دیدنی های تایلند

کاخ گرند( گرند پلس ) مکانی خیره کننده و قدمت دار در بانکوک تایلند

Grand palace

درباره ی کاخ گرند بانکوک

گرند پلس مکانی خیره کننده و دیدنی است که بدون شک میتواند به عنوان مشهورترین مکان دیدنی بانکوک نامیده شود. این کاخ در سال ۱۷۸۲ ساخته شد و به مدت ۱۵۰ سال خانه پادشاه تایلند، دربار سلطنتی و مقر اداری دولت بود.

مجموعه کاخ، مانند بقیه جزیره Ratanakosin، بسیار شبیه به کاخ های Ayutthaya، پایتخت باشکوه سابق تایلند است که توسط افراد اهل برمه مورد حمله قرار گرفت.

کاخ گرند پلس
کاخ گرند پلس
دیدنی های تایلند
دیدنی های تایلند

معماری گرند پلس

این کاخ بانکوک در واقع یک شهر بزرگ قدیمی است که همچنان با معماری زیبا و جزئیات پیچیده خود بازدیدکنندگانی را به خود جذب میکند و همه اینها افتخارآفرینی برای خلاقیت و هنر مردم تایلند را به ارمغان می آورد.

پادشاهان تایلند در اوایل قرن بیستم زندگی در این کاخ را متوقف کردند، اما مجموعه کاخ هنوز برای اجرا کردن مراسمات تشریفاتی و رویدادهای فرخنده استفاده می شود. در داخل دیوارهای این کاخ وزارت جنگ تایلند، ادارات دولتی و حتی ضرابخانه قرار داشت. تنها دو تا از تالارهای کاخ به روی عموم باز است، اما شما می توانید از جزئیات بدیع در نمای این سازه چشمگیر لذت ببرید.

مشهور ترین دیدنی بانکوک
مشهور ترین دیدنی بانکوک
کاخ گرند
کاخ گرند

ساختمان های کاخ

امروزه این مجموعه همچنان قلب معنوی پادشاهی تایلند شناخته میشود. در مجموعه گرند پلس، چندین ساختمان چشمگیر از جمله Wat Phra Kaew (معبد بودای زمردی) وجود دارد که شامل بودای زمردی کوچک می شود، این بودا بسیار مشهور و مورد احترام است و قدمت آن به قرن چهاردهم بازمی‌گردد.

دربار بیرونی که در نزدیکی ورودی قرار داشت محل قرارگیری ادارات دولتی بود که شاه مستقیماً در آن دخالت داشت، مانند اداره مدنی، ارتش و خزانه‌داری.
معبد بودای زمردی در گوشه ای از این صحن بیرونی ساخته شده بود. دادگاه مرکزی محل اقامت پادشاه بود و تالارها برای انجام امور دولتی استفاده می شدند.

کاخ قدمت دار در تایلند
کاخ قدمت دار در تایلند

شرایطی که باید قبل از ورود به گرند پلس در نظر بگیرید:

گرند پلس به علت داشتن معبد بودای زمرد، مقدس ترین مکان تایلند است. بازدیدکنندگان باید قبل از ورود به معبد لباس مناسب بپوشند. مردان باید شلوار و پیراهن بلند آستین بلند بپوشند. اگر صندل یا دمپایی پوشیدید حتما باید جوراب هم پوشیده باشید.

زنان نیز باید به همین شکل متواضعانه لباس بپوشند. بدون لباس‌های شفاف، شانه‌های برهنه، و غیره. اگر با لباس نامناسب به این مکان بروید، در نزدیکی ورودی غرفه‌ای وجود دارد که می‌تواند لباس‌هایی مناسب به شما اجاره دهد. (پرداخت بیعانه الزامی است).

و همچنین بلیط های کاخ از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۳:۳۰ بعد از ظهر فروخته می شود .

فضای کاخ
فضای کاخ

لینک های مهم

اطلاعات کامل : هتل های تایلند 

اطلاعات کامل : دیدنی های تایلند 

اطلاعات کامل : تور های تایلند 

 

راه های ارتباطی با شیوار

گروه اطلاع رسانی شیوار درواتس اپ 

لینک کانال اطلاع رسانی شیوار در تلگرام

لینک اینستاگرام شیوار

لینک تورهای خارجی شیوار

لینک هتل های معرفی شده در سایت

لینک جاذبه های گردشگری معرفی شده در سایت شیوار

موقعیت مکانی کاخ گرند:

برچسب ها
بهترین دیدنی های تایلند جاذبه های بانکوک جاذبه های تایلند ده جاذبه برتر تایلند دیدنی های بانکوک دیدنی های تایلند کاخ قدمت دار تایلند کاخ گرند کاخ گرند پلس گراند پالاس گرند پلس

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن