (که اسقف آدران نیز نامیده می شود) ساختند که  شاهزاده Canh، پسر ارشد امپراتور Gia Long را راهنمایی میکرد. آن ها این مجسمه را جلوی کلیسا قرار داده بودند. در سال ۱۹۴۵ مجسمه تخریب شد اما پایه ای که مجسمه را نگه می داشت باقی ماند.

بخش سوم: کلیسای نوتردام

در سال ۱۹۵۹ اسقف جوزف فام ون تین( pham Van Thien) سفارش ساخت مجسمه بانوی صلح را در رم داد. در ۶ فوریه ۱۹۵۹، او مراسمی را برای نصب مجسمه بر روی یک پایه خالی برگزار کرد. صبح روز بعد، کاردینال آگاگیانیان (Cardinal Agagianian) از رم به طور رسمی ریاست مراسم نصب مجسمه را عهده دار شد. بنابراین، کلیسای جامع، کلیسای نوتردام نامیده شد.

بخش چهارم: کلیسای جامع نوتردام سایگون

در سال ۱۹۶۰، پاپ جان بیست و سوم، اسقف‌های کاتولیک رومی را در ویتنام برپا کرد و این کلیسا به عنوان کلیسای جامع سایگون نام گرفت. در سال ۱۹۶۲، او کلیسای جامع سایگون را مسح کرد، به همین علت از این زمان، این کلیسا، کلیسای جامع نوتردام سایگون نامیده شد.

ساختار و معماری کلیسای جامع نوتردام سایگون به چه صورت شکل گرفت؟

این کلیسا بیشتر از مواد وارداتی فرانسوی مانند سیمان، شیشه های رنگی، آجر قرمز ساخته شده است. این مواد کیفیت خوب و ماندگاری طولانی ای دارند. کلیسای جامع توسط معمار ژول بورارد، متخصص معماری مذهبی طراحی شده است. این طراحی بر اساس مدل نوتردام پاریس در نظر گرفته  شده بود، اما به صورت کوچکتر و ترکیبی از سبک های رومی و گوتیک. کلیسای نوتردام سایگون با استحکامی قوی ساخته شده که می تواند ۱۰ برابر بار معماری فعلی کلیسا را ​​تحمل کند. جزئیات بیشتر کلیسای جامع را در عکس های زیر میتوانید مشاهده کنید.

فضای داخلی کلیسا جامع

فضای داخلی کلیسای جامع برای پذیرایی از حدود ۱۲۰۰ نفر، با طول ۹۳ متر، عرض ۳۵ متر و ارتفاع ۲۱ متر طراحی شده است. در داخل، شبستان مرکزی را خواهید دید که  در دو طرف آن دو راهرو وجود دارد و با کلیساهای کوچک تر تزئین شده است. این کلیساها محراب‌های کوچکی به همراه مجسمه‌هایی هستند. در حالی که محراب اصلی از سنگ مرمر ساخته شده است و به طرز پیچیده‌ای مجسمه‌سازی شده. این محراب به عنوان یک نقطه کانونی عمل می‌کند. این کلیسای جامع همچنین دارای مجموعه ای قابل توجه از مجسمه هایی است که شخصیت ها و رویدادهای کتاب مقدس را به تصویر می کشد. نکته قابل توجه این است که، تعبیه  ۵۲ پنجره شیشه ای رنگارنگ خیره کننده و نقاشی های نفیس به زیبایی شگفت انگیز کلیسای جامع می افزاید.

لینک تورهای خارجی 

لینک هتل های معرفی شده در سایت

لینک جاذبه های گردشگری معرفی شده در سایت شیوار

موقعیت مکانی کلیسا

عکس های کلیسای نوتردام:

کلیسای نوتردام
کلیسای نوتردام

معماری کلیسا
معماری کلیسا

کلیسا نوتردام در ویتنام
کلیسا نوتردام در ویتنام

مجسمه بانوی صلح
مجسمه بانوی صلح

فضای داخلی کلیسا
فضای داخلی کلیسا

فضای داخلی در نوتردام سایگون
فضای داخلی در نوتردام سایگون

معماری زیبای بنا در ویتنام
معماری زیبای بنا در ویتنام

نمای کلیسا در شب
نمای کلیسا در شب

برچسب ها
آزانس اصلی تور ویتنام و مالزی آژانس اصلی تور ویتنام و مالزی آژانس چارتر کننده تور ویتنام آژانس مادر تور ویتنام آژانس مادر تور ویتنام و مالزی ارزان ترین تور ویتنام ارزان ترین هتل های ویتنام برترین هتل های ویتنام بهترین تور ویتنام بهترین قیمت تور ویتنام و مالزی بهترین مجری تور ویتنام در ایران بهترین هتل های ویتنام بهترین هتل های ویتنام کدامند پکیج نوروزی تور ویتنام تور ویتنام رزرو اینترنتی هتل های ویتنام رزرو هتل های ویتنام رزرواسیون اینترنتی هتل های ویتنام رزرواسیون هتل های ویتنام کلیسای جامع نوتردام سایگون کلیسای نوتردام کلیسای نوتردام سایگون کلیسای نوتردام ویتنام هتل های ویتنام هتل های ویتنام در مویینه

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن