دیدنی های تانزانیا

پارک ملی کاتاوی با ۴۵۰۰ کیلومتر مربع از بزرگترین پارک ها | دیدنی های تانزانیا

katavi national park

• پارک ملی کاتاوی |عکس+ موقعیت مکانی+جاذبه ها

پارک ملی کاتاوی با ۴۵۰۰ کیلومتر مربع (۴۵۰۰۰۰ هکتار)، یکی از بزرگترین پارک های ملی تانزانیا است. اگر بخواهیم موقعیت مکانی آن را شرح دهیم می توانیم بگوییم که نه چندان دور تر از مرز غربی کشور، درست در شرق دریاچه تانگانیکا (Tanganyika) در یک بازو کوتاه از دره ریفت بزرگ (the Rukwa Rift Basin) که به اطراف دریاچه روکوا ختم می شود، واقع شده است. پرتگاه های Lyamba Iya Mfipa و Mlele در سمت غرب و شرق پارک قرار گرفته‌اند.

۱) پناهگاه های حیات وحشی که کاتاوی را تشکیل می دهد:

منطقه حفاظت شده از پناهگاه های حیات وحش، از جمله Rukwa، Lukwati و Luafi تشکیل شده است. این پناهگاه ها همراه با پارک ملی، حدود ۱۲۰۰۰ کیلومتر مربع (۱٫۲ میلیون هکتار) از بیابان اصلی را در بر می گیرند که تا اکوسیستم روها (Ruaha ) در شرق و جنگل های شامپانزه Mahale National Park  در شمال امتداد دارد.

۲) جنگل‌های میومبو :

بخش اعظم این پارک را جنگل‌های میومبو تشکیل داده اند که پاک‌سازی‌های وسیعی (شامل ۴۲۵ کیلومتر مربع – ۴۲۵۰۰ هکتار – دشت کاتیسونگا) در آن انجام شده است و  به همراه دشت‌های سیلابی همگی در حوزه ی یکدیگر وارد شده اند.  طبیعتاً زندگی حول رودخانه‌های پارک و  آبراهه‌ هایی پر از نی می‌چرخد. رودخانه کاتوما (Katuma) دریاچه های فصلی کاتاوی و چادا را تغذیه می کند ظرفیت شبکه های این رودخانه توسط رودخانه های کاوو و کاپاپا تکمیل شده است.

۳) درختان تمر هندی در کنار رودخانه :

جنگل‌هایی که در کنار رودخانه‌ هستند و  قدیمی اند از درختان تمر هندی که در کنار این سیستم‌های رودخانه‌ای قرار گرفته‌اند، تشکیل شده است و در نتیجه سایه کافی برای استراحت فیل‌ها، گاومیش‌ها و گردشگرانی که در طول گرمای روز به زیر سایه‌بان پناه می‌برند، فراهم می‌ شود.

شرق آفریقا، یک مکان پرجاذبه برای سافاری است و مکان‌های زیادی در آن وجود دارد که تماشای حیات وحش در آنها فوق‌العاده است. اینجا آنقدر دور از مسیر سنتی سافاری است که هر سال کمتر از ۵۰۰ بازدیدکننده دارد. بازدیدکنندگانی که این سفر را انجام می‌دهند، طبیعتی غنی را  می بینند و اغلب در علفزار های بی درخت به گشت و گذار می پردازند.

۴) فضایی که بر پارک ملی کاتاوی حاکم است:

به علت تراکم کمتر بازدیدکنندگان در پارک ملی کاتاوی، مسئولان پارک آزادی و فعالیت های بیشتری را در اختیار مسافران ماجراجو خود قرار می دهند. سافاری های پیاده روی همراه با یک رنجر انجام می شود و بازدیدکنندگانی که به دنبال کمپ در پارک هستند، گزینه های بی شماری برای انتخاب دارند. حیوانات پارک کمتر به افراد و وسایل نقلیه عادت دارند. اما آن‌ها شبیه حیوانات باغ‌وحش به ماشین‌هایی که در برخی از مقاصد محبوب‌تر سافاری دیده می‌شود، بی توجهی نشان نمی‌دهند. همه این ها، همراه با محیط دورافتاده و منزوی کاتاوی، فضایی را به وجود می‌آورد که برای یک بار هم که شده، انسان ها کنترل کامل را بر عهده ندارند. 

۵) حیات وحش غربی :

در حالی که پارک ملی کاتاوی به علت دور از دسترس بودن معروف است اما این بدان معنا نیست که مشاهده حیات وحش به خودی خود شگفت انگیز نباشد. همانطور که قبلاً ذکر شد، کاتاوی به عنوان یک مقصد سافاری در فصل خشک مشهور است. در این فضل همانطور که چمن ها طلایی می شوند، آب هم کم کم ناپدید می شود و بدین ترتیب پارک به یک طبیعت عجیب و غریب تبدیل می شود. این منطقه دارای بالاترین تراکم اسب آبی و کروکودیل در تانزانیا می باشد. واضح است که این ها گونه هایی هستند که کاملاً به وجود آب وابسته هستند. با این حال، هر دو نوع برای زنده ماندن در هنگاه ناپدید شدن آب ها سازگار شده اند.

۶) فرصت های عکاسی از حیوانات و فضای وحشی :

صدها اسب آبی در گل ها خود را می غلتانند و به دنبال محافظت کردن از خود در برابر آفتاب سوزان هستند. هر چند اسب‌های آبی ممکن است اجتماعی باشند، اما صدها حیوان دو تنی که در کنار هم جمع شده‌اند، احتمالاً باعث دشمنی همسایه‌ها با آن ها می‌شوند. همچنین دعوا در  بین گاوها رایج است. در طول این اتفاق، فرصت های عکاسی به دلیل نمایش رنگ هایی تیره و تار با خویی  وحشی از طبیعت به وجود می آید. از سوی دیگر، کروکودیل ها ترجیح می دهند در غارهای حاشیه رودخانه جمع شوند.

۷) گله های انبوه گاومیش ها و فیل ها:

بیشتر موجودات مستقر در کاتاوی مجبور به تجمع در اطراف نقاطی هستند که آب در آن خشک شده است. انبوه حیات وحش از ماه می تا اکتبر منظره چشمگیری را ایجاد می کند. منطقه کاتاوی به خاطر گله های انبوه گاومیش ها و فیل های متعددش شناخته شده است و میزبان جمعیت هایی از شیر ها، painted wolves (سگ های وحشی آفریقایی)، یوزپلنگ ها و کفتارها است. گاو کوهی آفریقایی در گله‌های بزرگی در بخش‌های خاصی از پارک جمع می‌شوند و بازدیدکنندگان اگر خوش شانس باشند می توانند هم بز کوهی و هم هیپوتراگوس ها را ببینند.


 جاذبه های دیگری از تانزانیا آفریقا که ممکن است برایتان جالب باشد:

سواحل زنزیبار (در شمال، شرق و غرب) با فعالیت های تفریحی|دیدنی های تانزانیا

پارک ملی سرنگتی ثبت شده به عنوان میراث جهانی یونسکو | دیدنی های تانزانیا

جزیره زنزیبار (زنگبار) کجاست و چه جاذبه هایی دارد؟ | دیدنی های تانزانیا

کوه کلیمانجارو بلندترین کوه آفریقاو بزرگترین کوه مجزا جهان| دیدینی های تانزانیا

شهر موشی پایتخت منطقه کلیمانجارو با ۶۰ کیلومتر مساحت | دیدنی های تانزانیا

دهانه آتش فشان گرونگرو با مساحت ۲۶۴ km جنگل و تالاب| دیدنی های تانزانیا

سافاری پارک ملی تارانگیره |از پربازدید ترین مناطق حفاظت شده|دیدنی های آفریقا

پارک ملی دریاچه مانیارا دوست داشتنی ترین دریاچه آفریقا | دیدنی های تانزانیا

دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۸) گونه های پرنده :

بیش از ۴۰۰ گونه پرنده ثبت شده است. به طور طبیعی، بیشتر بازدیدکنندگان به دنبال تماشای پستانداران در فصل خشک هستند که ممکن است باعث شود فرصتی برای  بازدید از پرندگان کاتاوی وجود نداشته باشد. در عوض، بهترین زمان برای تماشای پرندگان در پارک زمانی است که گونه‌های مهاجر از نوامبر تا آوریل همزمان با فرا رسیدن بارندگی به کاتاوی بازمی‌گردند. در طول این ماه‌ها، دریاچه‌های فصلی پر می‌شوند و دشت‌های سیلابی به باتلاق‌هایی تبدیل می شوند و تماشای پرندگان آبی امکان پذیر خواهد شد.

۹) آیا می خواهید به سافاری در پارک ملی کاتاوی بروید؟

اگرچه کاتاوی ممکن است دورافتاده باشد، اما در پارک و اطراف آن تعداد کمی هتل مجلل وجود دارد که  هم باکیفیت و هم راحت هستند.  این کمپ‌های زیبا برای استفاده در ماه‌های خشک ساخته شده اند و تماشای حیات‌وحش از عرشه‌های اقامتگاه امکان پذیر خواهد بود. متأسفانه، بیشتر کمپ ها از نوامبر تا مه، بسته هستند، زمانی که جاده ها لجن آلود می شوند و قسمت هایی از پارک کاملاً غیرقابل دسترس خواهد بود. 


• عکس هایی از پارک ملی کاتاوی :

پارک های ملی در تانزانیا
پارک های ملی در تانزانیا

دیدنی های تانزانیا
دیدنی های تانزانیا

تانزانیا
تانزانیا

مکان های دیدنی در تانزانیا
مکان های دیدنی در تانزانیا

جاذبه های تانزانیا
جاذبه های تانزانیا

نقشه کاتاوی
نقشه کاتاوی

کاتاوی در تانزانیا
کاتاوی در تانزانیا

کمینگ در پارک
کمینگ در پارک

اقامتگاه های پارک
اقامتگاه های پارک

گشت و گذار در پارک
گشت و گذار در پارک

حیات وحش در آفریقا


• موقعیت مکانی :

برچسب ها
آفریقا سافاری آفریقا سافاری تانزانیا انواع سافاری در تانزانیا بهترین مکان هایی که برای سافاری می توان به آن سفر کرد پارک در تانزانیا پارک ملی در تانزانیا پارک ملی کاتاوی پارک ملی کاتاوی آفریقا پارک ملی کاتاوی آفریقای شرقی پارک ملی کاتاوی در آفریقا پارک ملی کاتاوی در آفریقای شرقی پارک ملی کاتاوی در تانزانیا پارک ملی کاتاوی در تانزانیا آفریقا پارک ملی کاتاوی در شرق آفریقا پارک های تانزانیا پارک های ملی تانزانیا پارک های ملی در تانزانیا پایتخت تانزانیا در جدول تاریخ تانزانیا تانزانیا تانزانیا آفریقا تانزانیا آفریقای شرقی تانزانیا پارک ملی تانزانیا سافاری جاذبه ها در تانزانیا جاذبه های تانزانیا جاذبه های تانزانیا آفریقا حیات وحش کاتاوی در تانزانیا حیات وحش های معروف در جهان حیات وحش های معروفی که می توان به آن سفر کرد دیدنی های تانزانیا دیدنی های تانزانیا آفریقا دیدنی های تانزانیا در شرق آفریقا سافاری حیات وحش سافاری حیات وحش در تانزانیا سافاری در تانزانیا آفریقا سافاری در تانزنیا آفریقا سافاری های تانزانیا کاتاوی کاتاوی پارک ملی کاتاوی تانزانیا کاتاوی تانزانیا کجاست کاتاوی در تانزانیا مشهور ترین پارک های ملی در آفریقا مشهور ترین مکان ها برای سافاری

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن