دیدنی های تانزانیا

پارک ملی سرنگتی ثبت شده به عنوان میراث جهانی یونسکو | دیدنی های تانزانیا

The Serengeti National Park

• پارک ملی سرنگتی| عکس+ موقعیت مکانی+جاذبه ها

پارک ملی سرنگتی تقریباً صد سال پیش به عنوان یک پناهگاه حیات وحش استعماری تأسیس شد. اینجا در سال ۱۹۵۱ به پارک ملی تبدیل شد و بعداً در سال ۱۹۷۹ به عنوان میراث جهانی یونسکو تأیید شد. این پارک در شرق آفریقا یکی از آخرین مناطق باقی‌مانده از بیابان دست‌نخورده می باشد. این مکان در اکوسیستم سرنگتی، منطقه‌ای است که از جنگل‌ها، دریاچه‌ها و دشت‌های سرسبز Ndutu در جنوب سرنگتی تشکیل شده است. و تا گستره رودخانه شمالی تا منطقه حفاظت شده ملی Masai Mara در کنیا امتداد دارد.

۱) اکوسیستم سرنگتی در شرق آفریقا:

این اکوسیستم ۲۵۰۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می دهد. در داخل آن پارک ملی سرنگتی وجود دارد که شامل تقریباً ۱۵۰۰۰ کیلومتر مربع از گنجینه های زیست محیطی محافظت شده است.  هر اکوسیستمی از پدیده های مرتبط و وابسته به هم تشکیل شده است، از جمله توپوگرافی، آب و هوا و موقعیت، حیات وحش و اثرات استفاده انسان. آب و هوای سرنگتی با دوره هایی پر باران و خشکسالی تعریف می شود.

۲) جغرافیای پارک ملی سرنگتی در شرق آفریقا :

جغرافیای این منطقه در تانزانیا( شرق آفریقا) را می توان شامل دشت‌های علف‌زار در جنوب که توسط خاکستر آتشفشانی سرشار از فسفات‌ غنی شده است ،ارتفاعات جنگلی در شرق، رودخانه‌ها و برآمدگی‌های جزیره مانند یا گرانیت فرسایش یافته دانست. همچنین این منطقه ساکنان آسیب پذیری مانند کرگدن سیاه کمیاب را داراست.

۳) گاومیش یالدار آبی:

در سرتاسر این دشت‌های وسیع، مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از جانوران وحشی شامل تعداد قابل توجهی از علف‌خواران سم‌دار، شکارچیان ،جانوران و پرندگان وجود دارد.در میان آنها، حیوانات حائز اهمیت گاومیش یالدار آبی یا گنو (gnu) هستند که ماهیت اکوسیستم را با مهاجرت سالانه خود (بزرگترین نمایش طبیعی جهان) تعیین می کنند. میلیون ها گاومیش ۳۲۰۰ کیلومتر از شمال تانزانیا تا جنوب غربی کنیا (دو کشور آفریقایی) کوچ می کنند و دوباره برمی‌گردند. زیرا دشت‌ها به‌صورت فصلی خشک می‌شوند و آنها مجبورند به جستجوی مراتع تازه بپردازند.

۴) سفر به سرزمین عجایب در آفریقا :

در عین حال شکارچیانی وجود دارند. شیر، شغال، کفتار، پلنگ و یوزپلنگ گله های مهاجر و ساکن را شکار می کنند. کرکس ها وقتی شکارچیان محل شکار را ترک می کنند از فرصت استفاده کرده و از باقی مانده غذای آنها تغذیه می کنند. گله ها، تن ها کود بر جای می گذارند که باعث غنی شدن علفزارها می شود. پارک ملی سرنگتی سرزمین عجایب است که در آن می توانید ماجراجویی شگفت انگیز سافاری شرق آفریقا را تجربه کنید.

۵) مهاجرت حیوانات در سرنگتی را مشاهده کنید.

 هنوز هم جایی بر روی زمین وجود دارد که تغییری نکرده است و مانند ابتدای خلقت زمین است. برای قبیله ماسایی(Maasai)، مردمی چوپان در نگورونگورو و سرنگتی، این مکان جایی است که زمین برای همیشه به شکل اولیه خود خواهد ماند.اینجا  آخرین پناهگاهی است که بزرگترین تجمع حیات وحش زمین در آن باقی مانده است. مجموعه ای بی پایان از دشت ها، جنگل ها و تپه هایی که پر از حیوانات باشکوه از هر نوع و اندازه است.

۶) خاک غنی این پارک ملی در شرق آفریقا چگونه ایجاد شد ؟

مدت‌ها پیش، آتش فشان هایی در شرق این پناهگاه طبیعی سبب شدند که پوششی بلند و ضخیم از خاکستر آتشفشانی بر روی کوه ها پوشانده شود. تمام رشته‌کوه‌ها مدفون شدند و تنها قله‌های کوه باقی ماندند. در طول چهار میلیون سال، خاکستر ها به خاکی غنی تبدیل شدند که سبب شد علفزار های وسیعی تولید شود و امروزه برخی از مهم ترین گونه های جانوری روی زمین را در خود جای داده است.

۷) گونه ی جانوری ای که در راس حیات وحش این منطقه قرار دارد:

با اینکه این پارک حیات وحشی بسیار غنی دارد، اما گاومیش های یالدار می توانند در راس این حیات وحش قرار گیرند. گاومیش ها  با گله های بیش از یک میلیون بسیاری از گونه های دیگر را تحت تأثیر قرار می دهند. در کنار این جمعیت انبوه وحشی، گیاهخواران دیگری هم وجود دارند که به همان اندازه توسط پوشش گیاهی متنوع سرنگتی در بر گرفته شده اند. سرنگتی جایی است که گیاه‌خواران گیاه‌ و گوشت‌خواران گیاه‌خواران را می‌خورند، در نتیجه تنوع زندگی جانوران بسیار غنی می‌شود. اینجا بهشتی برای شیرها و یوزپلنگ هایی است که با قدرت و یواشکی شکار می کنند.


 جاذبه های دیگری از تانزانیا آفریقا که ممکن است برایتان جالب باشد:

جزیره زنزیبار (زنگبار) کجاست و چه جاذبه هایی دارد؟ | دیدنی های تانزانیا

کوه کلیمانجارو بلندترین کوه آفریقاو بزرگترین کوه مجزا جهان| دیدینی های تانزانیا

شهر موشی پایتخت منطقه کلیمانجارو با ۶۰ کیلومتر مساحت | دیدنی های تانزانیا

دهانه آتش فشان گرونگرو با مساحت ۲۶۴ km جنگل و تالاب| دیدنی های تانزانیا

سافاری پارک ملی تارانگیره |از پربازدید ترین مناطق حفاظت شده|دیدنی های آفریقا

پارک ملی دریاچه مانیارا دوست داشتنی ترین دریاچه آفریقا | دیدنی های تانزانیا

دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۸) مهاجرت گسترده ی Central Seronera, Grumeti & Mara Rivers, Lobo Wilderness در آفریقا:

در فصل هایی که باران کم می بارد، گله‌های وحشی در دشت‌های جنوب سرنگتی از جمله Kusini, Ndutu, Masek و Maswa قدرتمند تر می‌شوند. اما از آنجایی که کمبود چراگاه و آب در ماه آوریل بیشتر می‌شود، آنها نیاز به حرکت و مهاجرت دارند. برای نزدیک به ۱٫۵ میلیون حیوان، این به مسابقه ای علیه مرگ تبدیل می شود. در برابر گرسنگی و تشنگی گله های گاومیش همراه با گورخرها و غزال ها از طریق کنارگذر مرکزی Seronera به سمت رودخانه Grumeti، سپس به سمت غرب، و رودخانه Mara به سمت شمال حرکت می کنند.

۹) سفر سالانه گونه های جانوری بین دو کشور آفریقایی تانزانیا و کنیا :

این سفر سالانه بین دو کشور آفریقایی تانزانیا و کنیا اتفاق می افتد. گله های وحشی به سمت شمال یعنی منطقه حفاظت شده معروف ماسایی مارا در جنوب غربی کنیا مهاجرت می کنند.اینجا جایی است که به مدت سه تا چهار ماه (ژوئیه، آگوست، سپتامبر تا بخش هایی از اکتبر) در آن پرسه می زنند. تا زمانی که بارندگی ها دوباره شروع شود و سپس به شرق Lobo مهاجرت می کنند. 

۱۰) در جنوب شرقی، دهانه آتشفشانی  گورونگورو :

این دهانه که ۱۰۰ مایل مربع زمین غنی و حاصلخیز را در بر می گیرد. جنگل‌های غنی و پوشش گیاهی زیبایی را داراست که برای گونه های موجود شرایطی بسیار مناسب را فراهم می آورد.  کرگدن ها و هزاران حیوان دیگر در اینجا زندگی می کنند. دهانه گورونگورو به گونه‌های در خطر انقراض مانند کرگدن سیاه پناه داده است. شکارچیانی که کرگدن را به خاطر شاخ گرانبهایش شکار می‌کنند در اینجا دسترسی به این گونه حیوانی نادر را ندارند.

در دشت های جنوب شرقی در نزدیکی گورونگورو، دره اولدووای و لائتولی قرار دارد، جایی که یک فسیل انسانی با قدمت ۳٫۷ میلیون سال کشف شده است. 


۱۱) عکس هایی از پارک ملی سرنگتی در شرق آفریقا :

حیات وحش تانزانیا
حیات وحش تانزانیا

جاذبه های تانزانیا
جاذبه های تانزانیا

مکان های دیدنی تانزانیا
مکان های دیدنی تانزانیا

دیدنی های آفریقا
دیدنی های آفریقا

پارک های ملی تانزانیا
پارک های ملی تانزانیا

سافاری در تانزانیا
سافاری در تانزانیا

مکان های دیدنی آفریقا
مکان های دیدنی آفریقا

تانزانیا
تانزانیا

حیات وحش در تانزانیا
حیات وحش در تانزانیا

مهاجرت گاومیش ها
مهاجرت گاومیش ها

اقامتگاه در تانزانیا
اقامتگاه در تانزانیا

حیات وحش سرنگتی در آفریقا
حیات وحش سرنگتی در آفریقا

حیات وحش سرنگتی
حیات وحش سرنگتی

دیدنی های تانزانیا
دیدنی های تانزانیا


موقعیت مکانی پارک در آفریقا :

برچسب ها
آثار ثبت شده آفریقا در یونسکو آفریقا آفریقای شرقی پارک در تانزانیا پارک ملی در تانزانیا پارک ملی در شرق آفریقا پارک ملی سرنگتی پارک ملی سرنگتی تانزانیا پارک ملی سرنگتی تانزانیا آفریقا پارک ملی سرنگتی در آفریقا پارک ملی سرنگتی در تانزانیا پارک های ملی آفریقا پارک های ملی در تانزانیا تانزانیا پارک ملی جاذبه های تانزانیا دیدنی در شرق آفریقا دیدنی های تانزانیا دیدنی های تانزانیا آفریقا دیدنی های تانزانیا در شرق آفریقا دیدنی های تانزانیا کلیمانجارو ُسافاری در شرق آفریقا سافاری در کوه های تانزانیا شرق آفریقا سافاری در مناطق حفاظت شده آفریقا شرق آفریقا سرنگتی مکان های دیدنی آفریقاچ مکان های دیدنی تانزانیا مکان های دیدنی تانزانیا آفریقا مکان های دیدنی تانزانیا در آفریقا

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن