دیدنی های ترکیه

اوزکوناک |کاوش در تونل های شهر زیرزمینی کاپادوکیه| ترکیه

The underground city of Ozkonak

• شهر زیرزمینی اوزکوناک| عکس+ موقعیت مکانی+ تاریخچه

شهر زیرزمینی اوزکوناک شاید به بزرگی دیگر شهرهای زیرزمینی نباشد. این شهر همچنان یکی از بهترین مکان ها برای گشت و گذار در منطقه است. مانند یک شهر ارواح این شهر هاله ای خالی از سکنه را دارد. شما در حین کاوش در تونل‌ها و اتاق‌های غول‌پیکر آن، احساس فوق‌العاده و هیجان‌انگیزی خواهید داشت.
در طول تور، فضای این شهر تخیل شما را تحریک می کند. چرا که از اتاقی به اتاق دیگر و سطحی به سطح دیگر حرکت می کنید. در این اتاق ها و تونل ها می توانید واقعاً از این بهشت ​​تاریخی لذت ببرید. برخی از تونل‌ها بسیار باریک و کوچک هستند. بنابراین عمودی ایستادن ممکن است سخت باشد.


۱) زندگی در شهر زیرزمینی اوزوناک به چه صورت بوده؟

انبارها و سایر مناطق اشتراکی به اندازه کافی گواه این را می دهد که زندگی در اینجا مانند یک شهر روی زمین بوده. منطقه ای برای تولید نوشیدنی، شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. زیرا نشان می‌دهد که ساکنان اوزکوناک به تولید نوشیدنی ها هم حتی می پرداختند. حتی امکان اینکه گاهی جشن‌هایی مانند هر شهر معمولی دیگر برگزار شود وجود داشت.

تخته سنگ های عظیم در ورودی هر سطح باعث می شود که متعجب شوید. زیرا سوالی ایجاد می شود که چگونه افراد شهر می توانستند آنها را به موقع بغلتانند قبل از اینکه دشمنانشان به شهرشان دست یابند. بزرگی این تخته سنگ ها حیرت آور است. و این به ترسیم این تصویر کمک می کند که نبردها چقدر مهیج بودند.

 شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید. و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند. به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان دسترسی داشته باشید. هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم نیز وجود دارد. شیوار در خدمت شماست!


۲) معماری شهر زیرزمینی اوزوناک چگونه است؟

سیستم‌های تهویه در اینجا به خوبی کار میکنند. شاید حتی بهتر از اکثر شهرهای زیرزمینی باشد. بنابراین، شما به احتمال زیاد زمان بیشتری صرف خواهید کرد. بنابراین می توانید در مورد اینکه معماران شهر چگونه توانستند این مکانیسم عالی را توسعه دهند، اطلاعاتی به دست آورید.
یکی دیگر از کارهای سرگرم کننده در شهر زیرزمینی اوزکوناک این است که از کانال های ارتباطی دیدن کنید که به سطوح مختلف اجازه دسترسی می دهد.


۳) تاریخ شهر زیرزمینی اوزکوناک:

میلیون‌ها سال پیش، فوران‌های آتشفشانی متعدد منطقه کاپادوکیا را در خاکستر پوشانده بود که بعداً به سنگ نرم آتشفشانی تبدیل شد. امروزه، بیشتر ویژگی‌های کاپادوکیه، از جمله شهرهای زیرزمینی، به خاطر نرمی سنگ‌های آتشفشانی این منطقه وجود دارند.

با در نظر گرفتن این موضوع، شهر زیرزمینی اوزکوناک در حدود قرن چهارم قبل از میلاد ساخته شد. بعد از آن ایرانی‌ها و سپس رومی‌ها به این شهر آمدند، اما این مسیحیان امپراتوری بیزانس بودند که تمام اعتبار برای گسترش شهر زیرزمینی را به نام خود زدند.


۴) کشف این شهر زیزمینی در کاپادوکیه:

مسیحیان از آزار و اذیت و نزاع گریزان بودند. و هنگامی که در این منطقه به زندگی پرداختند. آنها با افزودن کلیساها و مدارس مذهبی در شهر، اوزکوناک را گسترش دادند. مدتها پس از رها شدن این شهر، یک کشاورز شهر را در سال ۱۹۷۲ کشف کرد. این اتفاق زمانی افتاد که او متوجه شد وقتی محصولاتش را آبیاری می کند، آب به طور مرموزی به زمین می ریزد. پس از کاوش بیشتر، باستان شناسان شهری زیرزمینی را کشف کردند که می توانست صدها نفر را در خود جای دهد.


۵) طبقات موجود در شهر زیر زمینی اوزکوناک:

شهر زیرزمینی اوزکوناک دارای ده سطح در زیر زمین است. از این ده طبقه، تنها چهار طبقه به روی عموم باز است. اما این طبقات بینش کافی در مورد زندگی در شهر زیرزمینی را به بازدیدکنندگان می‌دهند.

طبقه اول:

استفاده از طبقات در این شهر زیرزمینی کاملاً شبیه به شهر های زیرزمینی دیگر است. بنابراین طبقه اول به عنوان انباری در نظر گرفته میشد که حیوانات در آن اقامت می کردند.

طبقه دوم و سوم:

در طبقه دوم و سوم، اتاق نشیمن، انبارهای نوشیدنی، کلیساها و آشپزخانه ها وجود داشتند. زندگی در این طبقات به طور طبیعی جریان داشت و حتی قبرستان هایی برای دفن مردگان وجود داشت.

طبقه چهارم:

این سطح با سطوح موجود در سایر شهرهای زیرزمینی متفاوت است. اعتقاد بر این است که به عنوان یک تونل فرار به بخش های پیچیده تر برای امنیت خانواده ها استفاده می شد. بنابراین، طبقه به گونه ای طراحی شده بود که تنها یک نفر می توانست در هر بار وارد شود.


۶) ویژگی هایی که در این شهر می توانید ببینید:

  1. از ویژگی های دیگر این شهر، یک سیستم ارتباطی ساده است که به ساکنان سطوح مختلف اجازه می داد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این سیستم ارتباطی به شکل کانال هایی هستند که بخش های مختلف را به هم متصل می کردند.
  2. دومین ویژگی قابل توجه این است که درهای سنگی که به صورت غلتکی هستند، در ورودی سطوح قرار گرفته اند، و دارای سوراخ هایی هستند. از این سوراخ ها برای ریختن نفت داغ بر روی دشمن در هنگام تهاجم استفاده می شد و در زمانی که ساکنان مجبور بودند از شهر خود دفاع کنند بسیار خوب عمل می کردند.
  3. عمق این شهر ۴۰ متر است. چاه آبی وجود دارد که آب تمیزی را برای ساکنان شهر فراهم می کرد. چاله های نفت تنها خط دفاعی شهر نبودند. در تونل‌های باریک کمین‌های دیگری وجود داشت تا با دشمنان در صورت ورود به شهر، مبارزه کنند.

۷) زمان مناسب برای گشت و گذار در این شهر:

حداقل ۲ ساعت برای گشت و گذار در شهر به دلیل بزرگ بودن آن وقت بگذارید. بهترین زمان برای گشت و گذار در شهر صبح، درست پس از باز شدن شهر یا عصر، دو ساعت قبل از بسته شدن است.
این به شما کمک می کند از ازدحام ایجاد شده توسط گروه تور ها با تعداد بالا جلوگیری کنید. زمان ناهار نیز زمان بسیار خوبی برای بازدید است.


۸) چه افرادی نباید از شهر زیرزمینی اوزکوناک دیدن کنند؟

بهتر است یک راهنما استخدام کنید زیرا برای لذت بردن از شهر، باید فردی آشنا با این مکان همراه داشته باشید که بتواند تصویر واضحی از زندگی در شهر را برایتان به تصویر بکشد. اگر کلاستروفوبیک هستید، فشار خون بالا دارید یا در ماه های پایانی بارداری خود هستید، بهتر است از رفتن به این شهر خودداری کنید.
برخی از گذرگاه ها بسیار باریک هستند و بنابراین ممکن است برای این افراد تجربه خوبی نباشد. با این وجود، در مقایسه با سایر شهرهای زیرزمینی منطقه، این تور برای افرادی که مشکلات سلامتی دارند بسیار راحت تر است.


جاذبه های دیگری از کاپادوکیه را بشناسید!

• شهر آوانوس کاپادوکیه مهد سفالگری ترکیه

• شهر کایسری| عکس+موقعیت مکانی+ جاذبه ها

• خرید در کاپادوکیه :فرش و سرامیک| عکس+موقعیت مکانی بازار 

• دره ایهلارا | عکس+موقعیت مکانی+ اطلاعات کامل

• بالن سواری در کاپادوکیا |عکس+موقعیت مکانی+ اطلاعات کامل

• دره سرخ و دره رز کاپادوکیه|عکس+ موقعیت مکانی+ مسیر پیاده روی

• موزه فضای باز گورمه|عکس+ موقعیت مکانی+تاریخچه

• قلعه اوچیسار| عکس+موقعیت مکانی+تاریخچه

• دودکش های پری در کاپادوکیه|عکس+موقعیت مکانی+ اطلاعات کامل

• گورمه| عکس+ موقعیت مکانی+ اطلاعات کامل

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان بلاگفا

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


• عکس هایی از این شهر زیزمینی:

کاپادوکیه
کاپادوکیه

شهر کاپادوکیه ترکیه
شهر کاپادوکیه ترکیه

کاپادوکیه کجاست
کاپادوکیه کجاست

شهر کاپادوکیه
شهر کاپادوکیه

هتل های کاپادوکیه
هتل های کاپادوکیه

سفر به کاپادوکیه
سفر به کاپادوکیه

تورهای کاپادوکیه
تورهای کاپادوکیه

شهر زیرمینی کاپادوکیه
شهر زیرمینی کاپادوکیه

شهر زیرزمینی اوزکوناک
شهر زیرزمینی اوزکوناک


• موقعیت مکانی شهر:

 

 

برچسب ها
اوزکوناک اوزکوناک ترکیه اوزکوناک جاذبه گردشگری اوزکوناک چیست اوزکوناک شهر زیرزمینی کاپادوکیه اوزکوناک کجاست بالن سواری کاپادوکیه برترین هتل های کاپادوکیا بهترین هتل های کاپادوکیه تور کاپادوکیه تورهای کاپادوکیه جاذبه های استانبول جاذبه های دیدنی کاپادوکیه جاذبه های کاپادوکیه جاذبه های گردشگری کاپادوکیه رزرو هتل کاپادوکیه زیرزمینی اوزکوناک کاپادوکیه سفر به کاپادوکیه شهر اوزکوناک کاپادوکیه شهر اوزکوناکپ شهر زیرزمینی اوزکوناک شهر زیرزمینی اوزکوناک کاپادوکیه شهر زیرزمینی اوزکوناک کاپادوکیه ترکیه شهر زیرزمینی کاپادوکیه شهر زیرزمینی کاپادوکیه ترکیه شهر کاپادوکیا شهر کاپادوکیه شهر کاپادوکیه ترکیه فاصله استانبول تا کاپادوکیا فاصله کاپادوکیه تا استانبول كاپادوكيا كاپادوكيا تركيه کاپادوکیا کاپادوکیا کجاست کاپادوکیای ترکیه کاپادوکیه کاپادوکیه کجاست هتل های کاپادوکیا هتل های کاپادوکیه

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن