جاذبه های روسیهدیدنی‌ها

موزه فضانوردی مسکو روسیه | موزه علوم فضایی مسکو

روس ها در علم فضانوردی در دنیا همیشه پیشرو و مطرح بودند و عموماً مشهورترین پایگاههای پرواز فضاپیماها در خاک روسیه و در بسیاری از امور فضا نوردی در دنیا پیشتاز بودند و هستند. موزه فضا نوردی مسکو یکی از خاص ترین موزه های جهان در عرصه فضا نوردی به عنوان پیشگام علوم فضایی جهان است. از آنجایی دیدن این موزه تخصصی فقط برای علاقمندان به علوم فضایی جالب است جزو برنامه های روتین تورهای روسیه نیست ولی دیدن این موزه را به همه کسانی که در مسکو بیشتر اقامت دارند و وقت آزاد هم دارند بسیار توصیه می کنم.

موزه فضانوردی مسکو با توجه به اینکه روسیه جزو پیشتازترین کشور در علم فضانوردی و سابقه ای درخشان در این عرصه است بسیار حایز اهمیت است ولی از آنجایی که موزه ای تخصصی است ممکن است برای افرادی که تخصصی در عرصه فضانوردی ندارند کمی کسل کننده و بی مفهوم باشد به خصوص اگر راهنمای فارسی زبان هم نداشته باشد. در تورهای روسیه داشتن راهنمای فارسی زبان همراه از ایران بسیار حایز اهمیت است.

تاریخچه

موزه فضانوردی مسکو روسیه در ۱۰ آوریل سال ۱۹۸۱ همزمان با بیستمین سالگرد پرتاپ اولین کیهان نورد به فضا افتتاح شد. از آن زمان به بعد، موزه به جمع آوری و نمایش ابزار و ادوات مربوط به دانش فضانوردی می پردازد. در سالن این موزه که به شکل سفینه طراحی شده است وسایل معیشت فضانوردان، انواع تجهیزات فضانوردی و ….وجود دارد. علاوه بر آن، موزه فضانوردی مسکو موزه تاریخ فضانوردی نیز می باشد. در اینجا اسناد و مدارک، عکس، تقویم، دست نوشته های فضانوردان و …. به نمایش گذاشته شده است. در بخش نمایش فیلم این موزه، مستنداتی از مراحل آماده سازی فضانوردان و زندگی آنها در سفینه فضایی برای علاقه مندان پخش می شود.

از موارد جالب توجه این موزه دو سگ فضانورد روسی به نام بلکا و استریلکا هستند که بدن آنها در محفظه ای مخصوص در موزه نگاهداری می شود. این دو حیوان اولین موجودات زنده ای هستند که سالم به زمین بازگشتند. البته اولین سگ فضانورد دنیا لایکا نام دارد که در ۳ نوامبر سال ۱۹۵۷ با فضاپیمای اسپوتنیک به فضا فرستاده شد. ازدیگر موارد جالب این موزه می توان به ماکت ایستگاه فضانوردی “میر” و ماکت دیگر سفینه های شوروی اشاره نمود.

سایت رسمی موزه فضا نوردی مسکو : www.space-museum.ru


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور روسیه (کلیک کنید)

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری روسیه (کلیک کنید)

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های روسیه (کلیک کنید)

سایت انگلیسی زبان ما : (کلیک کنید)

برچسب ها
The memorial museum of cosmonautics عکس از موزه فضا نوردی روسیه موزه علوم فضایی مسکو روسیه موزه فضا نوردی موزه فضا نوردی روسیه موزه فضا نوردی مسکو موزه فضا نوردی مسکو روسیه موزه فضایی مسکو روسیه

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

‫۴ نظرها

  1. این سایت و موزه رو مهنس ایزدی بمن معرفی کرد
    بسیار جالب بود
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن